Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Trojí volba jako standard

Trojí volba jako standard

 
93dd_toyota

pátek, 1. března 2013

Před několika týdny oznámila Toyota detailnější informace o již dříve deklarované spolupráci s BMW. Zajímavý a na první pohled snad až trochu nesourodý svazek má svou logiku. Každá z těchto značek má něco, co té druhé chybí. Ať už v oblasti...

 

Před několika týdny oznámila Toyota detailnější informace o již dříve deklarované spolupráci s BMW. Zajímavý a na první pohled snad až trochu nesourodý svazek má svou logiku. Každá z těchto značek má něco, co té druhé chybí. Ať už v oblasti agregátů, technologií nebo know-how. Toyota získá turbodiesely od BMW a doplní jimi svou nabídku, která ovšem i do budoucna hodlá ve velké míře stavět na hybridech.

Toyota prochází obdobím určité obrody. Oklepala se z divné „pedálové“ kauzy v USA, která se vzácně kryla s velkými ekonomickými problémy amerických automobilek. Dnes je po propadu poptávky a problémech s výrobou kvůli řádění přírodních živlů v Japonsku opět světovým výrobcem číslo jedna a v ostrém tempu uvádí na trh nové modely. Dobrý čas pro rozhovor s Jakubem Kühnlem, fleet manažerem, který se u domácího importéra japonské automobilky stará o firemní zákazníky již sedmým rokem.

Dám vám možnost vybrat si první téma. Co to bude?
Rád bych začal problematikou hybridních technologií, protože to je věc, která Toyotu podle mě charakterizuje a hlavně odlišuje od konkurence. Proto na ni spoléháme a hodně si od prodejů vozů s touto technologií v letošním roce slibujeme.

Jaké pro to máte důvody?
Je jich hned několik. Především došlo vloni k jedné zásadní změně v uspořádání hybridních komponentů v našich vozech. Hybridní akumulátor se přesunul pod zadní sedadla a napříště už tedy nebude zmenšovat objem zavazadlového prostoru, jako tomu bylo třeba v dosavadní generaci modelu Auris HSD. Tím se z hlediska užitné hodnoty hybridní verze zrovnoprávnily s těmi zážehovými nebo vznětovými. Začalo to modelem Yaris Hybrid a pokračuje u nové generace Aurisu, kterou jsme právě uvedli na trh jako pětidveřový hatchback a brzy ji představíme jako kombi s označením Touring Sports.

Druhá generace modelu Auris Hybrid už figuruje ve vašem ceníku, vy ale jistě toužebně očekáváte právě nástup verze kombi, která, jak už víme, bude také k dispozici s plně hybridním pohonem...
Ano, na příjezd tohoto modelu se nesmírně těšíme. Kombi v segmentu C nám v minulých letech citelně chybělo, a to zejména z hlediska fleetových prodejů.

Myslíte, že díky novým modelům, které uvádíte, budou zákazníci na hybridní modely slyšet víc než doposud?
Věřím, že ano. Určitý pokrok je vidět, každý rok se nám podaří přibrat do našeho portfolia uživatelů hybridních vozů několik firem. I když to nejsou desítky aut, jako je tomu v případě společnosti IKEA, je to pro nás významný signál. A s rozšířením do tak poptávaného a praktického segmentu, jako je kombík segmentu C, se podle mě zájem logicky zvýší.

Nové zákazníky jste asi získali mimo jiné i díky úpravě cen hybridních vozů a také novým modelům, které jste na konci loňského roku uvedli.
Ano, naše Hybridní revoluce, jak byla celá kampaň nazvána, přinesla citelné zvýšení zájmu o hybridní verze a o ikonický model Prius. Ten jsme navíc uvedli na trh také ve verzi Plug-in, tedy s možností dobíjení, a stejně tak ve verzi Plus, což je první hybridní MPV na světě. Ještě předtím přibyl do našeho portfolia Yaris Hybrid a zájem o něj nás příjemně překvapil. V roce 2012 byl právě tento model bestsellerem mezi hybridními modely značky Toyota, která se navíc ve stejném období umístila na prvním místě v celkových prodejích hybridních vozů v České republice. Pokud se mohu zmínit také o značce Lexus, tak tam jsme uvedli novou generaci řady GS včetně její hybridní verze GS450h, kterou trh přijal také velmi příznivě. Je tedy vidět, že trh s hybridními vozy se také u nás pomalu rozhýbává.

 

Celý rozhovor si přečtete v magazínu FLEET firemní automobily č. 1/2013

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz