iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Modernizovaný Superb: na elektriku i do terénu

Modernizovaný Superb: na elektriku i do terénu

 
superb-iii-2019

čtvrtek, 23. května 2019

Škoda představila v Bratislavě, kde probíhá mistrovství světa v ledním hokeji, svou modernizovanou vlajkovou loď, model Superb. Součástí modernizace je i plug-in hybridní provedení iV, které ujede na elektřinu až 55 km. Další velkou novinkou je verze Scout, která rozšiřuje nabídku o velmi atraktivní provedení. Automobilka navíc do svého vrcholného modelu doplnila i nové technologie a vylepšila interiér.

 

Superb se poprvé představil v podobě derivátu Volkswagenu Passat v roce 2001 (pokud tedy nepočítáme úplně první vůz tohoto jména z roku 1934) a nabízel pouze karoserii sedan. Druhá generace (od 2008) již byla svébytným autem (u sedanu/liftbacku možná až příliš), u kterého již kombík nechyběl. Třetí generace přidává v rámci modernizace i allroadové provedení Scout, které jistě zaujme řadu zákazníků. Třetí generace byla představena v roce 2015 a nyní přišel čas její modernizace. Z technického hlediska jsou premiérou nejen u Superbu, ale u Škody vůbec full LED matrixové světlomety, jejichž světelný kužel sestává z několika nezávisle ovládaných segmentů. To umožňuje neustále svítit dálkovými světly, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Kamera v čelním skle rozpozná nejen v protisměru se blížící dopravní prostředky, ale i osoby a objekty s reflexními prvky. Řídicí jednotka v případě potřeby vypne daný světelný segment a tím zajistí neoslňující světelný tok. Světlomety se skládají ze společného LED modulu pro potkávací a dálková světla, tři další LED segmenty plní funkci dálkových světel, jeden modul přisvěcuje v zatáčkách. LED pruh slouží jako směrové světlo, světlo pro denní svícení i jako obrysové světlo.

 

Dvě asistenční premiéry

Kromě full LED matrixových světlometů slaví svou premiéru v sériovém voze značky Škoda dva další asistenční systémy. Prediktivní tempomat nově zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigačního systému a s předstihem upravuje rychlost před zatáčkami nebo podle rychlostních limitů. Nový Emergency Assist pro víceproudé silnice dokáže v případě nouze bezpečně navést vůz s ohledem na ostatní účastníky provozu přes více pruhů a zastavit u krajnice. Systém využívá funkcí asistenta hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a parkovacího asistenta (Park Assist) stejně jako radarové senzory pro asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist). Zatímco známý asistent hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Detect) má dosah radaru 20 m, asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) je aktivní až do vzdálenosti 70 m. Superb používá jako první model značky Škoda nový elektromechanický posilovač brzd a zavěšení zadní nápravy má aerodynamický kryt, pozitivně ovlivňující jízdní stabilitu.

 

Poprvé s dobíjením 

Uvedení PHEV verze označené Superb iV je zásadní novinkou modelové řady Superb. Zážehový motor 1.4 TSI a elektromotor podávají maximální systémový výkon 160 kW, baterie má kapacitu 13 kWh a je uložena v podlaze před zadní nápravou. O čistě elektrickou jízdu se stará elektromotor s výkonem 85 kW, který také pomáhá benzinovému motoru o výkonu 115 kW. Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije pohodlně přes noc. Palubní nabíječka má výkon 3,6 kW, takže při použití Wallboxu bude potřeba zhruba 3,5 hodiny pro plné nabití. Konektor nabíjecího kabelu se nachází pod krytkou v masce chladiče. Čistě na elektřinu ujede Superb iV až 55 km, dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 850 km.

Superb iV je schopen dobíjet baterii nebo udržovat nabití během jízdy na spalovací motor nebo rekuperací pohybové energie při brzdění. Volba jízdního režimu umožňuje tři režimy: režim Sport, elektrický režim a hybridní režim. Sport nabízí maximální systémový výkon 160 kW a maximální točivý moment 400 N.m. V elektrickém režimu využívá Superb iV výhradně elektromotor, zatímco v hybridním režimu zajišťuje elektronika optimální souhru elektrického a spalovacího motoru.

Nová varianta s plug-in hybridním pohonem bude nabízena ve výbavových stupních Ambition, Style, L&K a také v provedení Sportline.

V interiéru plug-in hybridního modelu se nachází několik prvků, kterými se odlišuje od verze se spalovacím motorem. Barevný Maxi Dot displej je vždy součástí standardní výbavy, na přání je nabízen virtuální kokpit s displejem o úhlopříčce 10,25 palce s možností individuálního zobrazení. Na displeji infotainment systému jsou zobrazována data specifická pro verzi iV, například aktuální kapacita baterie nebo dojezd v elektrickém režimu. Elektrický režim a režim Sport lze také nastavit přímo tlačítky na středové konzoli. Pomocí aplikace e-Manager v menu infotainmentu lze vypracovat časový profil, který ještě před začátkem jízdy zapne klimatizaci a zajistí nabíjení baterie. Nastavení klimatizace se uskutečňuje prostřednictvím vyobrazeného menu, kdy se řidič může rozhodnout, zda pro klimatizaci využije proud ze sítě nebo z baterie automobilu.

Výroba se v závodu v Kvasinách rozběhne na podzim tohoto roku, na trh bude Superb iV uveden na počátku roku 2020.

 

Pro průzkum připraven

Škoda poprvé nabízí Superb ve verzi Scout, která si vydobyla oblibu především u modelu Octavia. Vzniká tak zajímavý lifestylový vůz střední třídy, který jistě zaujme i manažery a možná leckde utlumí Kodiaqmánii, tedy snahu manažerů vyměnit standardně poskytované firemní Superby za Kodiaqy. Superb Scout je k dispozici pouze s karoserií kombi a s pohonem všech kol. Standardem je zde paket pro špatné cesty, v interiéru najdeme specifické doplňky. Exkluzivně je v nabídce pro Scout nová metalická barva oranžová Tangerine. Paket pro špatné cesty zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm. Vůz má k dispozici v systému Driving Mode Select i režim Off-road, který pomůže se zvládáním náročnějších situací v terénu. Za příplatek je k dispozici adaptivní podvozek DCC.

 

Pět motorů

Kromě plug-in hybridního pohonu je v nabídce pět dalších motorizací, které plní emisní normu Euro 6d-TEMP. První naftový motor nové generace Evo 2.0 TDI o výkonu 110 kW je nabízen s šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Vrcholný naftový motor 2.0 TDI o výkonu 140 kW je standardně dodáván se sedmistupňovým DSG a k dispozici je i verze s pohonem všech kol. Oba dieselové motory jsou vybaveny systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic.

Základním zážehovým motorem je 1.5 TSI o výkonu 110 kW s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovým DSG. Nový motor 2.0 TSI 140 kW má DSG ve standardu, stejně jako provedení 2.0 TSI o výkonu 200 kW, které je také standardně vybaveno pohonem všech kol. I všechny zážehové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. Pro verzi Scout jsou určeny pouze nejvýkonnější verze zážehových a vznětových motorů. 

 

Vnější změny

Vzhledem k přepracování předního nárazníku narostla délka vozu 4869 mm (+ 8 mm), kombík se protáhl o 6 mm na 4862 mm. Další rozměry se nezměnily, stejný je i objem zavazadlového prostoru 625 l a při sklopených sedadlech 1760 l, zatímco u verze kombi je to 660 l, respektive 1950 l. Plug-in provedení o část objemu přišlo, jeho hodnoty jsou 485 l u liftbacku a 510 u kombi (maximální objem automobilka zatím pro PHEV verzi neudává).

Z vnějšího pohledu je znát změna tvaru masky chladiče, která je větší a zasahuje níž do nového nárazníku. Změna tvaru postihla také kryty předních světlometů, které nyní zasahují až k masce chladiče. Zadní full LED světla spojuje chromovaná lišta, mezi nimi je nově umístěn nápis ŠKODA. Další odlišnosti přináší provedení Sportline, které se od běžných superbů odlišuje výraznými černými designovými prvky. Černá je i přepracovaná maska chladiče, stejně jako standardně dodávaná černá 18palcová kola z lehké slitiny. Součástí standardní výbavy jsou full LED matrixové světlomety a o 10 mm snížený sportovní podvozek. Černý interiér doplňují sportovní sedadla čalouněná materiálem Alcantara a kůží s nastavením hloubky sedáku.

V porovnání s ostatními variantami Superbu má verze Scout odlišně tvarovaný robustní přední a zadní nárazník, spodní kryt nárazníku je v barvě hliníku. Plastové kryty zabraňují poškození podběhů, prahů a spodních částí dveří.

 

Modernizovaný infotainment

Standardně dodávaný navigační systém Amundsen s osmipalcovým displejem nebo na přání dodávaný systém Columbus s displejem o uhlopříčce 9,2 palce jsou založeny na nejnovější generaci infotainmentu. Díky zabudované kartě eSIM včetně datového balíčku jsou infotainment systémy vždy online. Online podpora a dopravní informace dodávané v reálném čase umožnují preciznější a rychlejší vypočítání trasy, systém okamžitě upozorňuje na dopravní zácpy a umí rychle nabídnout odpovídající alternativní trasy. Online a offline funkce se navzájem plynule prolínají. Nové jsou také aplikace infotainmentu, které lze stahovat rovnou ve voze z online obchodu v automobilu (Shop), dostupného přes displej infotainment systému. Aktuálně jsou k dispozici aplikace Počasí, která zobrazuje počasí v celé Evropě, a aplikace Zprávy, u které si lze předplatit odebírání zpráv. V online obchodu v automobilu (Shop) je také možné si objednat dodatečné datové balíčky. Díky nim budou mít cestující ve voze k dispozici objem dat dostupný přes Wi-Fi hotspot, které lze využít například pro streamovací služby. Aktualizace softwaru i map probíhají online. Služby jsou první rok zdarma stejně jako přístup k mobilním službám Škoda Connect, mezi něž například patří Proaktivní servisní služba, Služby vzdáleného přístupu k vozu (Remote Access) a služby specifické pro hybridní verzi jako například Dobíjení nebo Klimatizace. Klimatizaci lze tak pohodlně ovládat na dálku. Zapnutí klimatizace během nabíjení nemá vliv na stav nabíjení baterie. Technologie SmartLink umožňuje přes Android Auto a MirrorLink zrcadlení a ovládání aplikací chytrého telefonu na displeji infotainment systému. Přes Apple CarPlay to dokonce funguje bezdrátově.

 

 

 

 

 

 
 
 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2019 - registrace

Den s Fleetem 2018Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz