Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 5 / 2014 » Lev u lazebníka

Lev u lazebníka

 
5-2014

pátek, 24. října 2014

Největší model značky Peugeot se dočkal modernizace, která mu pomůže v boji s nejnovějšími konkurenty, kteří právě přicházejí na trh. Nejde tedy jen o optické, byť poměrně dobře viditelné změny, ale o řadu vylepšení, nové pohonné jednotky nevyjímaje.

 

Na první pohled je vidět, že je tady něco nového, čelní maska dostala ostřejší, technicistní vzhled s výraznými horizontálními liniemi, které by měly v dohledné budoucnosti peugeoty charakterizovat. Tvarových změn doznala i kapota motoru a přední nárazník, u sedanu byl přepracován také zadní nárazník, který je nyní zcela oddělen od víka zavazadlového prostoru a má lepší absorpční vlastnosti při nárazu zezadu. Nové nárazníky prodloužily sedan o 38 mm, kombík o 16 mm, protože jeho zadní nárazník zůstal nezměněn. Nově tvarovaná jsou i zadní světla sedanu, zatímco ta přední se kompletně rozloučila s xenonovými výbojkami a adoptovala pro všechna světla výhradně diody, které mimo jiné vytvářejí „světlený podpis“ značky Peugeot. Ale to se již dostáváme k technickým novinkám. Tak tedy...

 

Co nového v interiéru?

Nebývá zvykem, aby interiér prošel v rámci generační modernizace takovou proměnou, jaká se udála v případě 508. Peugeot se pokusil v rámci možností maximálně využít technologií svého iCockpitu, jak jej nabídl u nové 308. Nemohl samozřejmě vytvořit vyvýšený přístrojový štít, jaký mají 208 a 308, na to by musel sahat příliš do konstrukce vozu, nicméně instalace dotykového sedmipalcového displeje spojená s eliminací řady jednoúčelových tlačítek na středové konzoli jde přesně v jeho duchu. Přes displej se ovládá jak audio, tak navigace a řada dalších nastavení, ventilace a klimatizace ale byla ponechána klasickým ovladačům, sdruženým do uceleného štítku ve spodní části středové konzoly. A to je dobře.  

Uklizení středového panelu umožnilo zvětšit před řadicí pákou či voličem automatu uzavíratelnou odkládací přihrádku, další, i když malá, vznikla na středovém tunelu za řadicí pákou. Změnami prošla nabídka čalounění a dekorů, interiér se tak posunul kvalitativně opět o něco výše. Nelze se nezmínit o vynikajících sedadlech, která patří k nejlepším ve třídě.  

Bezpečnostní výbava se rozrostla o systém sledování mrtvého úhlu a couvací kameru, ta komfortní zase nabídne nově i čtyřzónovou klimatizaci. Zachován zůstal samozřejmě informační head-up displej, stejně jako libůstka v podobě startování tlačítkem umístěným nikoli vpravo, ale vlevo od volantu.

Nový Peugeot 508 využívá také širších možností mobilního připojení a nabízí novou generaci služeb, které se opírají o mobilní internetovou technologii Peugeot Connect Apps. Tam, kde je služba podporována, si může řidič vyžádat v reálném čase řadu informací od dostupných volných míst na parkovištích přes ceny paliv, předpověď počasí až po turistické informace z průvodců Michelin a TripAdvisor. U nás zatím bohužel většina z nabízených služeb dostupná není.

 

Co nového pod kapotou?

Tady se odehrála taková malá revoluce, protože 508 dostává nové agregáty plnící normu Euro 6. Zaujme turbodiesel 2.0 BlueHDI 150 s výkonem 110 kW, u kterého automobilka slibuje kombinovanou spotřebu 4,1 l/100 km (pro sedan i kombi), což je nejnižší spotřeba v tomto segmentu a výkonové kategorii na trhu. Ale ani výkonnější verze 2.0 HDI 180 se 133 kW, dodávaná standardně s novým šestistupňovým automatem EAT 6, se co do udávané spotřeby příliš neliší, protože je u ní údaj 4,4 l/100 km. Vedle dvojice nových dieselů řady BlueHDI najdeme v nabídce také již známé 1.6 HDI 84 kW, 2.0 HDI 120 kW a nejvýkonnější 2.2 HDI 150 kW.

U zážehových motorů střídá agregát 1.6 THP 155 nová verze 1.6 THP 165 o výkonu 121 kW. Nový motor plní na rozdíl od předchůdce normu Euro 6 a automobilka u něj slibuje průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km. Spojen může být jak s šestistupňovou manuální, tak s novou automatickou, rovněž šestistupňovou převodovkou s označením EAT 6. Jedinou další volbou je u zážehových agregátů základní motor 1.6 VTi 88 kW.

 

První dojmy

Na klikatých silnicích Mallorky jsme měli možnost vyzkoušet si oba nové diesely, tedy jak slabší verzi s manuální převodovkou, tak silnější provedení s automatem. Po technické stránce neprodělal podvozek žádné změny, což se nedá považovat za negativum, protože to, co nabízí je přesně to, co od Peugeotu asi jeho zákazníci očekávají. To znamená čitelný, jízdě jistý podvozek zkombinovaný s vysokou mírou komfortu. V hledání kompromisu mezi těmito dvěma protichůdnými požadavky uspěl u modelu 508 Peugeot hned napoprvé, takže změn nebylo zapotřebí. Ale k novým motorům: Slabší provedení s manuální převodovkou se projevovalo velmi kultivovaně a během počáteční části testovací trasy, vedoucí po rovinách, se dařilo držet spotřebu i s čerstvým motorem na úrovni okolo 5 l/100 km. Následovalo stoupání plné ostrých vraceček, do kterých se dlouhý sedan někdy jen tak tak vešel. Prověřili jsme pořádně synchrony na druhém převodovém stupni při odřazování před vracečkami i schopnost motoru „sbírat se“ z nízkých otáček do poměrně prudkého svahu. Agregát nemá ostrý nástup po natlakování turba, místo toho nabídne plynulý a přirozenější růst hnací síly. Velmi dobré je zpřevodování motoru, což podporuje jeho přirozený naturel „klidné síly“. Zvukem a vibracemi se řadí k nejkultivovanějším dieselovým dvoulitrům. Silnější verze s automatem působila o něco hrubším dojmem, agregát byl v interiéru sice o něco více slyšet, ale i tak je odhlučnění interiéru výborné. Nový automat pracuje rychle a měkce, pouze rychlé podřazování při sportovní jízdě bylo lépe „popohnat“ manuálně.

Celkově se obě motorizace předvedly ve vynikajícím světle. Údaje o spotřebě si necháme na příště pro některý z redakčních testů, protože prohánění vozů v serpentinách se běžnému průměru dost vzdaluje.  

 

A co RXH?

Řada 508 se samozřejmě i v modernizovaném provedení může pochlubit svou hybridní verzí RXH. Ta má i nadále pod kapotou diesel 2.0 HDi 120 kW, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 27 kW pohánějící zadní kola. Novinkou je, že provedení RXH, tedy kombík se zvýšenou světlou výškou a ochrannými prvky karoserie bude k dispozici také v konvenční verzi, která dostane novější agregát 2.0 BlueHDi 133 kW.

Napsal: ifleet

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz