iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Martin Peleška: Rozhodnutí jít cestou hybridů bylo fantastické

Martin Peleška: Rozhodnutí jít cestou hybridů bylo fantastické

 
toyota-0

úterý, 15. srpna 2017

Toyota a Lexus jsou dvě značky, kterých se aktuální dění okolo dieselových motorů příliš nedotýká. Proč? Protože jak Toyota, tak její prémiová značka Lexus sázejí dlouhodobě především na zážehové agregáty, ať už samostatně, nebo jako součást hybridního systému pohonu. A ředitel domácího zastoupení značky Martin Peleška považuje někdejší rozhodnutí Toyoty vydat se touto cestou za fantastické.

 

„Diesely nikdy nebyly naším šálkem čaje a hybridy jsou technologií, na kterou dnes spoléháme především. Je zajímavé, že celý proces jejich vývoje byl odstartován v době, kdy o budoucnosti dieselů nikdo nepochyboval. Takže dnešní situace je výsledkem fantastického rozhodnutí, které Toyota před bezmála dvaceti lety udělala,“ říká Martin Peleška a dodává: „V posledních patnácti letech jsme byli na našem trhu za exoty, kteří prosazují něco, co jde absolutně proti hlavnímu proudu, protože diesely tady tvořily ve fleetech bezmála 90 procent prodejů. Dnes se ale může Toyota pochlubit více než deseti miliony prodanými hybridními vozy a z okraje zájmu se i na našem trhu přesouváme do jeho středu.“

Martin Peleška si myslí, že již před nějakou dobou zde byly signály, že se s diesely něco musí stát. „Podle mě už v době, kdy se zaváděla norma Euro 4 (rok 2005, pozn. red.) a s ní související tlak na emise dieselů, bylo jasné, že není možné se tímto směrem dále vyvíjet. A ty tlaky navíc dále rostly...“

Po rozpoutání aféry Dieselgate začala řada organizací měřit reálné emise dieselových aut a výsledky byly žalostné. Ukázalo se, že se do ovzduší dostávají látky, které přímo ohrožují lidské zdraví a Martin Peleška právě tuto stránku akcentuje. „Nejde přitom ani tak o emise oxidu uhličitého a ochranu zeleně, ale o přímý dopad na zdraví lidí. Tedy o oxidy dusíku a pevné částice. V kombinaci s ostatními vlivy mají tyto škodliviny prokazatelně vážné dopady na lidské zdraví. Takže si myslím, že než se dál snažit jet na mrtvém koni a donekonečna se pokoušet upravovat diesel, aby nebyl zdrojem těchto škodlivin, je lepší začít dělat něco kvalitativně nového. My si nad problémy s diesely nemneme ruce, nechceme přilévat olej do ohně, ale uvědomujeme si, že je to velmi vážná věc související s podstatou lidského bytí.“

 

Celý rozhovor s Martinem Peleškou přinese magazín FLEET firemní automobily č. 4/2017, který vychází 31. 8. 2017.

 

 

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2020 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz