iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Jaguar představil netradičně nový model XF

Jaguar představil netradičně nový model XF

 
xf-2015

pátek, 27. března 2015

Automobilka Jaguar představila v Londýně novou generaci modelu XF. Učinila tak netradičně: vůz přejel řeku Temži na visutých lanech v samotném centru londýnské obchodní čtvrti Canary Wharf.

 

Za volantem seděl zkušený britský kaskadér Jim Dowdall, veterán z hollywoodských filmů o Bondovi, Bourneovi a Indianu Jonesovi, který s novým Jaguarem XF ujel po visutých lanech 240 metrů. Automobilka tímto netradičním kouskem demonstrovala lehkou konstrukci vozu, která ve velké míře využívá hliníku. Nový model XF je díky tomu o 80 kg lehčí než jeho nejbližší konkurent a má díky tomu i nejnižší udávanou spotřebu paliva (od 3,9 l/100 km) a emise CO2 (104 g/km) ve své třídě.

 

Elegance zvenčí i zevnitř

Dynamický design karoserie nového Jaguaru XF je založen na čistých liniích, které přispěly k velmi nízkému aerodynamickému odporu a dodaly sedanu vzhled sportovního kupé. Interiér se vyznačuje vkusnou kombinací luxusních materiálů, které kombinují tradiční řemeslné zpracování s nejnovějšími technologiemi, jako je nový multimediální systém InControl Touch Pro. Ten využívá 10,2palcovou dotykovou obrazovku a technologii Dual View, která dovoluje současně zobrazit informace pro řidiče například z navigace, zatímco spolujezdec, který sedí vpředu, sleduje televizi nebo film na DVD. Aby systém InControl Touch Pro zvládl obrovské množství dat, je vybaven SSD diskem a čtyřjádrovým procesorem a pracuje na ultrarychlé síti. Tato síť nové generace nabízí mimořádně rychlý přenos dat. Systém InControl Touch Pro doplňuje konfigurovatelný přístrojový panel s 12,3palcovým TFT displejem.

„Při vytváření zcela nového XF se náš tým designérů řídil zásadou jednoduchosti. Každá linie karoserie vozu má jasný účel, nic není nadbytečné. Dosažení takové jednoduchosti je časově náročné a vyžaduje silné odhodlání. Je velice jednoduché udělat na voze linie navíc, ale je mnohem těžší dodat mu charakter tím, že linie vynecháte. Také jsme chtěli zajistit, aby interiér modelu byl stejně uklidňující jako pohodlný. Nové technologie, včetně naší nové 10,2palcové dotykové obrazovky, jsou pečlivě kombinovány s použitými materiály. Vůz vytváří zvenčí i uvnitř dojem klidu a síly a jsem hrdý, že se toho našemu týmu podařilo dosáhnout,“ řekl Ian Callum, Director of Design Jaguar.

 

Prodloužený rozvor

Původní XF byl díky elegantní karoserii a luxusnímu interiéru žádaným prestižním vozem. Nový XF si zachoval klíčové vlastnosti svého předchůdce, ale využívá vyspělou architekturu Jaguaru s rozsáhlým použitím hliníku. Ta jej posouvá na zcela novou úroveň. Hliník tvoří konstrukci vozu ze 75 procent, což umožnilo snížit hmotnost až o 190 kg ve srovnání s původním modelem a zvýšit torzní tuhost až o 28 procent.

Karoserie nového XF je nepatrně kratší (o 7 mm) a nižší (o 3 mm), ale rozvor je naopak o 51 mm delší, takže nyní měří 2960 mm. Tím bylo dosaženo velkého prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech.

 

 

V zájmu dynamiky

Lepší hospodárnost související s lehkou hliníkovou konstrukcí je doplněna řadou výkonných motorů. Vznětové motory Ingenium o objemu 2,0 litru jsou nabízeny o výkonu 120 kW a točivém momentu 380 N.m a 132 kW s 430 N.m. Motory jsou kombinovány s šestistupňovou přímo řazenou nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou. Ve verzi s přímo řazenou převodovkou a výkonem 120 kW dosahuje XF průměrné spotřeby 4,48 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 104 g/km.

Všechny ostatní motory jsou kombinovány výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Přeplňovaný zážehový motor o objemu 2,0 litru s přímým vstřikováním paliva poskytuje 176 kW a 340 N.m, zatímco přeplňovaný zážehový šestiválec o objemu 3,0 litru bude nabízen s parametry 250 kW a 450 N.m nebo 279 kW a 450 Nm.

Dalším motorem v nabídce je turbodiesel V6 o objemu 3,0 litru se dvěma turbodmychadly, který využívá řadu vyspělých technologií. Ty umožnily dosaažení maximálního výkonu 220 kW a především pozoruhodného točivého momentu 700 Nm.

Přední náprava s dvojitými rameny a zadní náprava Integral Link zaručují v kombinaci s rozložením hmotnosti v poměru téměř 50:50 vyvážené jízdní vlastnosti. Nový Jaguar XF je také vybaven systémem Adaptive Dynamics, který zajišťuje optimální nastavení tlumičů podle aktuálních jízdních podmínek. Systém Jaguar Configurable Dynamics, poprvé vyvinutý pro model F-TYPE, umožňuje řidiči individuálně upravit nastavení tlumičů, řízení, motoru a osmistupňové samočinné převodovky. Systém All-Surface Progress Control, vyvinutý pro pomalou jízdu v nepříznivých podmínkách s pohonem zadních kol samočinně ovládá brzdy a plyn kvůli zajištění co nejlepší trakce. V nabídce je také verze s pohonem všech kol. Prodeje nového Jaguaru XF budou zahájeny na podzim letošního roku.

 

Napsal: redakce

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2020 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz