Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Plug-in hybridy od Škody? Zřejmě již brzy...

Plug-in hybridy od Škody? Zřejmě již brzy...

 
skoda-0

čtvrtek, 13. listopadu 2014

Škodovka poprvé jasně naznačila, že začne v blízké budoucnosti s výrobou hybridních modelů. Podkladem je podle portálu iDnes žádost automobilky o povolení rozšíření svého výrobního závodu v Mladé Boleslavi. Podle neověřených informací, které jsou víceméně k dispozici již od loňského roku, se má hybridní pohon objevit poprvé v nové generaci modelu Superb v roce 2016 a v roce 2017 také v Octavii, přičemž by se mělo jednat o technologii plug-in hybrid, tedy dobíjecí hybridy s možností autonomního provozu čistě na elektřinu.

 

Technologii plug-in hybridu již má koncern Volkswagen AG vyvinutu a dá se očekávat, že Superb dostane podobný systém, jaký byl představen v Passatu GTE Plug-in Hybrid.

To znamená kombinaci zážehového agregátu 1.4 TSI 115 kW a elektromotoru 85 kW s točivým momentem 330 N.m., umístěného v převodovce. Kapacita akumulátorů by měla za ideálních podmínek stačit na ujetí až 50 km čistě v elektrickém režimu. I když je především cena moderních trakčních akumulátorů v současnosti limitujícím faktorem většího rozšíření plug-in hybridů, dá se očekávat, že se do roku 2016 sníží a padesátikilometrový dojezd bude u těchto vozů běžným standardem. A to i kvůli zvažovaným změnám v měření spotřeby, které by plug-in hybridy s krátkým elektrickým dojezdem (například současná Toyota Prius Plug-in Hybrid) oproti stávající metodice výrazně znevýhodnily.   

Pro Škodu jsou dobíjecí hybridy nezbytné, bez nich by nebyla schopna splnit nároky koncernu Volkswagen, který po ní, stejně jako po Seatu chce, aby své průměrné emise CO2 snížila do roku 2020 nikoli na již tak drastických 95 g/km, ale ještě níže, na 92 g/km. Tím by tyto automobilky vytvořily prostor pro vyšší emise značky Audi, která potřebuje vyrábět výkonnější modely. Koncern je totiž posuzován z hlediska průměrných emisí jako celek, nikoli každá jeho značka odděleně. A to je jeho výhoda, protože EU chce zmíněných 95 g/km po všech automobilkách na trhu s tím, že se mají o emise podělit podle své dohody. Prémiové německé značky BMW Group a Daimler AG proto dnes tlačí na tzv. „Mediterranean Club“, tedy automobilky z Itálie a Francie, aby dobrovolně souhlasily s tím, že budou dosahovat průměrného portfolia pod touto hranicí, aby ony mohly vyrábět těžší a výkonnější auta (a samozřejmě s vyšší ziskovostí). Není divu, že FIAT či PSA Peugeot Citroën nesouhlasí...

 

Přijde tvrdší norma?

Z „domácího úkolu“, který Škodě udělil Wolfsburg, v Mladé Boleslavi každopádně velkou radost nemají, vždyť emise 92 g CO2 na kilometr odpovídají spotřebě 3,96 l/100 km u zážehových a 3,47 l/100 km u vznětových motorů. Vzhledem k „měkkosti“ stávající metodiky měření NEDC by se snad něčeho takového alespoň na papíře dosáhnout dalo, ovšem zmíněná nová metodika měření spotřeby, zatím pracovně označovaná jako World-Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure (WLTP), bude o poznání tvrdší než NEDC, jejíž výsledky se v průměru liší od reálné spotřeby o téměř třicet procent. Její metodika by také měla poslat na smetiště nesmyslně těžké převodové poměry na nižších převodových stupních u „ekologických“ verzí aut, stejně tak by podle ní již tak dobře nevycházely podmotorované verze aut. WLTP totiž bude vyžadovat během testu výraznější akcelerace než „plížení“, které dnes předepisuje NEDC. Pro automobilky bude samozřejmě těžší splnit podle normy WLTP stanovený cíl průměrných emisí 95 g/km, který na ně uvalili bruselští úředníci. A o zvýšení tohoto limitu v souladu s novou normou nechtějí samozřejmě ani slyšet...

 

Nový Superb, nový styl

Dožívající generace Superbu se do dějin automobilového designu příliš nezapíše. Zejména sedan byl v mnoha ohledech šlápnutím vedle, lépe na tom je kombi, které se zbavilo alespoň barokní zádi a v modernizované verzi dostalo zadní čelo v duchu nové Octavie (u sedanu to nešlo, tam prolis ve stylu českého křišťálu pouze naznačuje inovovaný tvar zadních světel). Příští generací ale hodlá automobilka zvednout laťku o dost výše. Nový Superb bude působit výrazně dynamičtěji, přesto bude při v zásadě nezměněných vnějších rozměrech nabízet ještě více místa pro cestující (zejména bude vyřešena nedostatečnost vnitřní šířky) i větší zavazadlový prostor. Nový Superb bude sdílet zhruba polovinu dílů s novým Passatem, přitom nabídne výraznější design než konzervativněji pojatý německý vzor. Podle všeho na něm najdeme prvky konceptu VisionC.

Francouzský L´Automobile již přišel i se zdařilými rendery.

Uvidíme, nakolik se budou tyto rendery lišit od skutečnosti a jaké budou parametry plug-in hybridní verze... 

   

 

Napsal: ifleet

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz