Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Hyundai Ioniq má české ceny. Začíná na 1,1 milionu

Hyundai Ioniq má české ceny. Začíná na 1,1 milionu

 
hyundai-0

pátek, 16. dubna 2021

Domácí zastoupení Hyundaie oznámilo základní cenu nového modelu Ioniq 5. Ta činí bez desetikoruny 1,1 milionu korun. Vrcholné provedení přijde na 1 469 900 Kč. I když je Ioniq 5 „kus auta“ (4635 mm, rozvor 3000 mm), spadající podle obvyklých měřítek navzdory karoserii typu hatchback de facto do střední třídy, jsou ceny oproti spalovacím modelům o poznání vyšší.

 

Základní cena platí provedení s pohonem jedné nápravy, menší baterií 58 kWh (verze Eco) a motorem o výkonu 125 kW v nižším výbavovém stupni Smart. Ten oproti provedení Style postrádá například 19palcová kola, Bi-LED světlomety (má ale LED světla i se systémem automatického přepínání dálkových světel), elektrické nastavování předních sedadel, vyhřívání zadních sedadel a ventilaci předních, posuvnou středovou konzolu, HUD, přední parkovací senzory, elektrické ovládání 5. dveří, systém nabíjení externích zařízení včetně jiného elektromobilu z baterie vozu (systém V2L), tepelné čerpadlo pro vyhřívání a klimatizaci interiéru a systém předehřevu baterie (tyto dvě poslední položky lze získat zakoupením paketu Range v ceně 40 000 Kč). To vše plus další, méně významné rozdíly dělají rozdíl 170 000 Kč. Verze Smart 4x2 58 kWh totiž přijde na 1 269 900 Kč.

 

Větší baterie = logičtější volba  

Pro baterii o kapacitě 58 kWh Hyundai uvádí dojezd rovných 400 km podle metodiky WLTP, pro baterii s kapacitou 73 kWh (verze Power) je to 485 km, pokud se budeme bavit o verzi s pohonem jedné nápravy. Menší baterie by mohla postačit v reálném provozu za ideálních podmínek k nějakým 340 km jízdy, u větší by nemělo být problémem se dostat lehce přes 400 km. Dá se očekávat, že zájemci o elektromobil budou preferovat dojezd, takže základní provedení s větší baterií, motorem o výkonu 160 kW ve výbavě Smart a pohonem jedné nápravy by mohlo být na našem trhu favoritem, protože je o 20 000 Kč levnější než výbavový stupeň Smart s menší baterií a slabším motorem. Navíc již zahrnuje i zmíněný paket Range. Skoro to vypadá, jako by domácí zastoupení nenápadně zákazníka „tlačilo“ právě do této verze, coby nejrozumnějšího základu…

Ve výbavě Style s větší baterií pak přijde Ioniq 5 na 1 369 990 Kč. Za příplatek 100 000 Kč získá zákazník více výkonu i nějakých 60–80 km reálného dojezdu navíc. Vrcholem nabídky je dvoumotorové provedení s pohonem všech kol, výkonem 225 kW, dodávané pouze ve vyšší výbavě Style. To přijde na 1 469 990 Kč. Další vylepšení provedení Power s větší baterií a ve výbavě Style nabízí paket Premium za 80 000 Kč. Ten obsahuje dvacetipalcová kola, 44palcový head-up displej s promítáním na čelní sklo a rozšířenou realitou, elektricky nastavitelná sedadla vpředu s relaxační polohou a elektricky posuvná sedadla vzadu s koženým čalouněním, konfigurovatelné ambientní osvětlení, prémiový audiosystém BOSE, elektricky výsuvné kliky dveří a další exkluzivní výbavové prvky.

 

Prostornost jednou z výhod

Mezi výhody Ioniqu 5 patří velký vnitřní prostor při poměrně kompaktním půdorysu. Oproti standardním vozům střední třídy je sice o ca 100 mm kratší, nicméně rozvor 3000 mm je zárukou dostatečného místa v interiéru v podélném směru, solidní je také zavazadlový prostor, který má v základní konfiguraci objem 31 l a po sklopení zadních opěradel až 1591 l. Navíc je pro malá zavazadla k dispozici vpředu ještě druhý zavazadelník. Ten má objem 57 l u verzí s pohonem zadních kol a 24 l u pohonu všech kol.

Systém a výkonová elektronika podporují nabíjecí systémy pracující jak s napětím 400 V, tak 800 V, což umožňuje využít nabíjecí výkony až do 350 kW. V takovém případě lze nabít baterii, která byla vyčerpána na 10 % své kapacity, do hranice 80 % nabití během 18 minut. Na trakční baterii poskytuje automobilka záruku 8 let/160 000 km, nikde není ovšem uvedeno jaká zůstatková kapacita baterie je v rámci této záruky garantována.

Ten, kdo si pořídí novinkou během letošního roku, získá možnost nabíjet svůj vůz na vysokovýkonných stanicích sítě Ionity (Hyundai je členem a akcionářem tohoto projektu) prostřednictvím nabíjecí karty Charge myHyundai se zvýhodněnou sazbou 7,7 Kč za kWh bez dalších poplatků po dobu jednoho roku. I tato zvýhodněná cena ovšem znamená při dlouhodobé spotřebě 20 kWh/100 km částku 1,54 Kč/km. Takže pokud jde o úspory na pohonné energii, lze konstatovat, že jsou i se zvýhodněnou cenou veřejného nabíjení bohužel víceméně ty tam…

 

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz