iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Toyotě nová norma problémy nedělá

Toyotě nová norma problémy nedělá

 
toyota-0

úterý, 11. září 2018

Nová homologační pravidla spolu s novou přísnější emisní normou pro auta, která začala platit od září, dělají některým automobilkám problémy. Jsou náročnější z hlediska měření výsledků, neboť zkoumají vozy v podmínkách, které se víc blíží běžnému provozu.

 

Náročnější proces si ale žádá delší dobu pro testování a také trojnásobný počet testů nutných k získání certifikace. Také úřadům pak trvá zpracování těchto dat déle. Některé značky mají kvůli delšímu procesu homologace problémy s dodávkami vozů zákazníkům. Mezi ty, které nic takového netrápí, patří Toyota. Ta přešla ve výrobě na nově homologované modely plynule již v první polovině letošního roku a vyrábí tedy bez výpadků. Toyota nemusela na rozdíl od jiných značek řešit poměrně náročné úpravy dieselových motorů, protože ty se již v její nabídce osobních automobilů prakticky nevyskytují. Své úsilí soustřeďuje již delší dobu na zážehové agregáty a hybridní systémy pohonu využívající rovněž zážehové jednotky. Současné zážehové motory Toyoty navíc splňují novou normu i bez filtru pevných částic, který se stává u přeplňovaných agregátů spalujících chudou směs nutností. Pro přechod na novou normu vlastně Toyotě stačila pouze drobná technologická úprava v hodnotě zhruba 200 eur. Tuto částku navíc automobilka podle vlastního prohlášení nepřenáší na zákazníka.

Model Toyota Prius se podle nové emisní normy vyrábí již od listopadu 2017, sportovní GT86 od letošního dubna a v květnu na Euro 6c přešly všechny hlavní modely Aygo, Yaris, Auris, Auris Hybrid, C-HR, C-HR Hybrid, RAV4 a RAV4 Hybrid. V červnu pak následovala Corolla a Land Cruiser.

„Žádný výpadek výroby neočekáváme. Vozy podle nové normy vyrábíme postupně již od listopadu minulého roku, poslední modely na novou normu přešly letos v červnu," uvedl ředitel českého zastoupení automobilky Toyota a Lexus Martin Peleška.

Motory Toyoty mají velmi dobrou termodynamickou účinnost, což znamená, že jsou efektivní a úsporné. Rekordmanem jsou agregáty pracující v Atkinsonově cyklu (systém Miller), jejichž termodynamická účinnost dosahuje hranice 40 %, což konkuruje vyspělým turbodieselům.

Nutnost homologace podle nového emisního měření platí od září letošního roku. Vedle přísnějších emisních limitů změna spočívá především v tom, že vozy musí emise i spotřebu splňovat měřit nejen v laboratorních podmínkách, ale i důkladněji v běžném provozu.

Měřením navíc musí projít všechny varianty vozu, tedy i auta lišící se rozdílnými pneumatikami. Původně bylo třeba u každého modelu měřit emise a spotřebu pouze u těch variant, které měly jiný motor nebo typ převodovky.

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2018 - registrace

Den s Fleetem 2018Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz