iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Škoda Scala: jaké bude mít konkurenty?

Škoda Scala: jaké bude mít konkurenty?

 
skoda-0

pátek, 26. října 2018

Zcela nová modelová řada Škodovky přichází, aby vyplnila mezeru mezi příští Octavií a menšími modely značky Škoda. Říci, že Scala nahrazuje Rapid by bylo poněkud nepřesné, protože z hlediska „zatřídění“ se jedná o auto o půl kategorie větší. Zatímco Rapid se pohybuje na hranici segmentů B a C, Scala je typickým zástupcem C segmentu. Toho, do kterého je někdy zařazována i Octavia...

 

Příchod nové Scaly, která v některých parametrech konkuruje aktuální Octavii, vyřeší již za rok a půl nástup nové generace Octavie, která se definitivně díky zvětšení rozměrů přesune do segmentu D, tedy do střední třídy. Pokud se ptáte, co bude se Superbem, tak na ten je zatím brzy. Nová generace je naplánována na rok 2021 a mnoho se o ní zatím neví. Německý Autozeitung již uvedl, že to bude auto s velmi výrazným a sebevědomým designem, dá se tedy očekávat, že Superb nepůjde cestou zásadnějšího zvětšování rozměrů, ale zvyšováním jeho hodnotnosti v rámci segmentu D2. V segmentu E1 již zcela vládnou prémiové značky... 

Ale zpět ke Scale: Po příchodu 4. generace Octavie (představena by mohla být již na podzim 2019) se zřejmě právě tento model stane základem mnoha domácích firemních autoparků. Z Octavie se definitivně stane bonusové až statusové auto nejen pro nižší, ale i pro střední případně i vyšší management (podle ekonomů se blíží výraznější ekonomická krize než ta v roce 2008 a tak se v horizontu dvou - tří let možná zase začne šetřit...). Scala by měla také nabídnout atraktivnější vzhled než Rapid, u kterého sice automobilka na internetu uvádí, že jej charakterizuje "Emocionální designový jazyk", ale tomuto statementu není nic vzdálenějšího než právě designově nudící Rapid. I tady může automobilka hledat příčiny relativního neúspěchu tohoto modelu, i proto sáhla zřejmě k novému názvu. Bude to snazší, než se snažit přesvědčit zákazníky, že ten nový Rapid je něco úplně jiného, než starý Rapid. Vzhled Scaly je zatím tajemstvím, k dispozici jsou jen fotky maskovaných vozů.

 

S rozvorem 2649 mm zaostává Scala za Octavií pouze o 37 mm (Rapid překonává o 47 mm), přitom prostorem pro kolena zadních cestujících se s ní hodnotou 73 mm na milimetr shoduje. Na délku měří Scala 4362 mm (o 58 mm více než Rapid Spaceback), což je mezi hatchbacky C segmentu hodnota v průměru kategorie, zavazadlovým prostorem se ovšem Scala zařadí do čela pelotonu. Na druhou stranu je třeba uvést, že o nějaké dramatické navýšení oproti Rapidu Spaceback nejde - základní objem 467 l je sice o 52 l větší u Rapidu Spaceback, maximálním objemem 1410 l jej ovšem Scala překoná pouze o 30 l. Zásadním rozdílem je tedy především komfortnější a rozměrnější prostor pro cestující. Podle některých informací by měl Rapid v nabídce zůstat také, ovšem pouze pro vybrané trhy, kde naopak nebude nabízena Scala. Uvidíme... 

S nabídkou motorů 66 kW až 110 kW kopíruje Scala "nové pořádky" v segmentu, které velí neplýtvat válci, objemem ani výkonem. V základu nabídne dokonce o 4 kW méně než současný Rapid, který ale končí na nabídce 81 kW (vše agregáty 1.0 TSI). Scala přidá agregát 1.5 TSI 110 kW. Škodovka ovšem uvádí, že v nabídce bude pět motorů a protože má Rapid v nabídce jen tři a přidána bude zmíněná patnáctistovka, bude tím pátým zřejmě diesel 1.6 TDI 85 kW. Nabídka dieselu je u segmentu C víceméně nezbytná, z desítky konkurentů jej nepostrádá ani jeden. 

Každopádně se dá říci, že nejen koncernový konkurent Golf, ale také modely jako Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus, Mazda 3, Peugeot 308 nebo Kia Ceed coby typičtí představitelé hatchbacků nižší střední třídy dostanou silného konkurenta. Pro představu nabízíme srovnání, do kterého můžeme zařadit ještě modely Citroën C4 Cactus, a Honda Civic, které se pohybují na hranici segmentu C. Honda Civic je navíc liftback, nikoli klasický hatchback a také díky tomu jako jediný co do základního objemu zavazadlového prostoru Scalu překonává.

 

Porovnání Škody Scala s desítkou konkurentů

 

Základní objem zavazadlového prostoru (VDA v litrech)

Honda Civic 478
Škoda Scala  467
Fiat Tipo  440
Peugeot 308  420
Hyundai i30  395
Kia Ceed  395
Volkswagen Golf  380
Ford Focus  375
Opel Astra  370
Mazda 3  364
Citroën C4 Cactus 348

 

Maximální objem zavazadlového prostoru (VDA v litrech)

Škoda Scala  1410
Ford Focus  1354
Hyundai i30  1301
Kia Ceed  1291
Volkswagen Golf  1270
Honda Civic  1267
Mazda 3  1250
Peugeot 308  1228
Opel Astra  1210
Citroën C4 Cactus  1170
Fiat Tipo  N/A


 

Délka karoserie (mm)

Honda Civic  4518
Mazda 3  4465
Ford Focus  4378
Opel Astra  4370
Fiat Tipo  4368
Škoda Scala  4362
Hyundai i30  4340
Kia Ceed  4310
Volkswagen Golf 4258
Peugeot 308  4253
Citroën C4 Cactus  4170


 

Rozvor (mm)

Mazda 3  2700
Ford Focus  2700
Honda Civic  2697
Opel Astra  2662
Hyundai i30  2650
Kia Ceed  2650
Škoda Scala  2649
Fiat Tipo  2638
Peugeot 308  2620
Volkswagen Golf  2620
Citroën C4 Cactus  2595

 

 
 


 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2018 - registrace

Den s Fleetem 2018Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz