iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Passat: bez šestiválce, ale s novými systémy

Nový Passat: bez šestiválce, ale s novými systémy

 
passat-b8

pondělí, 7. července 2014

Volkswagen „odtajnil“ novou, v pořadí osmou generaci modelu Passat. Jeden z nejoblíbenějších vozů střední třídy si zachovává střízlivost tvarů, míří však o něco výše než předchůdce. Trh vozů střední třídy se zahušťuje mimo jiné kvůli průniku prémiových značek, které se v zájmu zvyšování objemů výroby snaží uspět i v konkurenci s neprémiovými značkami. Pro úspěšný boj s nimi dostává nový Passat jak atraktivnější vzhled, tak propracovanější interiér a řadu technologických novinek.

 

Od uvedení modelové řady Passat v roce 1973 bylo celkem vyrobeno téměř 22 milionů automobilů tohoto jména a v rámci nabídky všech značek koncernu je s až 1,1 milionu prodaných vozů ročně jejím třetím nejprodávanějším modelem. Není tedy divu, že mu automobilka věnuje mimořádnou pozornost a po modernizované generaci B7 přišla se zcela novým autem. Jeho konstrukce využívá modulární platformu MQB, díky níž také došlo ke snížení hmotnosti až o 85 kg. Základní rozměry karoserie se sice příliš nezměnily (sedan je o 2 mm kratší než předchůdce), ale došlo k výraznému protažení rozvoru na 2791 mm. To je o 79 mm více než u předchůdce. Přední kola se posunula o 29 mm směrem dopředu, zadní kola o 17 mm dozadu. Výsledkem je interiér delší o 33 mm a také kratší převisy, které, spolu se snížením výšky o 14 mm a rozšíření o 12 mm propůjčují novince dynamičtější vzhled v porovnání s předchůdcem. Narostl ovšem objem zavazadlového prostoru. Ten činí u sedanu 586 l (+ 21 l) a 650/1780 l u kombi.

 

Displej místo přístrojů

Mezi technickými novinkami zaujme TFT displej Active Info Display namísto klasických přístrojů. Ten může zobrazovat celou řadu informací jak ve 2D tak 3D režimu. Má úhlopříčku 12,7 palce a vysoké rozlišení 1440x540 pix. Displej umožňuje zobrazovat integrovaně řadu jízdních informací na jednom místě přímo před řidičem. Například v režimu navigace se rychloměr a otáčkoměr posunou k okraji a uvolní více místa pro mapu. Displej na středové konzole tak může být více využíván pro zábavu. Active Info Display je ovšem součástí příplatkové výbavy, standardem budou i nadále klasické přístroje. Nový Passat bude také jako první Volkswagen vybaven Head-up displejem, který promítá důležité informace, jako je rychlost jízdy nebo navigační piktogramy, přímo do hlavního zorného pole řidiče. Široké možnosti konektivity s externími přístroji jsou dnes samozřejmostí, nový Passat umí i zrcadlení obsahu smartphonů a tabletů pomocí funkce Mirror Link.

 

Více asistence a bezpečnosti

Nový Passat dostává k dispozici celou řadu bezpečnostních a komfortních systémů. Patří mezi ně například prostorový kamerový systém Area View, který se poprvé objevil před čtyřmi lety v Touaregu.   Pro nový Passat byl dále zdokonalen. Má vyšší rozlišení kamer, funkcí rozpoznávání překážek a nové zobrazování v režimu 3D z ptačí perspektivy. „Starý známý“ parkovací asistent Park Assist umožňuje poloautomatické zaparkování vozu souběžně s vozovkou nebo napříč k vozovce. Kromě toho je nabízena také funkce vyjetí z paralelního parkovacího místa. Pro usnadnění couvání s přívěsem je k dispozici funkce Trailer Assist. Před zajetím soupravy z ulice do vjezdu pozadu zastaví řidič na vhodném místě a zařadí zpětný chod. Systém je aktivován stisknutím tlačítka. V panelu sdružených přístrojů je zobrazován aktuální a možný směr jízdy na základě algoritmů pro zpracování obrazu z dat zadní kamery, která sleduje a vyhodnocuje úhel zalomení soupravy. Pomocí ovladače pro nastavování zrcátek, který funguje na způsob joysticku, může řidič plynule měnit požadovaný směr jízdy soupravy. Passat přebírá prostřednictvím ovladače pro nastavování zrcátek zadávané povely k řízení od řidiče, který sám ovládá pouze pedály brzdy a plynu. Směr jízdy Passatu upravuje automatické ovládání elektromechanického posilovače řízení. Směr lze kdykoli korigovat prostřednictvím ovladače pro nastavování zrcátek.

Mezi bezpečnostní systémy patří Side Assist s Rear Traffic Alert, který rozpoznává na dálnici rychle předjíždějící nebo pomalá vozidla ve slepém úhlu a upozorňuje na ně řidiče. Je-li vůz navíc vybaven, kromě systému Side Assist, také kamerovým systémem Lane Assist, je výstraha aktivována i při natočení volantu směrem k potenciálnímu nebezpečí (dokonce i bez zapnutého ukazatele směru) a systém aktivně zasáhne řízením v opačném směru už na začátku přejíždění do sousedního jízdního pruhu. Další přínos má systém při vyjíždění pozadu z příčného parkovacího místa. Radarové senzory registrují vozidla, která se přibližují ze stran a hrozí-li kolize, vydá Rear Traffic Alert nejprve vizuální, a posléze akustické upozornění. Pokud řidič nezasáhne a existuje riziko přímé kolize, aktivuje funkce Rear Traffic Alert automatické brzdění, které může snížit intenzitu nárazu.

Volkswagen také vyvinul asistent pro jízdu v popojíždějící koloně. Základem tohoto systému je Lane Assist, jehož funkce adaptivního řízení vozu v jízdním pruhu je k dispozici i při rychlosti nižší než 60 km/h. V tomto případě systém Lane Assist zasahuje do řízení, začne-li vůz opouštět svůj jízdní pruh, ale navíc zároveň průběžně udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu aktivním adaptivním řízením. Při aktivovaném adaptivním tempomatu ACC pak dochází k automatickému brzdění a přidávání plynu během popojíždění v koloně. Ve městě najde uplatnění také inovovaná funkce City pro systém Front Assist. Zatímco samotný Front Assist upozorňuje řidiče na hrozící kolizi a zajišťuje automatické brzdění ve vyšších rychlostech, systém nouzového brzdění City přebírá tento úkol v městském provozu. Novinkou je, že dosud City rozpoznával výhradně vozidla, nyní reaguje i na chodce.

Zajímavým a zcela novým systémem je Emergency Assist. Jakmile senzory zaznamenají, že řidič nevykonává žádné aktivity související s řízením, zahájí systém v několika postupných krocích nejprve upozorňování řidiče a v případě nulové odezvy zajistí nouzové zastavení, při němž se automaticky zapnou výstražná světla. Vůz kromě toho provede manévr s mírnými změnami směru jízdy, aby okolí upozornil na nebezpečnou situaci. ACC přitom zabraňuje nárazu do vpředu jedoucích vozidel.

 

Motory

Celkem bylo k pohonu nového Passatu vybráno deset motorů. Všechny jsou přeplňované, všechny jsou přímovstřikové a žádný nemá víc než čtyři válce. Vlastně nic překvapivého... „Dálniční stíhačky“ 3,6 FSI a jejich 220 kW už v nabídce řady Passat neuvidíme, bude muset postačit varianta 2.0 TSI 206 kW. Nabídka zážehových motorů nicméně začíná agregátem 1.4 TSI 92 kW a jeho výkonnější verzí o výkonu 110 kW s aktivní deaktivací válců. Automobilka u něj naměřila v normovaném testu spotřebu 4,9 l/100 km, což je o 1,3 l/100 km méně než u srovnatelné verze předchozí generace. Vyšší výkon nabídnou agregáty 1.8 TSI 132 kW a 2.0 TSI 162 kW a zmíněných 206 kW. Novinkou je plug-in hybridní provedení. Jeho základem je agregát 1.4 TSI o výkonu 115 kW kombinovaný s 80kW elektromotorem a dvouspojkovou převodovkou DSG. Maximální výkon soustavy je 155 kW a kapacita akumulátorů postačí k ujetí až 50 km čistě na elektřinu.

Všechny verze jsou také vybaveny systémem start-stop a s ním souvisejícím režimem rekuperace kinetické energie. Pro každý motor je k dispozici dvouspojková převodovka DSG. Většinou bude za příplatek, u nejvýkonnějších motorů bude v základu.

Základem nabídky turbodieselů je 2.0 TDI 1100 kW, střední výkonová varianta nabídne 140 kW a púod kapotu nového Passatu se nastěhuje také nejvýkonnější čtyřválcové TDI, jaké zatím u Volkswagenu vytvořili. Tento nový dvoulitr s dvojitým přeplňováním dosahuje nejvyššího výkonu 176 kW, v rámci „skleníkového“ testu spotřeby mu naměřili průměr 5,3 l/100 km. Sedan poháněný tímto motorem, má maximální rychlost 240 km/h, kombík je o 2 km/hod pomalejší. Zaujme masivní točivý moment 500 N.m, pro který bude tento agregát k dispozici výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG.        

 

Napsal: redakce

 
passat-b8passat-b8passat-b8passat-b8passat-b8passat-b8
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2020 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz