Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Francouzi pokračují v testech emisí NOx. Peugeot bez problémů

Francouzi pokračují v testech emisí NOx. Peugeot bez problémů

 
ekologie-0

pondělí, 18. ledna 2016

Francouzské ministerstvo životního prostředí zahájilo vlastní zkoušky dieselových aut s cílem zjistit, zda skutečně plní emisní limity normy Euro 6, zkoušky probíhají jak v laboratoři podle NEDC metodiky, tak v reálném provozu. Na seznamu má úřad stovku aut, které hodlá prověřit, zatím jich prošlo zkouškami 22. A zatímco Peugeot se může pochlubit, že jeho modely 208 a 508 prošly testováním úspěšně, jiní mají problém.

 

Testy provádí technická komise pod záštitou francouzského Ministerstva životního prostředí, udržitelného rozvoje a energetiky, které vede od roku 2014 někdejší ministryně životního prostředí Ségoulėne Royal. Ta se v rámci dieselové kauzy Volkswagenu výrazně vymezila proti dieselům a navrhovala mimo jiné zákaz vjezdu dieselových aut do centra Paříže.

Značky Peugeot a Citroën používají u svých nových motorů BlueHDi technologii SCR (Selective Catalytic Reduction). Tento katalyzátor je zabudován před filtr pevných částic a dokáže podle automobilky PSA zlikvidovat až 90 procent oxidů dusíku (NOx) vznikajících při práci dieselového motoru. Skupina PSA Peugeot Citroën tuto technologii používá ve svých vozech od konce roku 2013 a systém se postupně montuje do všech vozidel s dieselovým motorem Euro 6. Vývoj technologie SCR si podle automobilky vyžádal investici ve výši několika stovek milionů eur, v rámci vývoje bylo podáno několik stovek patentů a neustále na ní pracuje s cílem dosáhnout dalšího zlepšení efektivity a snížení nákladů do září 2017, kdy vstoupí v účinnost emisní norma Euro 6.2.

Naopak vážné problémy má jiná francouzská značka Renault. U modelů Captur, Espace a jednoho z užitkových vozů byly naměřeny výrazně vyšší emise, než jsou uváděny, a podobný problém vykázal Ford C-Max a Mercedes-Benz S 350 d. U Renaultu Captur existuje podezření, že vysoké emise způsobuje chyba v systému redukce emisí NOx a pokud by se potvrdilo, znamenalo by to pro automobilku zřejmě nutnost vyhlásit svolávací akci pro sjednání nápravy. Nepotvrdilo se naopak předchozí podezření, že by Renault mohl používat ve svých autech podobné zařízení, které odstartovalo kauzu u koncernu Volkswagen, tedy podvodný software upravující chod motoru a systému redukce emisí ve výfuku v případě, že prochází testováním. I na přítomnost takových zařízení je kontrola francouzského ministerstva zaměřena. 

 

Připravovaný článek na téma reálných emisí současných automobilů si přečtete v prvním letošním vydání magazínu FLEET firemní automobily.

Celý ročník 2016 si můžete předplatit zde 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz