Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Z linky sjel poslední Land Rover Defender. Vyráběl se 68 let

Z linky sjel poslední Land Rover Defender. Vyráběl se 68 let

 
land-rover-0

pátek, 29. ledna 2016

Po neuvěřitelných 68 letech dnes byla v britském Solihullu ukončena výroba legendárního terénního vozu Land Rover Defender. Úplně posledním exemplářem, který sjel z výrobní linky, byl Defender 90 Heritage Soft Top.

 

„Je to zvláštní den oslav pro Jaguar Land Rover. Každý tady máme na Defender své osobní vzpomínky. Je to automobilová ikona oblíbená po celém světě. V posledních 68 letech se svět dramaticky změnil, ale toto vozidlo zůstalo pořád stejné. Má něco, co jiné vozy nemají. Poslední model odráží jednoduchost, poctivost a kouzlo celého dědictví Land Rover Series. Vytvoření Defenderu zítřka je sen každého konstruktéra nebo designéra, jde o další kapitolu, na kterou se těšíme,“ dodal Nick Rogers, Group Engineering Director Jaguar Land Rover. První studie toho, jak by mohl nástupce Defenderu vypadat, už automobilka před časem ukázala, nicméně do finální podoby má novinka zřejmě ještě poměrně daleko.

Na oslavách Defenderu se v Solihullu objevilo více než 25 unikátních vozidel z historie Land Roveru, kolem kterých poté projel poslední vyrobený Defender. Ten si to nyní zamíří do sbírek automobilky.

 

Od roku 1948 do 2016

Od roku 1948 byly v Solihullu vyrobeny více než dva miliony vozů modelových řad Series a Defender. To, co začalo jako prostý náčrt v písku, se stalo jedním z nejznámějších vozů s pohonem všech kol. Vůz získal mnoho ocenění jako nejvšestrannější vozidlo na zemi a dovezl své majitele do míst, do kterých by je jiné vozidlo nedovezlo.

V roce 1948 se do výroby dostal model Series I. Poválečná Británie se potýkala s velkým nedostatkem oceli, ačkoliv země měla velké výrobní kapacity. Inspirace přišla od bratrů Spencera a Maurice Wilksových. Ti pomohli během třicátých let společnosti Rover dostat se zpět k zisku. Navrhli totiž Land Rover jako vůz s využitím pro zemědělství a farmaření.

Změny následovaly v roce 1958, kdy vůz Series II přinesl nový design a motory včetně vznětových, které se využívaly až do poloviny osmdesátých let minulého století. Do roku 1966 se prodalo více než půl milionu vozů, přičemž roční produkce dosáhla vrcholu v roce 1971 s 56 000 jednotkami. Během sedmdesátých let se prodávala řada Series III stejně dobře jako její předchůdce.

V roce 1990 získal tento model nové jméno Defender. Do té doby byl označován pouze podle délky rozvoru a série. V tomto roce se do portfolia značky dostaly také modely Range Rover a Discovery.

 

Solihull a Land Rover Defender: Zajímavosti

  • Původní Land Rover Series I stál v roce 1948 450 liber. Vůz byl poháněn čtyřválcovým motorem o objemu 1.6 litru s výkonem 50 koní.
  • Od roku 1948 bylo v Solihullu vyrobeno přes 2 016 933 modelů Land Rover Series a Defender.
  • Každý Defender se skládá ze 7000 částí. Výroba trvá více než 56 hodin manuální práce ve srovnání se 48 hodinami práce na LR Discovery Sport.
  • Nový Defender sjížděl z výrobní linky každé 4 minuty.
  • Mezi slavné vlastníky se zařadili například britská královna, Sir Winston Churchill nebo herec Steve McQueen.
  • Od roku 1948 mají modely Land Rover Series Soft Top a Defender dvě originální části a to hák na uchycení plachty a vzpěru podvozku.
  • Zaměstnanci mají svá vlastní jména pro jednotlivé části vozidla. Např. dveře jsou známy jako „prasečí uši“ a palubní deska jako „jehněčí kotleta“.
  • V Solihullu se v současné době vyrábí Range Rover, Range Rover Sport, Discovery, Jaguar XE a Jaguar F- PACE.


 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz