Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » U DoDo otestovali minielektromobil AMI. Jak si vedl?

U DoDo otestovali minielektromobil AMI. Jak si vedl?

 
citroen-1

pondělí, 19. července 2021

Startup DoDo, který se specializuje na městskou logistiku, má za sebou další ostrý test nasazení elektromobilu do své rozvozové flotily. Součástí vozového parku DoDo se dočasně stal unikátní kompaktní elektromobil Citroën Ami, který DoDo nasadilo na expresní rozvoz jídla z KFC. DoDo zvažuje přechod na plně elektrickou flotilu dlouhodobě. V současné době má startup flotilu o zhruba 700 vozech, které využívají takřka výhradně pohon na CNG.

 

Společnost DoDo se soustředí na maximální udržitelnost v logistice s důrazem na precizní plánování, využívání všech dostupných dat z provozu a dokonalé vytížení všech aut a kurýrů. Díky tomu DoDo umožňuje rozvážet vyšší počet zásilek s mnohem nižším počtem vozů. Kromě efektivity se ale DoDo přirozeně zaměřujeme i na udržitelnost samotného vozového parku, přičemž firma pravidelně testuje různá elektronická vozidla včetně skútrů a cargo-kol. Tentokrát byl do ostrého provozu nasazen malý elektromobil Citroën Ami, který je dobře přizpůsobený provozu v nejužších centrech měst.

„Jelikož naše auta jezdí denně po městě, chceme dělat vše pro to, abychom byli vůči ovzduší co nejšetrnější. Kromě takřka výhradního využívání vozů na CNG tedy pravidelně testujeme také elektromobily. Kompaktní Citroën Ami, který existuje i ve verzi Cargo, je velmi zajímavým vozem, který v malých rozvozových zónách, kde není potřeba dlouhý dojezd, může velmi dobře posloužit. Dá se s ním zaparkovat i kolmo k chodníku a na malé objednávky, jako je třeba jídlo z restaurace, jeho zavazadlový prostor dostačuje,“ komentuje test elektrického vozítka Martin Marek, výkonný ředitel DoDo.

Kompaktní Citroën Ami se dobře osvědčil primárně v centru města, kde díky svým rozměrům velmi usnadňuje parkování a vykládku objednávky. V centru navíc provoz nekomplikuje ani maximální rychlost omezená jen na 45 km/h. I v malé rozvozové zóně je ovšem omezením nízký dojezd vozidla, který byl reálně kolem 50–60 km, a dlouhé dobíjení. Pro určité provozy může být výhodou možnost řídit vozidlo již od 15 let věku. DoDo ale kurýry mladší 18 let pro rozvoz KFC nevyužívá.

„V horizontu nejbližších let chceme významnou část flotily převést na elektrický pohon. Vidíme ale, že cesta k plné elektrifikaci bude minimálně dalších pár let velmi trnitá. V cestě stojí překážky v podobě nedostatečné infrastruktury pro nabíjení, stále ještě poměrně nízkého dojezdu většiny elektromobilů a také v nedostatku servisních kapacit, dostupnosti náhradních dílů a podobně. Pro náš vozový park o zhruba 700 vozech zatím nejsou připraveny potřebné návazné služby, které se s provozem elektromobilů pojí. V dlouhodobý potenciál elektromobility ale věříme a nevzdáváme se,“ uzavírá Martin Marek.

 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz