Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Citroën Jumpy: od 500 000 Kč

Nový Citroën Jumpy: od 500 000 Kč

 
citroen-1

středa, 8. června 2016

Citroën uvedl na náš trh nový užitkový model střední velikosti s tradičním označením Jumpy. Novinka přichází na trh o několik dní dříve než její sesterský model Peugeot Expert. Jedná se přitom o víceméně identické modely odlišující se několika pohledovými prvky exteriéru a pár detaily v interiéru. Do jaké míry se budou lišit ceny, nevíme, protože Peugeot ceník zveřejní až příští týden. Nicméně dá se očekávat, že od těch, které v pátek zveřejnil Citroën se příliš lišit nebudou.

 

Nová řada užitkových a MPV aut od PSA má výrazně posílit pozici obou francouzských značek v segmentu, který ovládá především Volkswagen Transporter/Multivan a do kterého poměrně razantně před dvěma roky vstoupil Ford s modelem Transit/Tourneo Custom a významnou roli hrají také Renault Trafic s dvojčetem Opel Vivaro. Citroën Jumpy a Peugeot Expert mají oproti všem zmíněným konkurentům jednu zajímavou výhodu: nenabízejí pouze dvě, ale tři délky karoserie. Nabídku přitom rozšiřují směrem dolů. Nejkratší verze s délkou karoserie 4,6 m se tím ocitá na pomezí nižšího segmentu kompaktních dodávek, jakými jsou Citroën Berlingo, Peugeot Partner, Volkswagen Caddy nebo Ford Transit Courier. Oproti nim ale nabídnou vyšší užitečnou hmotnost, větší objem nákladového prostoru a celkově větší robustnost. Další dvě verze modelů Jumpy a Expert již sledují s délkami 4,95 m a 5,30 m rozměrové zvyklosti segmentu.     

 

 

Rekordní délka, menší objem

Nová generace modelů Citroën Jumpy a Peugeot Expert je postavena na modulární platformě EMP2, která je základem nejnovějších osobních modelů značek Peugeot a Citroën, což by se mělo příznivě projevit na jízdních vlastnostech a komfortu. V nabídce je verze furgon, polokombi, kombi a plošina s kabinou (plateau).  Užitečné zatížení dosahuje 1400 kg (včetně nejkratší verze), což je hodnota, kterou sice překonávají některé verze modelu VW Transporter, ale je vyšší, než maximum, které dokáže převézt Ford Custom. Nákladový prostor největší verze má objem 6,6 m3, ovšem stejně jako u kratších verzí i zde se jedná o údaj pro verzi vybavenou systémem Moduwork (viz níže). Bez Moduworku za oběma konkurenty co do objemu nákladového prostoru nové užitkové vozy od PSA mírně zaostávají. Kromě toho nemají ani Peugeot ani Citroën zatím v nabídce verze se zvýšenou střechou, které konkurenti nabízejí a díky nimž jsou schopni nabídnout ještě větší objem nákladového prostoru (VW Transporter až 9,3 m3, Renault Trafic 8,6 m3 a Ford Transit Custom 8,3 m3). Výhodou dvojčat od PSA je naopak výška pouze 1,9 m u krátké a střední verze, což těmto autům umožní vjíždět do krytých parkovišť. Průchod v dělicí přepážce pak umožní u nejdelšího provedení transportovat i předměty dlouhé až 4 m, což je rekordní hodnota. Ford Transit Custom nabídne s průchodkou do kabiny maximálně 3,452 m, Renault Master 3,35 m a VW Transporter ji nemá, a tak v něm lze převézt maximálně 2,975 m dlouhé předměty.  

 

Verze

Nový Citroën Jumpy je k dispozici ve třech úrovních výbavy: Confort, Club a Business a čtyřmi karosářskými verzemi.

 

Furgon Standardní dodávkový vůz se třemi místy v kabině

 

Furgon Plus (polokombi): Je k dispozici v délce M a XL a nabídne až šest míst a oddělený nákladový prostor o objemu až 5,5 m3 (se sklopenou přepážkou). V nabídce jsou dva typy: verze se sklopitelnou přepážkou a lavicí, které mohou zvětšit nákladový prostor o 1,5 m3, pokud se nevyžívají zadní sedadla, a verze s pevnou přepážkou.

 

Kombi K dispozici je ve všech délkách, i v nejkratší se do vozu vejde devět osob. Nejedná se však o čistě osobní MPV, které má řadu změn v interiéru a nese u Citroënu krkolomný název Spacetourer, u Peugeotu snesitelnější označení Traveller. Kombi má interiér méně komfortní, počítá se s pracovním využitím. Je to obdobný rozdíl jako mezi VW Transporter a VW Multivan. 

 

Plateau (Plošina s kabinou) Tato verze bude nabízena výhradně ve střední délkové verzi modelu Citroën Jumpy a představuje základ pro karosářské úpravy a nástavby. Zda bude také v nabídce Peugeotu, zatím nevíme.

 

 

Zajímavosti

 

Modularita díky Moduwork

Díky otevíratelnému průvlaku v přepážce výklopnému krajnímu sedadlu spolujezdce je možné vytvořit prodlouženou ložnou plochu (o 116 mm) až na 4 m. Moduwork také obsahuje výsuvný otočný stolek s pružnou páskou, která udrží například notebook, tablet, atd.

 

 

Hands free ovládání bočních dveří

Jedná se o novinku v segmentu, která umožňuje otevřít a zavřít boční dveře pomocí pohybu nohy pod rohem zadního nárazníku. Vůz se odemkne a automaticky se otevřou boční dveře na straně, kde se osoba s klíčem nachází. Stejným pohybem lze dveře zavřít a zamknout.

 

Pohon všech kol

Spolupráce s Automobiles Dangel umožní Citroënu a Peugeotu dodat vůz také s odpojitelným pohonem všech kol, i když v sériově vyráběné paletě tato verze nefiguruje. Pohon všech kol může být realizován bez zvýšení světlé výšky, nebo se zvýšením o 60 mm a v nabídce je i uzávěra zadního diferenciálu. Ve standardní nabídce je alespoň systém Grip Control, který obsahuje funkci elektronické uzávěry diferenciálu (přibržďování prokluzujícího kola) pro jízdu na nezpevněném povrchu. Grip Control může být spojený s paketem „Stavba“, který zvyšuje maximální užitečné zatížení a zvyšuje světlou výšku o 20 mm. Navíc obsahuje také ochranný kryt pod motorem.

 

Komfortní, asistenční a bezpečnostní systémy

Z hlediska výbavy, instalace asistenčních systémů či možností konektivity již nepřekvapí, že může být užitkový vůz vybaven prakticky stejně jako osobní automobil střední třídy. Vedle užitečných funkcí, jako je systém hands-free přístupu a startování či boční posuvné dveře s automatickým a elektrickým ovládáním, je k dispozici například nový dotykový sedmipalcový displej, který se objevuje u značek Citroën a Peugeot poprvé. Displej umožňuje ovládat všechny funkce spojené s médii, telefonováním a navigací. Funkce Mirror Screen navíc umožňuje používat aplikace chytrého telefonu (funguje s technologií Apple CarPlay a MirrorLink). V nabídce výbav je také Head-up Display zobrazující aktuální a doporučenou rychlost, informace tempomatu/omezovače rychlosti, údaje navigace a výstrahu rizika srážky. Takto vyspělý HUD je v tomto segmentu novinkou. Velkým usnadněním je pro řidiče také automatické přepínání dálkových světel podle situace na silnici. Systém je aktivní ve tmě při rychlosti od 25 km/hod a vypne se v rychlosti nižší než 15 km/hod. Pro manévrování na malém prostoru se hodí také systém Top Rear Vision, který nabízí pohled z ptačí perspektivy a navíc v okamžiku, kdy se vůz přiblíží k překážce, provede zoom zadní části a přesněji ukáže zbývající vzdálenost.

Mezi bezpečnostními systémy najdeme rozpoznání dopravního značení, automatické brzdění Active Safety Brake, ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, varování před rizikem srážky Collision Risk Alert, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a další vyspělé systémy.

 

Základní srovnání s konkurenty

 

 

Citroën

Jumpy/

Peugeot

Expert

Volkswagen

Transporter

Ford

Transit

Custom

Renault

Trafic/

Opel

Vivaro

krátká karoserie

délka

4,60 m

N/A

N/A

N/A

výška

1,90 m

N/A

N/A

N/A

rozvor

2,92 m

N/A

N/A

N/A

užitečná hmotnost

1400 kg

N/A

N/A

N/A

objem nákl. prost.

4,6/5,1 m3

N/A

N/A

N/A

střední karoserie

délka

4,95 m

4,90 m

4,97 m

4,99 m

výška

1,90 m

1,99 m

1,92 m

1,97 m

rozvor

3,27 m

3,00 m

2,93 m

3,09 m

max užit. hmotnost

1400 kg

1548 kg

1340 kg

1237 kg

objem nákl. prost

5,3/5,8 m3

5,8 m3

5,97 m3

5,2 m3

dlouhá karoserie

délka

5,30 m

5,30 m

5,34 m

5,39 m

výška

1,9 m

1,99 m

2,02 m

1,97 m

rozvor

3,27 m

3,40 m

3,30 m

3,49 m

max užit. hmotnost

1400 kg

1548 kg

1340 kg

1274 kg

objem nákl. prost

6,1/6,6 m3

6,7 m3

6,83 m3

6,0 m3

 

Motory

V nabídce motorů figuruje sedm dieselových agregátů řady BlueHDi. Jsou vybaveny systémem SCR (Selective Catalytic Reduction) s Aditivací AdBlue (nádrž na 22,4 l by měla vydržet na 15 000 km a doplňuje se snadno přístupným hrdlem vedle stupátka řidiče) pro eliminaci až 90 % oxidů dusíku (NOx). Jedná se o agregáty s výkony Blue HDi 95 (70 kW), Blue HDi 115 (85 kW), Blue HDi 120 (90 kW), Blue HDi 150 (110 kW) a Blue HDi 180 (130 kW). Kromě optimalizované spotřeby paliva přinášejí tyto motory i úsporu provozních nákladů, protože interval údržby je 40 000 km (pro verzi 130 kW platí 30 000 km) nebo dva roky. Převodovky jsou manuální, robotizovaná (k dispozici pro verzi 70 kW) a automatická (pro agregát 130 kW). Všechny jsou šestistupňové. K přestavbě na pohon 4x4 jsou určeny verze BlueHDi 120 BlueHDi 150 s manuální převodovkou.

 

Ceny nového Citroënu Jumpy

L1

 

Furgon

Furgon Plus

Kombi

1.6 BlueHDi 95

500 000 Kč

540 000 Kč

525 000 Kč

1.6 BlueHDi 115

525 000 Kč

565 000 Kč

550 000 Kč

2.0 BlueHDi 120

555 000 Kč

595 000 Kč

-

2.0 BlueHDi 150

570 000 Kč

610 000 Kč

595 000 Kč

L2

1.6 BlueHDi 95

525 000 Kč

565 000 Kč

550 000 Kč

1.6 BlueHDi 115

550 000 Kč

590 000 Kč

575 000 Kč

2.0 BlueHDi 120

580 000 Kč

620 000 Kč

-

2.0 BlueHDi 150

595 000 Kč

635 000 Kč

620 000 Kč

L3

1.6 BlueHDi 95

-

-

575 000 Kč

1.6 BlueHDi 115

-

-

600 000 Kč

2.0 BlueHDi 120

605 000 Kč

645 000 Kč

-

2.0 BlueHDi 150

640 000 Kč

680 000 Kč

645 000 Kč

2.0 BlueHDi 180

702 000 Kč

742 000 Kč

-

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz