iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Toyota začala prodávat Auris Hybrid v provedení kombi

Toyota začala prodávat Auris Hybrid v provedení kombi

 
toyota-0

pondělí, 8. července 2013

Toyota začala na našem trhu prodávat přelomový model: první kombi nižší střední třídy s plně hybridním systémem pohonu. Nový Auris Hybrid Touring Sports je od začátku nabízen za zvýhodněné ceny oproti „standardním“. Ve výbavovém stupni Active je hybridní kombi k dispozici za 514 900 Kč, ve vyšší výbavě Style za 564 900 Kč.

 

Vedle střídmosti v konzumaci paliva a celkových nízkých nákladů na provoz nabídne Toyota Auris Hybrid s karoserií kombi také velmi zajímavou užitnou hodnotu, protože maximální objem zavazadlového prostoru činí 1658 l a maximální délka nakládaného předmětu může činit až 2047 mm.

Auris Touring Sports zákazníkům nabídne také výhody systému Toyota Easy Flat, tedy sklápění zadních sedadel jediným dotykem, dvojitou podlahu zavazadelníku, dvojúrovňový kryt zavazadelníku či roletovou síť na zavazadla a háčky na nákupní tašky. Na střeše jsou hliníkové střešní ližiny pro uchycení střešních nosičů. Předností hybridní verze je změna zástavby modulu s akumulátory pod zadní sedadlo, takže se objem zavazadelníku shoduje s konvenčními verzemi Aurisu v provedení kombi. Pro fleetové provozovatele není bez zajímavosti, že náklady na servis, údržbu a opravy mohou být o více než 50 % nižší než u konkurenčních modelů se vznětovým pohonem. Další úsporu představuje spotřeba paliva: výrobce udává hodnotu 3,8 l/100 km, zkušenosti přitom ukazují, že při správném jízdním stylu není tento údaj daleko od reality, která se může pohybovat okolo stále ještě vynikající hodnoty 4,4 l/100 km.

Po představení verze Auris Hybrid v roce 2010 se Toyota stala prvním výrobcem na světě, který zákazníkům nabídl možnost volit ze tří různých typů pohonu v segmentu C. Prozatím se prodalo přibližně 80 000 vozů Auris s plně hybridním pohonem, a tak se tato verze stala po Toyotě Prius druhým nejoblíbenějším modelem s plně hybridním pohonem na evropských trzích. Hnací ústrojí HSD nové Toyoty Auris Hybrid Touring Sports přináší další zdokonalení oproti předchozí generaci modelu Auris. Úpravou řídicí logiky systému Hybrid Synergy Drive s hladkým přenosem pomocí planetových převodů bylo dosaženo hladší a přirozenější zpětné vazby při akceleraci vozidla, s lepší vazbou mezi rychlostí vozidla a otáčkami motoru.

Zážehový motor 1,8 l VVT-i a elektromotor soustavy pohonu HSD mohou fungovat nezávisle nebo ve vzájemné součinnosti. Dohromady vyprodukují maximální systémový výkon 100 kW a umožňují Toyotě Auris Hybrid Touring Sports zrychlovat z klidu na 100 km/h za 11,2 s. Maximální rychlost je 180 km/h. Na druhé straně se Auris Hybrid Touring Sports chlubí emisemi CO2 pouhých 88 g/km (podle normované spotřeby), což v některých zemích přináší významné daňové úlevy. Vůz kromě toho produkuje výrazně nižší emise NOx a pevných částic než vozy se vznětovým motorem o srovnatelném výkonu. Pokud se vůz pohybuje v režimu elektromobilu, kterým vozy s polohybridním systémem pohonu nedisponují (režim EV lze ručně navolit), produkuje dokonce nulové emise CO2, NOx a pevných částic.


Hnací ústrojí Toyoty Auris Hybrid Touring Sports bylo navrženo tak, aby se zážehový motor při jízdě po městě zapojoval v nejmenší možné míře. Vlastní měření Toyoty ukázala, že kumulativním účinkem zapojení plně hybridního systému pohonu je vysoký poměr jízdy v režimu EV s nulovými emisemi.
 

Napsal: redakce

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz