Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nová Škoda Fabia: širší, nižší, prostornější, dynamičtější...

Nová Škoda Fabia: širší, nižší, prostornější, dynamičtější...

 
fabia-iii

čtvrtek, 17. července 2014

Škoda finišuje s přípravami třetí generace modelu Fabia. Až dosud bylo co do designu „ticho po pěšině“, veřejnosti se pouze dostalo od několika představitelů koncernu Volkswagen nebo automobilky Škoda ujištění, že to bude „velmi pěkné auto“. A je pravda, že tato modelová řada dynamičtější a stylovější design rozhodně potřebuje.

 

Škodovka nyní uvolnila první oficiální skicu, která naznačuje základní designérské postupy, které jsou, což není žádné překvapení, založeny na obdobných principech, podle jakých tým vedený Jozefem Kabaněm připravil tvary třetí generace Octavie nebo Rapidu. Opět jsou zde prvky odvolávající se na studii VisionC, automobilka hovoří také o inspiraci motorsportem, konkrétně se soutěžní Fabií S2000.  V porovnání se stávajícím modelem bude nová Fabia o výrazných devět centimetrů širší a o tři centimetry nižší. Tím ztratí svůj neatraktivní (i když praktický) čtvercový průřez. Zcela nový bude také interiér s vysokou mírou individualizace, na což dosud nebyli zákazníci u Fabie zvyklí. Naživo si veřejnost prohlédne novou Fabii poprvé na zářijovém autosalonu v Paříži. Prodeje by měly být zahájeny ještě letos.

 

Ještě větší „kufr“

Velkým trumfem Fabie v porovnání s koncernovými konkurenty Polem a Ibizou bude použitá technika podvozku. Nebude založena na používaném základu pro tyto malé vozy, ale na modulární platformě MQB, na které vznikla jak Octavia, tak dokonce i nový Passat. Moderní platforma umožnila i při rozměrovém růstu Fabie snížení hmotnosti až o 40 kg oproti předchůdci. Díky tomu se dá očekávat, že bude nová Fabia co do jízdního projevu velmi „dospělým“ autem. Poměrně dospělý bude i zavazadlový prostor, jehož základní objem narostl o 15 l a bude tedy u hatchbacku činit 330 l. Fabia tak ještě navýší svůj odstup od koncernových konkurentů: Polo nabídne 280 l, Ibiza 292 l. Oba modely se ovšem zanedlouho dočkají své nové generace také a uvedený rozdíl se zřejmě zmenší. Objemem 330 l však bude nová Fabia ještě více než dosud atakovat o třídu větší hatchbacky. Totéž platí o provedení kombi, jehož zavazadlový prostor o základním objemu 530 l opět překoná řadu kombíků nižší střední třídy.   

 

Vylepšená výbava

V nabídce karosářských verzí bude opět pětidveřový hatchback a praktické kombi, nepočítá se již s „ostrou“ verzí RS. Tu částečně nahradí provedení Monte Carlo. Změnou projde i popis výbav, ani v nejzákladnějším provedení již nebude chybět centrální zamykání, standardem bude také šestice airbagů, ESP (to je pro nové modely již povinné). Základní výbavové stupně budou sice i nadále v ceníku bez klimatizace či elektrického stahování oken, ale předpokládá se nabídka výhodných paketů, které skutečné prodeje toho, pro co se v našich končinách vžilo pejorativní označení „žebrák“, stlačí na minimum. Mezi novinkami bude displej s funkcí Mirror Link, který umožní „zrcadlení“ displeje externích zařízení připojených přes Bluetooth. I proto nebude v nabídce navigace – uživatel prostě využije tu, kterou má nainstalovánu ve svém smartphonu nebo tabletu. Jak grafika, tak zvuk (hlasové povely) se pak přenesou do systémů vozu.   

 

Bez start/stop to nepůjde

Zajímavostí je, že v ceně bude vždy pro všechny motorářské varianty také systém start/stop. Důvodem je potřeba co nejvíce stlačit podle normy naměřenou spotřebu, respektive emise CO2. Automobilka Škoda má v rámci koncernu vytvořit určitý prostor pro vyšší emise značky Audi, podobně jako Seat. Koncern tedy bude po mladoboleslavských v roce 2020 vyžadovat průměrné emise CO2 nikoli 95 g/km, ale, podle neoficiálních informací, dokonce 92 g/km! Zřejmě i proto z nabídky mizí provedení RS...

 

Motory: příliš slabý základ?

Pohonné jednotky zahrnují jak tříválce o výkonu 44 kW a 55 kW, které jsou montovány do modelu Citigo, Starší tříválce HTP končí a pokud se tato zkratka mezi lidem motoristickým vykládala jako „H.... To Pojede", jsou určité obavy o jízdní dynamiku nejslabšího provedení, které navíc oproti HTP ztratilo 17 N.m točivého momentu (nyní jen 95 N.m) navzdory snížení hmotnosti vozu asi na místě. Nemístné budou naopak u vyspělých turbomotorů 1.2 TSI ve výkonových verzích 66 kW a 81 kW. V nabídce zůstávají samozřejmě i diesely, respektive diesel: 1.4 TDI ve třech výkonových verzích (55 kW, 66 kW a 77 kW). Verze Greenline 1.4 TDI 55 kW má naměřenu spotřebu 3,1 l/100 km. O verzi na CNG zatím automobilka mlčí, ale je možné, že se také objeví.

 

      

 

 

 

 

Napsal: ifleet

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz