Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Modelový rok 2016 u Škody: nové motory, volanty či infotainment

Modelový rok 2016 u Škody: nové motory, volanty či infotainment

 
2016

úterý, 28. dubna 2015

Automobilka Škoda představila změny, ke kterým dochází u automobilů modelového roku 2016. A nejedná se o kosmetické úpravy, ale významné změny, které odrážejí zejména nutnost přechodu na pohonné jednotky plnící emisní normu Euro 6.

 

S výjimkou Superbu, který se začíná vyrábět a Roomsteru, jehož výroba naopak končí, se změny v nabídce pohonných jednotek dotknou všech modelů. Nové motory jsou úspornější a navíc jsou s výjimkou modelu Citigo vždy vybaveny systémem Start-stop a rekuperací brzdné energie. Vzhledem k tomu Škoda ustupuje od uvádění speciální řady Green Line, zaměřené na velmi nízkou spotřebu. S trochou nadsázky by se dalo říci, že „Green Line“ bude nyní celá nabídka Škodovky...   

 

Nové motory ale nejsou jedinou změnou. Pro zpřehlednění nabídky dochází napříč celou modelovou škálou ke sjednocení terminologie a používaných názvů. Výbavový stupeň Elegance nese nově označení Style, jako je tomu u nejnovějších modelů Fabia a Superb. Sjednoceny byly také názvy všech asistenčních systémů. Modernizací prošly také volanty všech modelových řad. Nyní mají lepší ergonomii a vyznačují se změnou provedení loga značky. Zlepšení funkčnosti se dočkal systém konektivity SmartLink a novinkou je také to, že od úrovně infotainmentu Swing s pětipalcovým dotykovým displejem je do systému zahrnuta funkce DriveGreen, což je pomůcka, díky které může řidič jezdit úsporněji.

 

Citigo

Nejmenší škodovka dostala LED světlomety denního svícení, změny v interiéru, včetně červené středové konzole edice Monte Carlo. Výkony a objemy motorů zůstávají stejné, agregáty však byly upraveny pro plnění emisní normy Euro 6. Drobná vylepšení zahrnují například textilní táhla krytu zavazadlového prostoru či osvětlení zavazadelníku.     

 

Fabia

Hlavní změnou v nabídce vloni na podzim představené Fabie je uvedení sportovně laděné verze Monte Carlo jako pro karoserii hatchback, tak kombi. Provedení Monte Carlo se vyznačuje bohatší výbavou a na první pohled viditelnými stylistickými změnami – zákazník může volit z jedenácti atraktivních barev, vůz má efektní šestnáctipalcová černá kola z lehkých slitin a mimo jiné i černou mřížku chladiče a zpětná zrcátka. Dále je vybaven zadním spoilerem či sportovními sedačkami. Provedení Monte Carlo je k dispozici pro motory s výkonem od 66 kW. V nabídce pro model Fabia se nově objevuje navigační systém Amundsen a dochází také k dílčí úpravě akčních paketů. Nově je možné verzi Combi vybavit stříbrnými střešními nosiči.

 

Rapid

Rapid dostává především nové motory. Bez náhrady končí agregát 1.2 MPI 55 kW, všechny nabízené motory jsou nyní přeplňované a základem je 1.2 TSI 66 kW. Namísto 77 kW verze tohoto agregátu je nyní v nabídce verze 81 kW. Motor 1.4 TSI zaznamenal jednak zvýšení výkonu 90 kW na 92 kW, především ale došlo ke snížení kombinované spotřeby na 4,8 l/100 km. Mezi turbodiesely se objeví agregát 1.4 TDI 66 kW, nahrazující 1.6 TDI stejného výkonu. Agregát 1.6 TDI je k dispozici ve výkonové variantě 85 kW. Rapid také dostal zcela novou generaci infotainmentu. V nabídce jsou systémy Swing, Amundsen a nově také Bolero.

Standardní součástí ESP se u Rapidu nově stává Multikolizní brzda a funkce stabilizace přívěsu. Rapid může být nově vybaven také systémy Driver Alert (asistent rozpoznání únavy řidiče), Front Assist (přední radar s funkcí nouzové brzdy), LED světly pro denní svícení (volitelně či jako standard verze Monte Carlo). V příplatkové výbavě se objevují nově také akustická signalizace parkování vpředu i vzadu, systém bezklíčového startování tlačítkem Easy Start či bezklíčový přístup KESSY. Mezi drobná vylepšení patří nový panel přístrojů či inovovaný design panelu klimatizace Climatronic, nová dekorační lišta Dark Brushed a nabídka kol Dentro a Castor.

 

Yeti

Také Yeti má značně obměněnu motorovou paletu a inovovaný infotainment, zahrnující zcela nové provedení Swing a také typy Blues, Bolero a Amundsen. I zde končí motor 1.2 MPI 55 kW, z nabídky ale mizí také nejvýkonnější verze 1.8 TSI 112 kW a 118 kW a konec znamená nástup Euro 6 i pro nejvýkonnější turbodiesel v nabídce, 2.0 TDI 125 kW. Ten končí bez náhrady, zatímco zážehovou osmnáctistovku střídá 1.4 TSI s výkony 92 kW a 110 kW.  

 

Octavia

U Octavie je novinkou především sportovní model Octavia RS 230, který dostal oproti výchozí verzi derivátu Octavia RS rozšířenou výbavu a motor 2.0 TSI s nejvyšším výkonem 169 kW. K dispozici je ve čtyřech barvách (červená, bílá, černá, šedá) a jeho sportovní charakter podtrhují černá 19palcová kola Xtreme. Vylepšené chování vozu v zatáčkách má na svědomí  nápravový diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností (VAQ). Vylepšení se dočkalo i provedení Scout, pro které je nyní nově k dispozici ESP s integrovanou funkcí Off-road, převzatou z modelu Yeti. V nabídce jsou také nová osmnáctipalcová kola Trinity. Nová kola dostalo i nejvyšší provedení L&K, jedná se o kola Hawk (17”) a Turbine (18”). Změny se u L&K dotkly také panelu přístrojů. Pro všechny verze je k dispozici inovovaná nabídka multimediálních infotaintment systémů. Provedení Bolero a Amundsen jsou nově k dispozici s vylepšeným rozlišením obrazovky o velikosti 6,5 palce (resp. 8 palců pro Columbus).

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz