iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Volkswagen i Ford se vydávají cestou PSA

Volkswagen i Ford se vydávají cestou PSA

 
technika-0

úterý, 10. května 2016

Snažíte se vyhnout dieselům s aditivací AdBlue? Za pár let se vám to už možná nepodaří. Další automobilky hodlají sázet na systém SCR, který tuto aditivaci vyžaduje. Je to sice dražší, ale účinnější cesta a vzhledem k dalším zpřísněním emisních limitů a změnám v systému měření emisí bude do budoucna možná cestou jedinou. To si uvědomili například u Volkswagenu nebo Fordu.

 

Tvrdý limit emisí oxidů dusíku ve výfukových plynech vznětových agregátů, který přišel s normu Euro 6 (pro diesely se snížila maximální přípustná hodnota z 0,180 na 0,08 g/km, pro zážehové agregáty zůstala na úrovni 0,06 g/km) nutí stále více automobilek adoptovat řešení, se kterým přišla skupina PSA u svých vozů značek Peugeot a Citroën v roce 2013 se záměrem vybavit jimi všechna svá vyráběná dieselová auta. Tím řešením je systém selektivní katalytické redukce (SCR) s aditivací kapalinou AdBlue. Většina automobilek se ovšem vydala cestou filtrů LNT (Lean NOx Trap), které mají dvě provozní výhody: jsou levnější a není třeba doplňovat aditivum, ale také jednu zásadní nevýhodu: jsou méně účinné než SCR a aby byly schopny emise NOx reálně snižovat, musí být motor patřičně „naladěn“. To znamená snížit co nejvíce produkci NOx již v samotném motoru. De facto jsou tedy tyto motory „přiškrceny“ a rozhodně nepracují tak, jak by mohly. Naproti tomu SCR umožňuje dostat z motoru skutečně to nejlepší. Kvůli ceně však bylo vloni v Evropě vybaveno jen necelých 10 procent vozidel systémem SCR. To by se ale mělo začít měnit. Nedávno oznámil výraznější orientaci na systém SCR problémy zmítaný Volkswagen, dalším, kdo se přidává, je Ford. Ten zanedlouho představí zcela novou řadu turbodieselových agregátů EcoBlue, a jak nnázev napovídá, budou využívat SCR s aditivací AdBlue (i když agregát 1.5 EcoBlue bude zřejmě dodáván také s LNT).

Nový dvoulitrový diesel by měl také vykazovat o 13 procent sníženou spotřebu díky nižším třecím ztrátám a tedy i nižší emise CO2. Bude dodáván v několika výkonových verzích až do 147 kW.

Dá se očekávat, že instalace SCR systému budou přibývat, protože od roku 2017 dojde k zásadní změně v měření emisí. Vedle stávajících laboratorních měření budou prováděna také měření v reálném provozu, tedy s reálnou spotřebou. Aditivace AdBlue tak bude postupně pronikat do dieselového segmentu stále více, je možné, že se jí za několik let zájemce o turbodiesel s výjimkou slabších modelů malých a kompaktních automobilů již nevyhne. 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz