FLEET 4 / 2023
Podruhé v letošním roce se ve fleetové části našeho časopisu věnujeme elektromobilitě a ptáme se odborníků na provoz vozových parků na to, jak hodnotí rozvoj tohoto fenoménu v posledních měsících. To, že máme spolu se Slovenskem nejnižší podíl elektromobilů v EU, je statistický údaj, na jehož význam mohou panovat různé názory. Občas slýchávám, že to je vlastně dobře, že je to projev naší schopnosti myslet "selsky", improvizovat, jít proti davu. Ovšem zasadíme-li tento údaj do kontextu naší současné hospodářské a především společenské reality, těžko v tom hledat nějakou výhru. Stát by se měl rozhodnout: přešlapovat na nástupišti a čekat, jak to dopadne, nebo zavelet k akci a nenechat to jen na pár nadšencích (jejichž potenciál se zřejmě již vyčerpal). Na všechno prostě není, a tak se musíme rozhodnout, jestli výběrově opravovat domky po babičce, nebo budovat infrastrukturu, aby tento stát nezaostával. Bohužel všechny naše vlády sypaly peníze do soukromých investic, zatímco třeba v Polsku se stavěly rychlovlaky, dálnice a internetové sítě. Cenu nových aut vyřeší za pár let trh, ale strategická role vlád v rozvoji elektromobility je nenahraditelná. Jak myslíte, že to u nás dopadne?
Klidné vánoční svátky a konečně nějaké pozitivní zprávy v roce 2024 přeje,
redakce Fleet, od roku 2024 FLEET & business
- Základní údaje
- Kategorie: FLEET 4 / 2023
- Zobrazení: 27
Číst dál: Rok 2023 a firemní elektromobilita. Co si myslí čeští řídící pracovníci?
- Základní údaje
- Kategorie: FLEET 4 / 2023
- Zobrazení: 31
- Základní údaje
- Kategorie: FLEET 4 / 2023
- Zobrazení: 31
- Základní údaje
- Kategorie: FLEET 4 / 2023
- Zobrazení: 39
- Základní údaje
- Kategorie: FLEET 4 / 2023
- Zobrazení: 29
- Základní údaje
- Kategorie: FLEET 4 / 2023
- Zobrazení: 36