iFLEET » Archiv 2005-12 » Aktivnější přístup a lepší služby

Aktivnější přístup a lepší služby

 
image3574

Značka Hyundai prošla v loňském roce významnými změnami, jak z hlediska modelové nabídky, tak z hlediska organizačního. Nový fleet manažer Radomír Němeček věří, že v následujícím období dokáže oslovit dalšími změnami, tentokrát v oblasti fleetové...

 
Značka Hyundai prošla v loňském roce významnými změnami, jak z hlediska modelové nabídky, tak z hlediska organizačního. Nový fleet manažer Radomír Němeček věří, že v následujícím období dokáže oslovit dalšími změnami, tentokrát v oblasti fleetové politiky, firemní klientelu v mnohem větší míře, než tomu bylo dosud.
Nejzásadnější změnou loňského roku byla v případě značky Hyundai změna importéra. Nizozemskou soukromou společnost AutoBinck Holding N.V. vystřídala počínaje 1. srpnem dceřiná společnost korejské automobilky Hyundai Motor Czech. „Předchozí distributor měl jakožto soukromý subjekt k prodeji automobilů trochu jiný přístup, než jaký má samotná automobilka, nehledě na to, že odpadl jeden obchodní mezičlánek. Tato úspora nám dnes rozšiřuje manévrovací prostor při práci s cenou, což se týká i fleetových obchodů,“ říká Radomír Němeček a doplňuje, že zásadní změnou ve fleetové politice značky Hyundai bude podstatně aktivnější přístup k zákazníkům. „Hyundai dosud potenciální fleetové zákazníky prakticky vůbec neoslovoval napřímo. Veškeré obchody představovali buď zákazníci, kteří přišli víceméně sami od sebe, nebo je oslovila naše dealerská síť. Centrální aktivity Hyundaie byly v této oblasti téměř nulové, například když byl na trh uveden model i30, mělo se na získávání potenciálních zákazníků intenzivně pracovat. Právě i30 a i30cw jsou totiž modely, na kterých bychom měli náš fleetový byznys stavět především. Jsme schopni s ním být konkurenceschopní a nabídnout zákazníkům velmi zajímavý poměr ceny a kvality,“ je přesvědčen Radomír Němeček.  
 
Od desíti ke dvěma
Dosavadní fleetová politika dozná z hlediska systému slev pro firemní zákazníky změn, které by ji měly ještě více přiblížit reálným potřebám trhu. „Nebudou to výrazné změny, protože už v minulosti měl v tomto ohledu Hyundai systém nastaven tak, aby obsáhl celé spektrum potenciálních zákazníků. Nicméně vytvoříme pro naše dealery jasná pravidla slev pro prodeje v rozmezí dvou až deseti vozidel. Obchody nad deset vozidel budou sjednávány individuálně s klientem přímo centrálou. Novinkou u nás je, že pro stanovení výše fleetové slevy bude rozhodující závazek zákazníka pro následujících dvanáct měsíců. Pokud se zaváže k odběru deseti vozů, bude mít samozřejmě jiné podmínky, než zákazník, jehož závazek bude na dva vozy.“ Jak Radomír Němeček dále uvádí, chtěl by se více zaměřit na oblast operativního leasingu,  protože v něm vidí na našem trhu budoucnost. Jeho názor se přitom opírá o vlastní zkušenosti, neboť v minulosti pracoval pro největší leasingovou společnost tohoto druhu u nás, pro LeasePlan. „Velké společnosti operativní leasing využívají stále častěji a podle mých zkušeností dá řada jejich manažerů na rady zástupců leasingových společností. I proto bychom chtěli více kooperovat s lidmi z leasingových společností, seznámit je detailněji s našimi auty a společně pak oslovovat jejich klientelu.“
 
Větší místo menšího
Problémem korejských značek obecně jsou při fleetových obchodech, zejména v rámci operativního leasingu, zůstatkové hodnoty. Leasingové společnosti jsou velmi opatrné. Předpovídat vývoj zůstatkových cen na tři roky dopředu, je nesnadné a v případě korejských značek navíc stále ještě přetrvává určitá nedůvěra trhu. Značce Hyundai se ji podařilo v posledních letech výrazně otupit, přesto má při získávání fleetových zákazníků stále o něco těžší pozici než většina evropských značek. „V parametru zůstatkových cen měli téměř všichni na trhu jeden velký problém, a to velmi vysoké zůstatkové ceny vozů domácí automobilky. Jenže tato situace se začala v polovině loňského roku měnit, což je pro nás příležitost,“ věří Radomír Němeček a vysvětluje, že základem „ofenzivy“ Hyundai jsou v tomto ohledu modely i20, i30 a i30cw. „Chtěli bychom konkurovat s naším i30 modelu Fabia, tedy nabídnout firmám za obdobnou cenu větší automobil, u kterého se navíc dá očekávat, že ani zůstatková cena nebude nižší,“ doplňuje Němeček a následně zdůrazňuje, že Hyundai nechce jít do boje s konkurencí pouze cenou: „V minulosti jsme nastavení našich cen pečlivě sledovali a budeme v tom samozřejmě pokračovat, nicméně chtěli bychom prodávat také díky tomu, jak naše auta vypadají, jaké mají kvality, jaké mohou nabídnout provozní náklady či jaké na ně poskytujeme záruky.“
 
Pět let a „no limits“
Právě záruční lhůta je jedním z trumfů Hyundaie, protože nabízí  pětiletou. Tato záruka se vztahuje na celý automobil a navíc není limitována počtem ujetých kilometrů. „Pět let v kombinaci s neomezeným kilometrovým proběhem, to je unikát, který v současnosti nikdo jiný na trhu nenabízí. Alespoň ne jako základní záruku bez jakýchkoli příplatků. Když to vztáhneme na fleetový provoz, pak se jedná o ideální kombinaci, neboť to pro většinu firem znamená, že mají vůz po celou dobu provozu ve firmě v záruce a pro některé dokonce i to, že když vůz ukončují, má ještě platnou záruku. To se musí samozřejmě příznivě odrazit jak v provozních nákladech, tak v zůstatkové ceně vozidla,“ argumentuje Radomír Němeček. Pravdou je, že kombinace havarijní pojistky a pětileté záruky by měla při dodržování předepsaných servisních prohlídek nutných pro uznání záruky znamenat, že další faktury ze servisu správa vozového parku firmy moc neuvidí…
 
Celý rozhovor s Radomírem Němečkem o fleetové politice značky Hyundai přináší nové vydání magazínu FLEET firemní automobily.


 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2019 - registrace

Den s Fleetem 2018Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz