Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 2 / 2022 » Síla pod kontrolou

Síla pod kontrolou

 
pirelli-0

pondělí, 27. června 2022

Legendární italská značka Pirelli letos slaví 150. výročí svého založení. Globální výrobce pneumatik „obouvá“ vše od formule 1, nejrychlejších cestovních vozů, před běžné rodinné vozy až po motocykly či jízdní kola. O značce, jejích hodnotách, vizích i o tom, jak se vypořádává s mimořádně obtížnou globální situací, jsme hovořili s Janem Mulačem, dlouholetým ředitelem, „doyenem“ tuzemského zastoupení Pirelli, který stojí v čele firmy již 25 let.

 

Všichni jsme prožili dva nestandardní roky celosvětové pandemie. Jak ovlivnila vaši činnost a jakým způsobem pokračovalo uvádění nových produktů?

Uvedli jsme na trh celou řadu produktových novinek. Změna byla ve formě, místo organizování setkávání na testovacích okruzích s možností si novinky vyzkoušet a setkat se s lidmi z výzkumu či vývoje při speciálních prezentacích jsme byli nuceni přistoupit k virtuálním prezentacím. Za dva roky jsme představili nové letní pneumatiky, namátkou Pirelli Powergy, rozšířili sortiment o nové osobní a SUV celoroční pneumatiky či zimní SUV pneumatiky Scorpion Winter.

Průmysl čekají obecně velmi zásadní změny. Jak se na ně společnost Pirelli připravuje?
V Pirelli před nějakou dobou započala digitální transformace prakticky v celém hodnotovém řetězci firmy a její realizace byla výrazně urychlena pandemií. Velké investice jsou směřovány do modernizace výroby s velkým ohledem na životní prostředí. Udržitelnost, karbonová neutralita jsou pro nás klíčové hodnoty, které mají časový rámec jejich naplnění a dosažení. Pokud mohu být konkrétní, tak v kontextu čtvrté průmyslové revoluce, známé jako Průmysl 4.0, hraje při výrobě klíčovou roli „Industrial Internet of Things“ (IIoT – internet věcí, pozn. red.). Jeho mimořádný význam spočívá v tom, že umožňuje vytvářet hodnoty ze shromážděných dat. Všechny naše výrobní procesy a kybernetické fyzické systémy generují obrovské množství dat, která jsou však často heterogenní a obtížně dostupná. Nezpracovaná data, jakmile jsou normalizována, kontextualizována a agregována s dalšími obchodními daty na vyhrazených platformách (Big data – datová platforma, pozn. red.), se stávají snadno přístupnými. Nezpracovaná data jsou transformována do informací, které nejen podporují různé funkce při rozhodování s větším povědomím, ale také umožňují strojům provádět specifické akce na základě korelace mezi událostmi.

Pirelli je velmi silná značka v prémiovém segmentu UHP pneumatik (Ultra High Performance – pozn. red.) a pneumatik pro SUV. Myslíte si, že momentální ekonomická nestabilita poznamenává tyto segmenty méně nebo více ve srovnání s běžnými rozměry?
Jak si můžeme ověřit ze statistiky prodeje aut, prémiový segment v posledních dvou letech téměř nebyl ovlivněn, a totéž platí v našem regionu o prémiových značkách pneumatik vyšších palcových řad. Minimálně v České republice odliv od prémiových značek nenastane. Existují výjimky z pravidla, ale statisticky prémiovým značkám zákazníci neubývají.



Zdeněk Vacl
marketingový manažer

Pirelli letos slaví 150leté jubileum, což je výročí, kterým se může pochlubit jen malá hrstka světových výrobců. Jaké události toto výročí provázejí?
Logo navržené pro oslavu 150. výročí odhalil vloni v listopadu Bryan Adams při příležitosti uvedení kalendáře Pirelli na rok 2022.

Nová globální reklamní kampaň zahrnující televizní reklamu, tisk, digitální a sociální média při příležitosti oslav 150. výročí nabízí nový výklad historického claimu „Power is nothing without control“. Vyzývá lidi k tomu, aby prostřednictvím vizionářského a metaforického příběhu přemýšleli o dvou alternativních a protichůdných myšlenkách. Díky technologii a sociálním médiím mají jednotlivci obrovskou moc, ale kdykoliv mohou ztratit kontrolu a nastává chaos. Více než kdy jindy si musíme uvědomit, že moc potřebuje kontrolu, a to i v životě, a nejen na cestách. 150. narozeniny oslaví společnost také vydáním speciálního čísla časopisu „World“, který vychází již od roku 1994 a navazuje na odkaz „Rivista Pirelli“¨, jenž byl vydáván od roku 1948 do roku 1972.

Při příležitosti oslav byla vydána sada tří oslavných zlatých a stříbrných mincí věnovaných skupině Pirelli a taktéž známka. Mezi hlavními projekty oslav je rovněž vydání knihy „Thinking Ahead. Pirelli: 150 Years of Industry, Innovation and Culture“ (Pokrokové myšlení. Pirelli: 150 let průmyslu, inovací a kultury) v edici Fondazione Pirelli. Pro nás bude velkou lokální událostí letní zahradní slavnost s našimi obchodními partnery a přáteli.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz