Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Toyota C-HR

Toyota C-HR

 
c-hr

středa, 29. června 2016

Kompaktní crosovery, tedy auta ve stylu „od každého něco“ se těší stále větší oblibě a je to také kategorie, kde se výrobci dokážou asi nejvíc „odvázat“. V tomto duchu nakráčela na scénu i nová Toyota C-HR.

 

Zkratka CH-R znamená „Coupé High-Rider“ a podle automobilky je ztělesnění touhy Akia Toyody po větší stylistické svobodě a tvůrčích konstrukčních postupech s cílem propůjčit vozům atraktivní vzhled i zábavné jízdní vlastnosti. Což je dobře, protože po stránce designu Toyota už nějakou dobu tápe, navíc se jí nedaří to, co je dnes pro většinu automobilek typické, tedy designérsky sjednotit jak exteriér, tak interiér svých aut. Do designérského tápání Toyoty sice vnáší nový C-HR spíše další chaos, nicméně jedná se o auto nepochybně zajímavé.

Automobilka sice píše cosi o „ladných křivkách“ ale tato floskule se jí do tiskové zprávy zřejmě dostala nějakým omylem. Toyota C-HR je totiž všechno jiné, jen ne ladná. Je futuristická, působí svalnatě až agresivně, je výrazná, na své rozměry působí robustně. Ale ladně? No, posuďte sami... V každém případě se dá říci, že vedle ní vypadají prakticky všichni myslitelní konkurenti jako unylá vozítka pro důchodce. Toyota prostě vykročila s novou C-RV dost razantně vpřed, uvidíme, jestli jí to vydrží, nebo se za dva - tři roky zase v řadách jejích designérů najde někdo s úplně jiným názorem a všechno převrátí naruby. „Majitelé crossoverů žádají něco speciálního. Něco, co jim klasické vozy SUV nemohou nabídnout. Chtějí sedět vysoko nad vozovkou, ale odpuzují je krabicovité tvary terénních vozidel,“ uvedl Kazuhiko Isawa, hlavní designer modelu C-HR, proč se designéři v tomto případě tolik „odvázali“.

 

Interiér: důraz na vnímanou kvalitu

Vichr změn je cítit také v interiéru, kde by vzhledem k výrazným vnějším tvarům působila jakákoli adaptace toho, co doposud v oblasti interiérového designu Toyota předvedla, jako pěst na oko. Přístrojová deska je tedy zcela nová a měla by naznačovat nový designérský směr automobilky Toyota, který by měl spojit „nejmodernější funkčnost s působením na lidské smysly a módním stylem“. Dominantou je výrazně vyvýšený multifunkční středový displej s asymetrickým tvarováním krytu.

„Naše evropská divize zaměřená na smysly vnímanou kvalitu již pracovala na nejrůznějších modernizacích stávajících modelů, ale toto je poprvé, co jsme dostali za úkol připravit zbrusu nový model, takže na úspěchu C-HR záleží mnoho. Návrháři centra ED2 odvedli skutečně skvělou práci, takže jsme museli zajistit, aby se jejich koncepce dostala do sériové výroby v té správné konečné úpravě,“ vysvětluje Mehmet Fatih Kale, konstruktér z evropského týmu automobilky pro smysly vnímanou kvalitu. Řada ovládacích prvků svým tvarem poukazuje na podobnost ztvárnění interiéru a exteriéru, kdy upomíná na motiv diamantu použitý zvenčí karoserie. Tentýž motiv tvaru diamantu lze pozorovat i na vzoru výplní dveří, na čalounění stropu kabiny, mřížkách reproduktorů JBL a tvarování výškových reproduktorů, nebo dokonce i u ručiček analogových ukazatelů před řidičem. Interiér bude nabízen ve třech barevných schématech: tmavě šedé, černo-modré nebo černo-hnědé.

Nová Toyota C-HR by měla uspokojit zájemce o dobře hrající auto, protože v příplatkové výbavě bude mít audio soustavou JBL s osmikanálovým stereo zesilovačem o výkonu 576 W s devíti reproduktory, včetně dvojice nově patentovaných akustických vlnovodů JBL, označovaných jako trychtýřové vysokotónové měniče. Na akustickou kvalitu celé soustavy může mít výrazný dopad celá řada prvků interiéru, jako jsou okna, střešní okno nebo čalounění, stejně tak jako tuhost struktury karoserie kolem jednotlivých reproduktorů. Z těchto důvodů je audio soustava výsledkem úzké spolupráce mezi konstruktéry JBL a Toyoty, a to již od počátečních fází procesu návrhu.

 

S novým hybridním pohonem

Toyota C-HR dostane i nejnovější generací hybridního ústrojí, se kterým se chlubí normovanou spotřebou 3,7 l/100 km. Podle automobilky je nový hybridní systém nejen hospodárnější a lehčí než dříve používaná soustava, ale dokáže nabídnout i dynamičtější charakter. Celkový maximální výkon soustavy je 90 kW. V nabídce pohonu bude i nový přeplňovaný agregát 1,2 litru s výkonem 85 kW a teoretickou (normovanou) spotřebou 5,7 l/100 km. Může být spojen se šestistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovým automatickým ústrojím CVT. Verze vybavené ústrojím CVT mohou disponovat buďto pohonem přední nápravy, nebo stálým pohonem všech kol.

Toyota C-HR je postavena na základě nové globální architektury TNGA (Toyota New Global Architecture), na které vznikne v blízké budoucnosti celá řada nových modelů Toyoty. Má rozvor 2640 mm, na délku měří 4360 mm, na šířku 1795 mm a je vysoká 1555 mm

Objednávky začne na evropských trzích automobilka přijímat v září a první vozy se k zákazníkům dostanou ještě před koncem roku. 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz