iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Jaguar D-Type opět do výroby!
Automobilka Jaguar má nikoli náhodou také divizi Jaguar Classics. Tradiční britská značka se má z hlediska své historie rozhodně čím chlubit a aby to potvrdila, rozhodla se „uvést do výroby“ po více než šesti desetiletích ikonický závodní automobil D-Type! O velkosériovou výrobu se ale rozhodně jednat nebude...
Je to 62 let od chvíle, kdy byl vyroben poslední exemplář tohoto typu (1956). Vůz poháněný šestiválcovým motorem XK vyhrál v letech 1955 až 1957 třikrát po sobě 24hodinový závod v Le Mans a zapsal se tak do automobilové historie. Nyní divize Jaguar Clasics vyrobí dalších 25 kusů. Každá část modelu D-Type je přitom vyrobena zcela autenticky podle původní specifikace. Světový debut prvního prototypu celé série proběhne na veletrhu Salon Retromobile v Paříži, který začíná již dnes.
Pětadvacet do stovky
Pouze 25 nových exemplářů bude pečlivě ručně vyrobeno v závodě Classic Works společnosti Jaguar Land Rover ve městě Warwickshire. Proč jich bude právě 25? V roce 1955 plánoval Jaguar výrobu stovky těchto vozů, dokončeno jich však bylo pouze 75 a Jaguar Classic nyní chce dosáhnout původního cíle tím, že vytvoří 25 zcela nových sportovních aut dle původního návrhu. „Možnost navázat na úspěšný příběh modelu D-Type je jedním z okamžiků, ke kterým dojde jen jednou za život. Naši přední odborníci v týmu Jaguar Land Rover Classic jsou hrdí na to, že mohou dokončit plánovanou výrobu v Coventry,“ uvedl Tim Hannig. Jaguar Land Rover Classic Director.
Model D-Type je třetím pokračováním výroby vozidel z dílny Jaguar Classic. Zdejší výroba již doplnila šest chybějících vozů Jaguar E-Type Lightweight dokončených v letech 2014 – 2015 a devět automobilů XKSS vyrobených v letech 2017 – 2018.
Přesně jako originál
Experti divize Jaguar Classic provedli důkladnou analýzu původních technických nákresů a záznamů značky Jaguar. Díky tomu je možné zajistit, že každý nový D-Type bude vyroben přesně podle autentických specifikací stanovených manažerem závodního týmu Loftym Englandem a jeho inženýry v padesátých letech. Zákazníci si mohou vybrat mezi modelem s krátkou přídí z roku 1955 (Shortnose) nebo vozem s dlouhou přídí z roku 1956 (Longnose).
Prototyp má dlouhou příď podle specifikace z roku 1956, pro kterou je typická prodloužená kapota, charakteristická ploutev za opěrkou hlavy řidiče, širokoúhlá hlava válců a rychloupínací brzdové třmeny.
O ceně každého z pětadvaceti novotou zářících veteránů se nahlas nehovoří, stejně jako o zájemcích. Dá se ale očekávat, že dlouho „na skladě“ nezůstanou...