Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Plug-in Golf GTE má českou cenu: stojí přes milion

Plug-in Golf GTE má českou cenu: stojí přes milion

 
vw-0

pondělí, 11. ledna 2016

Pod tíhou emisního skandálu vyhlásila automobilka Volkswagen změnu strategie, v jejímž rámci se bude odklánět od dieselových agregátů k plug-in hybridům a elektromobilům. V této oblasti má už dnes co nabídnout, ale jak ukazuje právě zveřejněná česká cena Golfu GTE, což je plug-in hybrid s dojezdem v čistě elektrickém režimu až 50 km, právě cena bude zatím překážkou masovějšímu rozšíření aut této koncepce. Populární kompakt má totiž v ceníku uvedenu částku přes milion korun. Konkrétně 1 009 900 Kč.

 

Na druhou stranu je třeba zdůraznit, že vedle elektrického pohonu je Golf GTE také bohatě vybaven a svou výkonností nezklame ani náročného řidiče. Základem jeho hybridní soustavy je totiž zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který doplňuje elektromotor o výkonu 75 kW (102 k). Hnací síla soustavy je na kola přenášena prostřednictvím speciálně vyvinuté šestistupňové převodovky DSG s trojitou spojkou. V případě volby dynamického jízdního modu má řidič k dispozici maximální výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 350 N.m. To umožní dosáhnout nejvyšší rychlosti 222 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy. Samotný elektropohon funguje do rychlosti 130 km/h, kapacita lithium-iontového akumulátoru je 8,7 kWh, což by za ideálních podmínek mělo postačit k ujetí 50 km. V praxi se dá očekávat spíše 30 – 40 km podle povahy provozu a vnějších podmínek. Standardní doba nabíjení z běžné zásuvky činí 3,5 hodiny, ale lze ji přibližně o hodinu zkrátit použitím příplatkové speciální domácí nabíječky.

Kombinovaná spotřeba Golfu GTE je sice udávána hodnotou 1,5 l/100 km, nicméně u plug-in hybridů je stávající metodika měření normované spotřeby NEDC ještě nesmyslnější než u konvenčních vozů. Spotřebu silně ovlivňuje procento kilometrového proběhu ujeté na elektřinu, teoreticky by tedy mohla být spotřeba za nejpříznivějších podmínek i nulová. A spotřebu elektrické energie test NEDC neměří.   

Čtyřdveřový Golf GTE je sériově vybaven mimo jiné klimatizací Climatronic, tempomatem, palubním počítačem Premium, audiosystémem Composition Media, multifunkčním volantem, paketem Světla a výhled, zadními světlomety LED a systémem CarNet e-Remote.Ten řidiči umožňuje dálkový přístup k různým funkcím automobilu. Pomocí mobilního telefonu a aplikace CarNet e-Remote lze spustit a ukončit proces nabíjení, zjistit úroveň a zbývající čas nabití a odpovídající dojezdovou vzdálenost, nastavit čas aktivování klimatizace a vyhřívání vozu, zjistit polohu zaparkovaného vozu, atd. 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz