iFLEET » Jak to vidím

Která z technických automobilových inovací posledních let vám udělala největší radost a kterou vnímáte naopak jako nesmysl, nebo otravnost?

 

čtvrtek, 6. dubna 2017

Pavel Fárek, Koordinátor vozového parku, Plzeňský Prazdroj, a.s.

Pavel Fárek, Koordinátor vozového parku, Plzeňský Prazdroj, a.s.

Jako nesmysl vnímám downsizing, který je bohužel důsledkem neustále se zpřísňujících emisních limitů, s čímž souvisí i systém start-stop. Skutečné dopady na emise obou těchto řešení v praxi jsou diskutabilní. Radost mám z toho, že se zavedly do výroby již dlouho známé inovace, jako například „vypínání“ válců při částečném zatížení, Millerův cyklus a „plachtící“ mód automatických převodovek. Také se mi líbí zavedení LED-Matrix světlometů a fandím Mazdě a jejímu Sky-activ. Z těch revolučních technologií pak vývoji vozů s palivovými články.

 
 
Břetislav Šimeček, generální ředitel, Moravia Stamping, a.s.

Břetislav Šimeček, generální ředitel, Moravia Stamping, a.s.

Nesmyslem je pro mne automatický start–stop systém. A druhá oblast hraničící s nesmyslností je podle mě stále větší propojování infotainmentu auta s mobilními telefony a internetem obecně. To má za následek stále nižší pozornost věnovanou řízení a spoléhání se na všechny elektronické pomocníky v autě. Ale autonomní na řidiči zcela nezávislé řízení zatím neexistuje a řidič je v autě hlavně proto, aby řídil... Pozitivem je pro mě stálý vývoj klasických spalovacích motorů. Ukazuje se, že nejsou na konci svých možností a automobilky s motory dokáží vymyslet velmi zajímavá řešení, jako například zásobník tlaku vzduchu pro pohon turba u vozů Volvo.

 
 
Michal Vencl, Fleet and Facility Manager, GSK

Michal Vencl, Fleet and Facility Manager, GSK

Jako podporovatel technických novinek vítám inovace u řady jízdních asistentů. Jak u těch, které už několik let existují, jako Lane Assist nebo hlídání mrtvého úhlu, tak u těch novějších, jako jsou systémy ochranu chodců, které jsou stále častěji součástí standardní výbavy u řady značek. Také vývoj světel nabral neuvěřitelnou rychlost. Když si vezmu, že cca před čtyřmi roky byly bi-xenonové světlomety špičkovým řešením a najednou jsme se přenesli přes LED světlomety až k laserovým… Z těch nejpokročilejších technologií se mi líbí třeba asistent pro vyjíždění vozidla z řady pouze pomocí ovládání na klíčku, jak to předvedly například značky BMW nebo Mercedes. Měl jsem možnost takové auto vyzkoušet a je to opravdu paráda.

 
 
Jiří Linder, správce autoparku, Seznam CZ, a.s.

Jiří Linder, správce autoparku, Seznam CZ, a.s.

Za nejvíce otravné a i technicky problematické považuji systémy start-stop. Když vezmu všechny okolní náklady na tento systém (baterie, startér, elektronika), tak pochybuji rovněž o finanční úspoře. Chybné rozhodnutí je podle mě i přechod Škodovky v segmentu malých vozů pouze k motoru 1,0. V benzinové verzi jiný motor Fabie a Rapid mít nebudou...

 
 
Tomáš Janák, vedoucí Oddělení vnitřní správy, ÚHÚL Brandýs nad Labem

Tomáš Janák, vedoucí Oddělení vnitřní správy, ÚHÚL Brandýs nad Labem

Největší radost mi takřka bezesporu dělají alternativní pohony a především pak elektromobily. Zároveň velice pozitivně vnímám přípravu legislativního zakotvení pořizování určitého minimálního počtu vozidel tohoto typu ve vozových parcích spravovaných subjekty v rámci majetku a hospodaření státu.

 
 


 
 

Archiv otázek

  1. Jaké máte zkušenosti s působením na řidiče, aby se chovali šetrně ke svěřeným autům? Co funguje a co se vám naopak neosvědčilo? Využíváte například možnosti specializovaných kurzů bezpečné jízdy? Sledujete průběžně, zda má osoba s přiděleným firemním vozi
  2. Jak se stavíte ve firmě k výběru pneumatik pro vozový park? Vybíráte podle ceny, nebo se řídíte i jinými parametry? A volíte alespoň v některých případech pláště prémiových značek?
  3. Jak se u vás díváte na manažerské automobily? Komu a k čemu jsou určeny a jaké jsou na ně kladeny nároky?
  4. Jak vnímáte různé problémy automobilek vedoucí ke svolávacím akcím? Udělali jste někdy v souvislosti s medializací takových problémů rozhodnutí z hlediska skladby vozového parku? Věříte, že legislativa, mediální tlak a další vlivy každou značku přimějí k
  5. Co by měl splňovat z hlediska parametrů, ceny a infrastruktury elektromobil, abyste mu dali ve firmě šanci, nebo dokonce přednost před konvenčním pohonem? Patříte z hlediska budoucího vývoje spíše mezi odpůrce nebo zastánce elektromobility?
  6. Využíváte ve svém vozovém parku vozy pro nasazení v terénu, ať již klasické off-roday, nebo SUV?
  7. Vybavujete firemní auta navigací, ať už integrovanou, nebo externí? A využíváte navigační systém i vy osobně?
  8. Jak vidíte causu „Dieselgate“? Myslíte si, že je software, který umí rozpoznat měřicí cyklus skutečně závažný problém? Ovlivní nějak tato causa váš stávající či budoucí vozový park? Myslíte si, že by mohl u aut koncernu VW nastat problém se zůstatkovými c
  9. Jsou auta vaší společnosti brandovaná, či anonymní? Co si myslíte o možnosti využít aut jako nosičů reklamy?
  10. Co pro vás znamená FLEET? Co vám samotný časopis, případně jeho aktivity přinášejí a co na nich oceňujete především?
  11. Jakým způsobem ve firmě získáváte data potřebná pro přehled o provozních nákladech? Zejména údaje, které je třeba získávat od řidičů, tedy počet ujetých kilometrů, tankování, průměrné spotřeby, hlídání termínů technických prohlídek, sezonního přezouvání p
  12. Máte ve vozovém parku také auta kategorie SUV? A pokud ano, jak se vám osvědčují?
  13. Využíváte ve firmě operativní leasing? Pokud ano, proč jste se pro tuto formu financování provozu fleetu rozhodli a splňuje Vaše očekávání?
  14. Na co se těšíte, nebo naopak netěšíte v roce 2014 v oblasti automobilismu či vývoje firemního fleetu ve vaší společnosti?
  15. Jaké jsou podle Vás nejdůležitější vlastnosti, schopnosti a znalosti fleet manažera? Co je pro tuto funkci nejlepší průpravou?
  16. Jak se vám daří, či nedaří ve firemním fleetu dosahovat spotřeb uvedených v technické dokumentaci k vozidlům? Liší se realita od papírových hodnot, a pokud ano, je to pro správu vašeho vozového parku problém?
  17. Jakým způsobem ve firmě řešíte drobná poškození vozidel (oděrky na laku). Dáváte je k úhradě uživatelům? Musí být auta vždy bez oděrek, nebo se drobná poškození akceptují a případně se nechají opravit najednou před odprodejem vozu?

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2017 - registrace

Den s Fleetem 2016Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz