Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Peugeot představuje sériové provedení elektrické dodávky Partner

Peugeot představuje sériové provedení elektrické dodávky Partner

 
d6f4_partnerelectrique_2012

pondělí, 21. ledna 2013

Na autosalonu v Bruselu představuje Peugeot sériovou verzi modelu Partner s elektropohonem. Začne se prodávat v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku. Vybaven je elektromotorem o výkonu 49 kW a točivém momentu 200 Nm, který je k dispozici od 0 do...

 

Na autosalonu v Bruselu představuje Peugeot sériovou verzi modelu Partner s elektropohonem. Začne se prodávat v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku. Vybaven je elektromotorem o výkonu 49 kW a točivém momentu 200 Nm, který je k dispozici od 0 do 1500 ot/min.

Elektrický Partner nabídne nezměněnou vnitřní variabilitu a přepravní kapacitu a k dispozici bude ve dvou délkách karoserie (L1 : 438 cm a L2: 463 cm). V postupně rostoucím segmentu malých dodávek s elektrickým pohonem nabídne největší objem nákladového prostoru. U kratší verze L1 to je 3,3 m3 s užitečnou délkou 180 cm a u verze L2 je to 3,7 m3 s užitečnou délkou 205 cm. Užitečná hmotnost může být až 685 kg, což je také nejvíc v dané kategorii. Elektrický partner si zachovává i přední sedadlo Multi-flex, díky němuž mohou vpředu cestovat až tři osoby. Boční výsuvné sedadlo spolujezdce navíc umožňuje získat rovnou podlahu a užitečný objem 400 l. Přepravní kapacita se tak u verze L1 zvětší až na 3,7 m3 s užitečnou délkou 3 m a u verze L2 na 4,1 m3 s užitečnou délkou 3,25 m. Sedadlo bočního sedadla lze také vyklopit směrem k opěradlu a umožnit tak přepravu vysokého předmětu a sklopné opěradlo prostředního sedadla zase zajišťuje díky psací desce funkci mobilní kanceláře.

Dojezd
Ve standardním evropském režimu (NEDC) je udáván dojezd vozu 170 km. Snahou nabídnout co nejdelší dojezd se řídila práce projektového týmu během celé fáze přípravy elektromobilu Partner. Tohoto dojezdu bylo dosaženo díky několika opatřením, mezi která patří dvojí způsob rekuperace energie (k tradiční rekuperaci při uvolnění pedálu akcelerace se přidává i rekuperace ve fázích aktivního brzdění, která zvýšit dojezd až o 10 ), baterie s kapacitou 22,5 kW/h, vylepšená aerodynamika (zejména zavřená maska chladiče) a také omezení maximální rychlosti na 110 km/hod. Homologovaného dojezdu 170 km lze dosáhnout v plynulém provozu ve městě, bez zapnuté klimatizace či vytápění. Těmto spotřebičům, které mohou výrazně ovlivnit reálný dojezd, věnovali u Peugeotu zvýšenou pozornost. Elektrický Partner bude mít navíc v nabídce příplatkové výbavy i pevnou přepážku za opěradly sedadel, která kromě bezpečnostní funkce (azdržení nákladu) poslouží také pro zmenšení vytápěného prostoru a tím k rychlejšímu zvýšení teploty v kabině a jejímu delšímu udržení po vypnutí klimatizace nebo vytápění.

Dobíjení
Elektrický Partner je vybaven rychlým dobíjením třífázovým proudem o napětí 380 V, díky kterému jej lze z vybitého stavu dobít na 50 % kapacity během 20 minut a během 30 minut je možno dosáhnout SOC 80 %. Pro normální nabíjení za pomoci klasické jednofázové 230 V zásuvky se používá standardní zástrčka na pravém předním blatníku a domácí zásuvka, a to buď klasická, nebo bezpečnostní zásuvka pomocí „inteligentního“ kabelu, který pozná typ zásuvky a automaticky přizpůsobí nabíjecí proud (až 14 A podle zásuvky a země určení). Při napětí 14 A stačí k nabití na 100 % přibližně 8,5 hodiny. Další možností je domácí nástěnná zásuvka nebo zásuvka silničního typu o napětí 16 A, pro niž je nutno zakoupit kabel, který je součástí příplatkové výbavy. K nabití na 100 % dojde přibližně za 7,5 hodiny.
Zákazník si u elektrického Partneru bude moci pronajmout baterii odděleně od vozu (zatím jen ve Francii a v Německu), záruka na baterii a pohon je stanovena na 5 let/50 000 km.

Bezpečnost
Ve fázi koncepce byla velká pozornost věnována také požadavku bezpečnosti a trvanlivosti součástí elektropohonu. Blok baterií umístěný v místě nejlépe odolávajícím nárazu má pevnou strukturu z polymerů posílených o skelná vlákna. V případě bočního nebo zadního nárazu chrání blok bateriových článků příčné ocelové výztuže spojené s výztužemi zadní části podlahy, které také zvyšují její tuhost. U každého základního článku (celkem jich je 80) se sleduje teplota, napětí a proud. Články jsou uzavřeny v bloku z nerezové oceli a seskupeny v zabezpečených modulech umístěných ve struktuře bloku. V případě nárazu izoluje pojistný systém baterii od „vysokonapěťových“ okruhů.

 

 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz