iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Peugeot uvádí na trh nový 308 SW

Peugeot uvádí na trh nový 308 SW

 
308sw-2014

pátek, 30. května 2014

Peugeot uvádí na domácí trh nové kombi 308 SW. Jeho ceny začínají na částce 397 000 Kč za provedení 1.2 Pure Tech s výkonem 81 kW ve výbavě Access. Nejlevnější provedení „krátké“ verze stojí o 77 000 Kč méně, ale má k dispozici tento agregát ve výkonové verzi 60 kW. U srovnatelné nejlevnější dieselové verze 1.6 HDI 68 kW je cenový rozdíl pouze 30 000 Kč (422 000 Kč za SW a 392 000 Kč za hatchback).

 

Provedení SW má oproti hatchbacku prodloužený rozvor o 11 cm a také delší zadní převis (+22 cm).  To umožnilo vylepšit uspořádání zadní části, takže výrazně narostla hloubka zavazadlového prostoru. I díky tomu nabídne nový Peugeot 308 SW v rámci segmentu jeden z nejobjemnějších zavazadlových prostorů na trhu. Základní objem po výšku krytu činí 610 dm3 podle normy VDA 210. Z tohoto objemu připadá 54 dm3 na prostor pod podlahou zavazadelníku.

Nový Peugeot 308 SW je sériově vybaven zadní lavicí „Magic Flat“, která umožňuje okamžité složení obou částí zadní lavice pomocí ovladačů, které jsou umístěny po stranách zavazadlového prostoru. Díky automatickému snížení zadní lavice vznikne plochá podlaha a celkový objem zavazadlového prostoru se zvětší na 1660 dm3.

U nového kombi Peugeot 308 SW byla stejně jako u hatchbacku snížena hmotnost o 140 kg. Při porovnání s vozy s obdobnými motory a výbavou jde o nejlehčí automobil segmentu.

Je to důsledek využití nové platformy EMP2 (díky které bylo dosaženo poloviny tohoto odlehčení, tj. 70 kg) a inovativních technických řešení použitých u vozu Peugeot 308 SW, která umožnila ušetřit dalších 70 kg.  Novinkou oproti hatchbacku je velká panoramatická střecha o ploše 1,69 m2, kterou lze zakrýt elektricky ovládanou sluneční clonou.

Nový Peugeot 308 SW má k dispozici po třech zážehových a vznětových motorech. Základem je nový přeplňovaný tříválec 1.2 Pure Tech s výkonem 81 kW (k dispozici od července), jeho výkonnější verze disponuje 96 kW. Motor s vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar) opatřený turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (běží při 240 000 ot/min) nabízí maximální točivý moment 230 Nm od 1750 ot/min. Motor má také velmi široké spektrum využitelných otáček, neboť 95 % točivého momentu je k  dispozici mezi 1500 a 3500 ot/min. Nejvýkonnější zážehový agregát, čtyřválec 1.6 THP nabídne 115 kW výkonu.

Dieselovým základem je agregát 1.6 HDI 68 kW, dále je k dispozici 1.6 e-HDI 85 kW a 2.0 BlueHDI 110 kW. U verze 1.6 e-HDi s šestistupňovou manuální převodovkou udává výrobce průměrnou spotřebu 3,2 l/100 km, což je v segmentu C kombi rekordní hodnota.

BlueHDi je označení dieselových motorů, které již splňují normu Euro6 díky funkci SCR (selektivní katalytická redukce) a filtru pevných částic s  aditivem, což umožňuje snížit emise NOx (oxidy dusíku) až o 90 %, optimalizovat emise CO2 a spotřebu a zlikvidovat 99,9 % pevných částic. Nedlouho po uvedení Peugeotu 308 SW na trh budou k dispozici kromě 2.0 BlueHDi 110 kW ještě agregáty 1.6 BlueHDi 74 kW a 1.6 BlueHDi 88 kW.

Motor 2.0 BlueHDi může být spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou AISIN třetí generace, která využívá technologii Quickshift umožňující rychlejší řazení. 

Napsal: redakce

 
308sw-2014308sw-2014308sw-2014308sw-2014308sw-2014308sw-2014
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2020 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz