iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Mercedes představil v národní předpremiéře novou třídu S

Mercedes představil v národní předpremiéře novou třídu S

 
trida-s-2013

středa, 17. července 2013

Domácí importér vozů Mercedes-Benz dnes na zámku Mčely představil novinářům v domácí předpremiéře novou generaci třídy S, po ukončení projektu Maybach svého nejprestižnějšího sedanu. Nová třída S staví na zdůrazněném pohodlí pro cestující na zadních sedadlech, nekompromisním jízdním komfortu a mimořádném akcentu na aktivní i pasivní bezpečnost.

 

„Nová třída S je vůz bez kompromisů a má ambice být nejlepším autem na světě a také nejprodávanějším vozem luxusní třídy, jak tomu bylo ostatně také u dosavadní generace,“ uvedl Jan Bubeník, obchodní a marketingový ředitel společnosti Mercedes-Benz CZ.

Třída S je na českém trhu oblíbeným vozem, dosavadní generace se u nás prodalo přes tisíc exemplářů a jak Jan Bubeník poznamenal, v letech 2007 a 2008 prodával importér ročně přes 200 kusů tohoto modelu, takže mu patřila bezmála polovina daného tržního segmentu. Více než 80 % prodaných aut bylo přitom vybaveno systémem pohonu všech kol 4MATIC a většina vozů byla prodána se vznětovým motorem. Tento trend očekává domácí importér také u nastupující generace.
Nová třída S byla od začátku vyvíjena s ještě větším důrazem na komfort, prostornost a bezpečí na zadních sedadlech, než tomu bylo doposud. I proto vychází její základní provedení z prodloužené verze generace předchozí a nová verze Long je dále prodloužena. Na některých trzích bude nabízeo ještě provedení Superlong, které bude představovat vrchol nabídky Mercedesu a nahradí vozy Maybach, jejichž výroba byla ukončena.

Motory a provedení
Nová generace třídy S bude nabízena na začátku se třemi motorizacemi: S350 BlueTEC s třílitrovým vznětovým přeplňovaným šestiválcem (190 kW), S500 s atmosférickým vidlicovým osmiválcem 4,7 l (335 kW) a jako S400 Hybrid, kde bude základem hybridního pohonu vidlicový zážehový šestiválec 3,5 l (225 kW + 20 kW). Všechny tyto verze jsou k dispozici také v provedení Long. Ještě letos rozšíří nabídku verze S300 BlueTEC, která by se měla s cenou včetně DPH vejít pod dvoumilionovou hranici. Zatím je nejlevnějším provedením S350 BlueTEC za 2 093 300 Kč, nejdražší provedení S500 L má v ceníku uvedeno 2 831 400 Kč. Ještě letos se také v nabídce objeví pohon všech kol 4MATIC. Všechny verze jsou shodně vybaveny automatickou sedmistupňovou převodovkou 7G-TRONIC PLUS.     

„Televize“ místo přístrojů
Zajímavostí interiéru je provedení přístrojové desky, která sestává ze dvou opravdu velkých (úhlopříčka 30,7 cm) multifunkčních barevných displejů. Ten před řidičem zobrazuje klasické kruhové přístroje a řadu dalších informací o jízdě a nastavení vozidla, pravý, umístěný uprostřed přístrojové desky je určen k nastavování celé řady parametrů sedadel, ventilace, navigace, audia a funkčnosti systémů vozu. Základní logika ovládání je založena na tradičním layoutu Mercedesu s horní a jednou nebo dvěma dolními nabídkovými lištami, vývojáři si ale dali práci s animacemi pro nastavování, takže je vše přehledné a názorné. Použité materiály a jejich zpracování odpovídají nejvyšším požadavkům, které jsou v tomto segmentu standardem, množství dekorů a barev čalounění poskytuje prostor pro individualizaci vozidla. 


Bezpečný a hospodárný
Mercedes se u nové třídy S zaměřil ještě více než v minulosti na aktivní i pasivní bezpečnost. Ve vozidle je celkem 27 řídicích jednotek zapojených do různých bezpečnostních systémů. Větší pozornost než v minulosti směřovala právě na zadní sedadla, protože automobilka očekává, že řada majitelů třídy S využívá služeb řidiče a cestuje na zadních sedadlech. Ta mohou být v celkem pěti různých provedeních, včetně elektrického nastavení, masážní funkce (včetně simulace masáže lávovými kameny), odvětrávání a vyhřívání. Přední sedadla mají zcela novou konstrukci, zajímavostí je dotahování tříbodového bezpečnostního pásu v případě nárazu nikoli v jednom, ale ve všech třech bodech, což zrychluje a zpřesňuje dotažení pásu. Další bezpečnostní novinkou je adaptivní airbag spolujezdce, který se nafukuje podle aktuálních podmínek (poloha sedadla, hmotnost spolujezdce...). Inovován byl také systém nočního vidění, který kombinuje oba dosud používané přístupy: termovizní a infračervený. Tím je dosaženo lepších výsledků.   
K hospodárnosti nové třídy S přispívá vedle optimalizovaného hnacího systému také aerodynamika. Konstruktérům se podařilo snížit součinitel odporu vzduchu na hodnotu 0,24, respektive 0,23 u hybridní verze. Ve vozidle také není ani jedna klasická žárovka, veškeré osvětlení zajišťují LED diody a xenonové výbojky, což také přispívá ke snížení spotřeby. Automobilka udává pro provedení S350 BlueTEC průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km, pro S400 Hybrid 6,4 l/100 km a pro nejvýkonnější provedení S500 slibuje 8,6 l/100 km.  

Design: zdůrazněná příď
Nová třída S je na první pohled rozpoznatelná díky masivní masce chladiče, což je reakce designérů na přání zákazníků. „Moderní design třídy S byl vždy výrazem luxusu a automobilové vznešenosti své epochy a i naše nová třída S na tuto tradici navazuje. Design spojuje svět moderního progresivního stylu s klasickou elegancí našich vozidel z 30. let - vyjadřuje inteligenci prožívanou na emoční úrovni. Stylová sportovnost a smyslné tvary v syntéze se suverenitou proměňují třídu S ve skutečnou designérskou ikonu.“ Tak popsal design nové třídy S její šéfdesignér Gorden Wagener. Nová třída S má dlouhou kapotu motoru, plynulou křivku linii střechy a mírně klesající záď, takže dodržuje klasické proporce sedanu. Prostorové řešení a rozměry byly cíleně zvoleny tak, aby nová třída S působila reprezentativně a linie střechy vytvářela sportovnější dojem.

Za jízdy
Jízdní dojmy z provedení S350 jsou veskrze pozitivní. Vynikající podvozek je možno přepnout do režimu Sport nebo Comfort. Rozdíly jsou citelné, komfortní provedení pasažéry hýčká, sportovní přidává jízdnímu projevu na dynamičnosti. Systém adaptivních tlumičů Airmatic je dodáván ve standardní výbavě a pracuje skvěle. Odhlučnění interiéru je takové, jaké člověk od nejvyšší modelové řady takové značky, jakou je Mercedes, očekává, tedy vynikající.
Navzdory rozměrům je nová třída S velmi hbitým autem, se kterým se snadno manévruje. Přesné řízení má slušnou zpětnou vazbu a řidič má tedy více informací pro vedení vozu. Razantní jízdou jsme testovací okruh projeli se spotřebou 11,6 l/100 km, plynulá jízda po okreskách se bez problémů vešla do sedmilitrové hranice (6,7 l/100 km) a jistě by se dala ještě snížit. Zhodnotit, zda je reálné dosáhnout slibované hodnoty 5,6 l/100 km při tak krátkém testování nelze. Snad při redakčním testu...

 

Napsal: ifleet

 
trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013trida-s-2013
 
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2020 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz