Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Subaru Forester: kultivace pokračuje

Nový Subaru Forester: kultivace pokračuje

 
b313_2013_subaru_forester_australia_041130

pondělí, 4. března 2013

Subaru letos slaví 55 let existence, domácí zastoupení dvacet let a model Forester je na trhu již 15 let. Jeho pátá generace právě přichází na český trh. Bude se prodávat za ceny od 679 000 Kč za provedení 2.0i Active 110 kW, pod kapotu se vrací...

 

Subaru letos slaví 55 let existence, domácí zastoupení dvacet let a model Forester je na trhu již 15 let. Jeho pátá generace právě přichází na český trh. Bude se prodávat za ceny od 679 000 Kč za provedení 2.0i Active 110 kW, pod kapotu se vrací přeplňovaný zážehový motor, nyní o objemu 2,0 l a výkonu 177 kW, třetí volbou je již dobře známý plochý turbodiesel 2.0D 108 kW.

Forester je pro Subaru klíčovým modelem. Celkem se jej vyrobilo od roku 1997 2 036 000 kusů, v Evropě se za posledních sedm let prodalo 237 000 těchto vozů. Automobilka proto věnovala páté generaci patřičnou pozornost, která se projevila jak na celkové kultivovanosti, tak na jízdních vlastnostech, terénní schopnosti nevyjímaje. Zejména jimi Forester překvapí každého, kdo jej považuje za auto vhodné mimo zpevněné komunikace tak maximálně na polní cestu...


Nový Forester je oproti předchůdci větší. Zvětšením rozměrů jej chtěli návrháři ještě výrazněji odlišit od loňské úspěšné novinky, modelu XV. Došlo tedy k prodloužení karoserie o 35 mm, jejímu zvýšení také o 35 mm a prodloužení rozvoru o 26 mm na hodnotu 2640 mm. Zajímavým údajem je objem zavazadlového prostoru. Zatímco základní se zvětšil o 55 l na hodnotu 505 l, maximální je naopak papírově menší (1592 l oproti předchozím 1660 l). Příčinou je změna metodiky měření. Zatímco dříve se měřil objem až po zadní stranu předních opěradel, nyní se měří jen po hranu zadních sklopených sedadel (tam, kde končí jimi vytvořená podlaha). Tato změna reprezentuje odhadem 150 l objemu, o který je nový Forester v papírových údajích ochuzen, v praxi má ale prostor pro zavazadla oproti předchůdci větší. Interiér dostal nové materiály a zcela nové ztvárnění přístrojové desky. Strohé „pracovní“ prostředí je víceméně minulostí, ve Foresteru se cestující cítí stejně pohodlně, jako v kterémkoli jiném SUV.

 

Terén bez problémů
Za jízdy řidič odhalí lehce přitvrzený podvozek, který však velice dobře funguje na rozbitých cestách. Kvalitní a rychlé tlumiče umí překonávat četné nerovnosti s klidem a přehledem, stačí zvolit správnou rychlost a Forester se nad nimi jakoby vznáší. Ještě větší překvapení přichystá jízda v terénu. Forester nekapituluje ani před rozbahněným terénním polygonem v Bělé pod Bezdězem, jehož povrch navíc místy pokrývají zbytky sněhu. Přesvědčivě funguje systém automatického sjíždění svahů (Hill Descent Control) a díky systému X-mode, jehož nové nastavení bylo vyvinuto s cílem zajistit vozu lepší jízdní vlastnosti na jakémkoli povrchu, je jízda náročným terénem překvapivě jistá a snadná. Spojení managementu motoru, automatické bezestupňové převodovky Lineatronic, stálého pohonu všech kol, stabilizačního systému VDC i nadstandardní světlé výšky 220 mm vytvořilo terénní průchodnost, která téměř snese srovnání s terénními speciály.

 

Důraz na spotřebu
Velké úsilí věnovala automobilka vedle jízdních vlastností, zvětšení vnitřního prostoru a designu interiéru i exteriéru také spotřebě paliva. Ta by měla podle údajů výrobce patřit v daném segmentu mezi nejlepší. Nepřeplňovaná zážehová verze 2.0 s převodovkou CVT si podle továrních údajů vystačí s 6,5 benzínu na 100 km. Turbodiesel s manuální převodovkou by se měl spokojit s 5,7 l/100 km, nejvýkonnější provedení 2.0XT, které se dodává výhradně s CVT převodovkou vykazuje podle výrobce průměrnou spotřebu 8,5 l/100 km a jak naznačila cca 25 km dlouhá testovací jízda, nemusela by to být spotřeba nereálná...

 

Bohatá výbava v základu
Nový Forester se v současné konkurenci SUV neztratí, i když se rozhodně cenově nepodbízí. Nabízí charisma, ojedinělou techniku vyspělých a prověřených plochých pohonných jednotek zkombinovaných s rovněž vyspělým a prověřeným trvalým pohonem všech kol. Základní model Active má ve výbavě například sedmnáctipacová kola z lehké slitiny, sedm airbagů, automatickou klimatizaci, přední mlhová světla, vyhřívání stíračů, sedadel a zpětných zrcátek, systém Start Stop, multifunkční displej nebo rádio s CD, Bluetooth technologií a USB vstupem pro externí přehrávač. Tedy prvky, za které se jinde u základních verzí (i vyšších) leckde jinde připlácí. Vyšší výbava Comfort přidává xenonové světlomety, duální klimatizaci, tempomat, systém X-Mode, kožené čalounění potahu a hlavice řadicí páky, couvací kameru či elektrické ovládání sedadla řidiče. Vrchloné provedení Executive už má kožené čalounění interiéru, střešní okno, systém startování tlačítkem, navigační systém a také novinku: elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru.

 

Ceník


2.0i 110 kW; 198 N.m
Active MT 679 000 Kč
Active CVT 719 000 Kč
Comfort MT 764 000 Kč
Comfort CVT 819 000 Kč
Executive MT 849 000 Kč
Executive CVT 904 000 Kč

2.0XT 177 kW; 350 N.m
Comfotr CVT 989 000 Kč
Executive CVT 1 029 000 Kč

2.0D 108 kW; 350 N.m
Active MT 789 000 Kč
Comfort MT 854 000 Kč
Executive MT 989 000 Kč
2.0D Sport 1 029 000 Kč

 

 
b313_2013_subaru_forester_australia_0411303f08_2013subaruforester3e13544849751686e92_2013subaruforester14b181_subaru_forester_2013_oficialni_nove_069_800_6009dd4_subaruforester201310
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz