Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Peugeot 508 je další novinkou se lvem na přídi

Peugeot 508 je další novinkou se lvem na přídi

 
508-2018

čtvrtek, 22. února 2018

Generační skok... Tak charakterizuje Peugeot svou další velkou novinku představenou v posledních dnech: Nový model 508. Střední třída v Evropě trochu uvadá, Peugeot to chce svým novým elegánem změnit. I proto přichází s karoserií ve sportovním duchu.

 

Klasické sedany a kombíky střední třídy byly obrány o zákazníky módními SUV a crossovery. Automobilky tomu ovšem samy napomohly strnulým přístupem k „déčkovému“ segmentu, což pocítily i prémiové značky. Ale ty takzvaně masové mnohem více. Peugeot se rozhodl zvednout „hozenou rukavici“ a vytvořit novou 508 tak, aby byla autem, které zaujme a potěší. V této souvislosti byl záměr designérů jasný: přejít od klasické čtyřdveřové siluety s odděleným zavazadlovým prostorem k pětidveřové karoserii, naznačující linii kupé.

 

Pryč s konzervativismem

Peugeot se kdysi pokusil o průlom s modelem 407, ale následně vsadil na totální konzervativismus s první generací 508. Situaci trochu vylepšil facelift, ale teprve druhá generace s tímto označením je už na první pohled autem s potenciálem rozesmutnit nejednoho konkurenta a rozveselit majitele (auta i automobilky).  

Korporátní fotky nové 508 působí, jako by byly lehce vertikálně zdeformované. Ale nejsou: to auto je skutečně neskutečně nízké, takže působí také jako nadprůměrně široké (což není) a vizuálně dynamické (což je). Vždyť výška karoserie činí jen 140 cm, což je hodnota slušící sportovním autům. Přední světla mají tvary převzaté s malými změnami z konceptu Peugeot Instinct, maska chladiče má šachovnicový dezén a spodek nárazníku vytváří velmi výrazný přední spoiler. Pokud se Luc Besson rozhodne natočit další pokračování komedie „Taxi“, nebudou mít jeho lidé na rozdíl od původní 406 příliš práce s tím, aby taxík Samy Naceriho vypadal „cool“...

 

Posun v kvalitě

Jednou ze zajímavostí nové 508 jsou bezrámová okna dveří. Aby bylo zajištěno i při tomto řešení kvalitní odhlučnění a utěsnění interiéru, spolupracoval Peugeot se špičkovými dodavateli, jako například Saargummi (těsnění) a Inteva, která dodává systém ovládání oken. Tohoto dodavatele mimochodem dobře znají i německé prémiové značky...

Pro dosažení prémiové kvality udělal Peugeot hodně. Zmenšil například na minimum mezery mezi karosářskými díly. Zezadu to skoro vypadá, jakoby vůz ani neměl víko zavazadelníku. Ale je tam, stejně jako prostor o objemu 487 l pod ním. Zavazadlový prostor má také zajímavé řešení vnitřního krytu, jehož jedna část je pevně spojena s víkem zavazadlového prostoru, takže je po otevření velmi dobře přístupný. Zadní sedadlo je děleno v poměru 40:60 a díky sklopnému opěradlu může nabídnout až 1537 l pro přepravu předmětů. Středová opěrka navíc poskytuje průvlak pro dlouhé předměty.

 

Audi jako etalon

S celkovou délkou 475 cm je nová 508 o 8 cm kratší než předchůdce a mírně byl zkrácen i rozvor - o 2,4 cm na 279 cm. Šířka naopak o dva centimetry narostla, 184 cm ovšem zůstává i tak průměrnou hodnotou v D segmentu. Poloměr otáčení se však oproti předchozí generaci zmenšil o 1,5 m a stopovým průměrem otáčení 10,8 m se nový Peugeot 508 řadí k nejobratnějším vozům střední třídy. Co do rozměrů a prostornosti srovnává Peugeot svou novou 508 především s Audi A5 Sportback. V porovnání s ním má nový Peugeot 508 obdobný prostor v oblasti hlavy, zatímco napříč je ve výši loktů 508 uvnitř o pět centimetrů širší než německý prémiový konkurent (145,5 cm) a pro nohy zadních cestujících má k dobru tři centimetry.

 

i-Cockpit třetí generace  

Od doby, kdy se interiér s konceptem i-Cockpit poprvé objevil (v roce 2012), se neustále vyvíjel. Dnes je k dispozici třetí generace tohoto řešení, které patří mezi výrazné poznávací znaky současných peugeotů. To znamená, že i v nové 508 nalezne uživatel kompaktní volant a vyvýšený přístrojový panel. Přístrojový štít tvoří také TFT displej. Je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný (šest různých režimů zobrazení) a nabízí všechny informace potřebné k jízdě včetně zcela nového systému nočního vidění.

Středový dotykový displej je umístěn téměř ve stejné výšce jako přístrojový displej. V základní verzi výbavy Active má úhlopříčku osm palců, zatímco od úrovně Allure je to 10 palců. Doplňuje ho sedm přepínačů ve tvaru pianových kláves, které jsou začleněné do přístrojové desky a umožňují přímý přístup k vybraným sekundárním funkcím. Ovládají rádio, klimatizaci, navigaci, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a funkci i-Cockpit Amplify nabízející dva plně konfigurovatelné styly Boost a Relax, ovlivňující intenzitu jasu a barvy displejů, nastavení parametrů přehrávání hudby a vícebodovou masážní funkci sedadel. I-Cockpit Amplify zároveň působí prostřednictvím voliče režimu jízdy (ECO, Sport, Confort a Normal) také na dynamické funkce vozu a v případě verze s adaptivním odpružením nabízí ovládání tlumičů.

Zajímavým designérským kouskem je joystick elektricky ovládané impulzní osmistupňové automatické převodovky, kterou lze ovládat také páčkami u volantu.  

Komfort a propojení

Sedadlo řidiče (a od úrovně výbavy Allure Business i sedadlo spolujezdce) získalo označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken, tedy Akce pro zdravá záda) jako ocenění ergonomie a množství možností nastavení. Tomuto ocenění se těší například vozy Mercedes-Benz... Obě přední sedadla mohou být za příplatek navíc opatřena pneumatickým osmibodovým masážním systémem s pěti programy masáže.

V interiéru je k dispozici několik úložných prostorů, největší s objemem 32 litrů, dále velké množství zásuvek (čtyři USB porty pro nabíjení přístrojů od úrovně výbavy Allure plus jeden „jack“ v loketní opěrce a dvě zásuvky 12 V, z toho jedna v zavazadlovém prostoru). Pro ozvučení interiéru značka opět využila služeb známého francouzského výrobce audiosystémů Focal.

Dnes tolik sledovaná konektivita nabízí u nového Peugeotu 508 funkci Mirror Screen kompatibilní s protokoly MirrorLink, Android Auto a Apple Carplay. Umožněno je i hlasové ovládání a indukční nabíjení telefonů (přístroje kompatibilní s normou Qi). Paket Peugeot Connect zahrnuje také 3D on-line navigaci se službou TomTom Traffic.

 

Slepeno a svařeno

Základem nové 508 je platforma EMP2, která se podílí mimo jiné i na „odtučňovací kúře“ která odlehčila Peugeotu 508 až o 70 kg (podle verze). Zajímavostí je zavedení nového postupu svařování karoserie s použitím konstrukčního lepidla poskytujícího vyšší tuhost i životnost spoje. Jedná se o další pojítko s prémiovým segmentem, protože tuto technologii používají především prémiové značky. Za zmínku stojí také hliníková kapota a přední blatníky, zatímco víko zavazadelníku je z plastu.

Zadní víceprvková náprava může být osazena tlumiči s řízeným variabilním odpružením (Active Suspension Control), které je sériovou výbavou pro verzi GT a všechny zážehové motory, zatímco pro diesely bude za příplatek.

 

Ve dne v noci s přehledem

Že je výčet prvků aktivní bezpečnosti a asistenčních systémů velmi dlouhý a zahrnuje všechny dnes dostupné systémy, asi nepřekvapí. Co překvapí, je například systém nočního vidění, který byste doposud ve střední třídě hledali marně i za světla, natož za tmy. Jedná se o zcela nový systém s infračervenou kamerou, který umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě, nebo v podmínkách se sníženou viditelností. Funguje na vzdálenost až 250 m, vidí tedy dál než řidič na potkávací světla. Záběry z IR kamery zobrazuje na digitálním přístrojovém štítu před řidičem.

Systém automatického nouzového brzdění bude k dispozici v nejnovější generaci, takže rozpozná chodce a cyklisty ve dne i v noci až do rychlosti 140 km/hod. Systém varování před srážkou, aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (s automatickou převodovkou EAT8) nebo systém udržování vozu v jízdním pruhu, to vše je k dispozici.

V městském provozu se může řidič navíc spolehnout na další pomocníky,  jako Visiopark 2 (výhled v úhlu 360°) a poslední generace systému Full Park Assist s perimetrickou funkcí Flankguard (pouze s automatickou převodovkou EAT8). V tomto případě systém během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá řízení, zrychlení a brzdění.

 

Za rok i plug-in hybrid

K pohonu budou sloužit výhradně nejnovější motory řad PureTech a BlueHDi (všechny s  technologií SCR) splňující emisní normu Euro 6c a zohledňující nové technické požadavky testovacího cyklu WLTP. V nabídce se objevují dva nové zážehové čtyřválce 1.6 PureTech o výkonu 132 kW a 165 kW. Diesely jsou v nabídce tři: 1.5 BlueHDi 96 kW a 2.0 BlueHDi 118 kW a 132 kW. Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovým automatem, pouze nejslabší diesel má jako základ šestistupňový manuál. Na podzim 2019 bude na trh uvedena také plug-in hybridní zážehová verze. Konvenční verze se naproti tomu dostanou na trh již letos v září.

 

 

 

 
 
 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz