iFLEET » Aktuální číslo
Přesně touto dobou před dvaceti lety vznikla myšlenka odborného časopisu na problematiku správy vozových parků ve firmách. První číslo pod názvem FLEET firemní automobily vyšlo v září roku 2004 a stalo se vítaným pomocníkem a zdrojem informací pro lidi, kteří se touto problematikou ve firmách zabývají. O dva roky později jsme po dohodě s belgickým vydavatelstvím MMM přistoupili k licenčnímu vydávání titulu Truck & business, čímž jsme náš obzor rozšířili o problematiku strategického řízení v oblastech silniční autodopravy a logistiky.
Po letech jsme oba tituly sloučili pod názvem FLEET & business a posílili vlastní distribuci o týdeník Ekonom. Proč? Důvody vydávání obou časopisů podle starého konceptu do značné míry pominuly. Zdrojů informací je mnoho, času málo, je těžké zaujmout tradičním obsahem. Proto jsme zvolili nový formát – kratších, autentických článků vycházejících z názorů a zkušeností lidí v obou odvětvích. Tak se zrodil Barometr silniční autodopravy a Český fleetový barometr, diskuzní fóra profesionálů na různá každodenní i strategická témata. Tento formát jako základ redakční náplně se osvědčil a dokáže oslovit nejen tematicky spjaté manažery, ale i ty, kteří se s problematiku setkávají nepřímo. Téma firemní mobility se tak dostává k mnohem širšímu spektru firemních manažerů či podnikatelů, zatímco problémy silniční autodopravy a logistiky mohou zajímat všechny, kdo tyto služby objednávají. K tomu nám pomáhá dodatečná distribuce ve všeobecném ekonomickém týdeníku. Smysl má i sdílení informací dvou zdánlivě odlišných oborů – ale i dopravní společnosti spravují autoparky osobních a LUV vozů, zatímco pro fleetového manažera téměř libovolné firmy je doprava a logistika zboží příbuznou agendou. Zjednodušeně řečeno, provozovatelé velkých aut si rádi přečtou o těch malých a naopak. Letos jsme jako druhý pilíř fleetové části přidali přehled zajímavých obchodních nabídek, platných pro dané období. Rubrika FLEET TIPY by se měla stát pomocníkem fleet manažerů a přehlednou, koncentrovanou formou je informovat o obchodních příležitostech. Uvidíme, jak se novinka ujme, a podle toho se rozhodneme, zda ji zavedeme i v truckové části.
Časopisu nepřísluší „psát o sobě“, takže se omlouvám za toto mimořádné téma úvodníku, kterým jsem chtěl symbolicky završit integraci našich dvou titulů a osvětlit naše další směřování.
Úspěšné jarní měsíce ve vaší práci či podnikání přeje
Martin Mensa
vydavatel
Všeobecně očekávaný pokles poptávky po osobních automobilech v roce 2024 může mít za následek větší cenovou flexibilitu výrobců a prodejců. V prvním letošní vydání FLEET&business jsme se zeptali zhruba dvaceti správců... celý článek »