iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Podzimní T-Mobile Den s Fletem nabídl vize, prohlédněte si kompletní fotogalerii

Podzimní T-Mobile Den s Fletem nabídl vize, prohlédněte si kompletní fotogalerii

 
2014-podzim

pátek, 12. září 2014

Na podzimní T-Mobile Den s Fleetem dorazilo celkem 480 návštěvníků. Rekordní účast prověřila logistiku organizátorů i celého areálu, do přednáškového sálu bylo třeba přinášet židle z restaurace, kolona aut návštěvníků poprvé sahala až do obce Dříteč...

 

Prohlédněte si kompletní portfolio akce. Dokument z T-Mobile Dne s Fleetem 2014  odvysílá TV stanice Sport 5 asi za 2 týdny

Podzimnímu T-Mobile Dni s Fleetem se sice ani letos nevyhnuly rozmary počasí, nicméně ani déšť, který od druhé hodiny odpolední vystřídal příjemné polojasno, nemohl akci vážněji ohrozit. Testovací auta jezdila až do čtvrté hodiny odpolední, řada jednání a rozhovorů probíhala na stáncích partnerů akce a v prostorách golfového centra, které chvílemi připomínalo lidské mraveniště.

 

Minulost, přítomnost i budoucnost v dopoledním bloku
Zaplněný přednáškový sál se stal dějištěm dopoledního programu, ve kterém postupně vystoupilo ? řečníků se svými přednáškami a prezentacemi zaměřenými na oblast správy vozových parků a souvisejících témat. Vše odstartovala přednáška pánů Petra Bartoně, projektového manažera služeb, a Zdeňka Nového, manažera kategorie a produktu. Oba zastupovali společnost T-Mobile Czech Republic a.s. a věnovali se prezentaci produktu T-Mobile Autopark. Tedy systému, který s využitím systému GPS a datových přenosů GPRS dokáže zásobovat provozovatele vozových praků mnoha cennými informacemi o provozu a statusu jejich vozidel. To vše poslouží k optimalizaci i účinnější kontrole provozu firemních vozidel, což je základ úspor, které dnes všichni hledají.

Úspory lze nacházet i v oblasti paliv, nejen z hlediska snižování spotřeby u stávajících vozů na benzín nebo naftu, ale také například přechodem na palivo alternativní, cenově výhodnější. Takovým může být například CNG – perspektivní, bezpečné a kvalitní pohonná hmota, která může snížit cenu paliva na ujetý kilometr až na úroveň jedné koruny. O tom přesvědčovala auditorium v sále Markéta Schauhuberová, projektová manažerka společnosti RWE Energo, s.r.o..

Po ní patřil mikrofon Janu Tejnorovi s leasingové společnosti ARVAL CZ, s.r.o. Hovořil o vývoji v automobilové oblasti za poslední dvě dekády. Poukázal na dramatické změny, kterých jsme se dočkali. Například že auto na operativní leasing dnes při porovnání výše měsíční splátky a průměrného platu dnes de facto stojí čtvrtinu toho, co stálo před čtrnácti lety, a samotný automobil proti mzdě zlevnil na třetinu. Poukázal tím na rostoucí výhodnost operativního leasingu, a to i z čistě finančního hlediska, nehledě na služby, které leasingová společnost klientovi nabízí a na podporu, kterou mu po dobu nájmu vozidel poskytuje, například i v oblasti nejrůznějších on-line nástrojů pro správu vozového parku.

První polovinu dopoledního programu završilo společné vystoupení Martina Hausenblase, akcionáře společnosti Adler International, a.s. a jednatele společnosti Liftago a Richarda Plose, šéfredaktora magazínu FLEET firemní automobily, který vizionáře elektromobility a technologického rozvoje v oblasti autonomní a sdílené mobility vyzpovídal. Martin Hausenblas hovořil například o své cestě do Velké Británie s elektromobilem Tesla, o problémech, které zatím elektromobilitu brzdí a nastínil svou vizi budoucnosti, která staví na autonomních sdílených elektromobilech, které lidé mají k dispozici, kdykoli je potřebují díky systému snadného objednávání vozidel. Zmínil se také o příležitosti, jakou skýtá České republice výzkum v oblasti vývoje autonomních vozidel: „Kennedy řekl, že chce do tří let člověka na měsíci. A Amerika to dokázala. Proč bychom my nemohli vyhlásit cíl, že dejme tomu za pět let budeme mít autonomní automobil vyvinutý v České republice? Současné montovny aut nejsou pro naši zemi dlouhodobou perspektivou. Potřebujeme k nám přilákat technologické investory, a pokud se podaří změnit naši legislativu tak, aby umožňovala testování autonomních automobilů v provozu, pak je sem přilákáme, protože toto zatím umožňuje jen několik států v USA. V Evropě nikdo...“ řekl mimo jiné Martin Hausenblas ve svém vystoupení, které bylo posluchači velmi příznivě hodnoceno.

 

Kola, kola a ještě jednou kola...
Po přestávce na občerstvení se řeč opět stočila od problematiky blízké budoucnosti na nejsoučasnější současnost, neboť se blíží zimní období a řada provozovatelů vozových parků řeší nejen zimní pneumatiky, ale také vhodná kola. Řešením může být takzvané hybridní kolo, které je sice ocelové, svým designem však připomíná dražší kola z lehké slitiny. Druhým tématem přednášky Libora Rajdla, obchodního ředitele společnosti Alcar CZ, s.r.o. byla problematika senzorů systému měření tlaku vzduchu v pneumatikách (TPMS). Vysvětlil, jaké výhody přináší z hlediska úspory nákladů konfigurovatelné senzory, pro které nabízí společnost Alcar veškerou technickou podporu.

U kol zůstal i další přednášející, Pavel Dušek, prokurista společnosti Pewag Czech, s.r.o. Tématem byla opět blížící se zima, neboť prezentoval přednosti sněhových řetězů značky Pewag. A to jak pro osobní, tak užitkové či nákladní automobily i stroje, jako jsou například traktory.

I třetí odpolední přednáška se držela podvozku a kol, protože Alan Šíma, manažer pro klíčové zákazníky společnosti AD Technik, s.r.o. vysvětlil, jak významnou součástí péče o automobil je pravidelná kontrola geometrie náprav. Dotýká se totiž jak životnosti pneumatik, tak spotřeby pohonných hmot, ale i jízdního komfortu a bezpečnosti.

Závěr dopoledního přednáškového bloku obstarala přednáška zaměřená na remarketing ojetých vozidel a maximalizaci jejich zůstatkových hodnot. František Dražina, obchodního manažer společnosti AUTOauction Group, s.r.o. nastínil, že je nezbytné pohlížet na celou problematiku komplexně, tedy již ve fázi výběru firemních automobilů. Výběr vhodného modelu, výbavy, barvy, doplňků, to vše má na budoucí ocenění ojetého vozu vliv, stejně jako jeho technický stav. Dále se věnoval množnostem prodeje firemních vozidel různými prodejními kanály, shrnul jejich výhody a nevýhody a na názorných příkladech dokladoval efektivitu elektronických aukcí ojetých vozidel.

Elektřina se hlásí o slovo
Testovací automobily, které s sebou přivezly automobilky, v dopolední přednáškové části T-Mobile Dne s Fleetem samozřejmě nezahálely. Součástí akce byl opět testovací den manažerské poroty, která hodnotí nominované modely v rámci ankety Hankook Firemní auto roku 2014. Na šedesát porotců čekalo 63 nominovaných automobilů, které tak byly v permanenci již od časného dopoledne.

Po obědě se frekvence jízd dále zvýšila, protože do aut usedali také hosté T-Mobile Dne s Fleetem. Automobilky přivezly celkem 115 osobních a lehkých užitkových automobilů, které byly všem hostům a porotcům plně k dispozici. Malým překvapením byla možnost vyzkoušet si také Teslu S v nejvýkonnějším provedení. Vůz společnosti Liftago přivezl Martin Hausenblas, který zájemce nejen vozil, ale řadě z nich také umožnil usednout za volant tohoto výjimečného elektromobilu. Reakce byly vesměs pozitivní, po jízdě hovořili nadšení pasažéři i řidiči o jízdě jako „z jiné planety“. Zahanbit se ale nenechaly ani tradiční automobilky, neboť řada z nich přivezla elektromobily také. A zájem návštěvníků o testovací jízdy byl velký. T-Mobile Den s Fleetem 2014 tak jistě napomohl osvětě v oblasti elektromobility a alespoň malým dílem přispěl jejímu rozvoji. Na tahu je stát, který by měl dát jasně najevo, že hodlá rozvoj elektromobility podporovat, stejně jako by měl podat pomocnou ruku vývoji nových technologií vhodnými úpravami legislativy...

Míčky mezi kapkami deště
Dny s Fleetem jsou již tradičně místem mnoha setkání a nových kontaktů. Nejinak tomu bylo i letos. Potkávají se lidé, kteří jinak nemají možnost se vidět, jak je rok dlouhý, mnohokrát se již na této akci poprvé osobně poznali ti, kteří se znají jen z e-mailů a telefonů. I to je přidaná hodnota těchto každoročních setkání lidí z automobilové branže a správy vozových parků. Část z nich navíc spojí užitečné s příjemným a v odpoledních hodinách zamíří na green. Golfový turnaj Fleet on Green je organizován jako součást Dnů s Fleetem druhým rokem a nejinak tomu bylo i letos na podzim. Celkem dvacítka hráčů vyrazila na túru po osmnácti jamkách krátce po jedné hodině odpolední, a přestože krátce nato začal zemi skrápět postupně sílící déšť, nenechala si hru zkazit. Turnaj nakonec vyhrál Oldřich Huzil ze společnosti Mercedes-Benz Česká republika, s.r.o., který byl jedním z partnerů turnaje. Dalším byla společnost CCS Česká společnost pro platební karty s.r.o. a ceny do soutěže věnovala firma Leonardo Golf.

Podzimní T-Mobile Den s Fleetem 2014 se vydařil a navázal na již osmiletou tradici těchto největších fleetových setkání v České republice. Počtem hostů stanovil nový rekord, a i když to není prioritou, zájem fleetové veřejnosti je důkazem, že jak dodavatelé, tak jejich klienti berou tuto akci vážně. 

Napsal: redakce

 
2014-podzim
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2020 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz