Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Volvo se mění

Volvo se mění

 
ffac_2014volvos60frontsideviewparked623x389

čtvrtek, 21. února 2013

Volvo se intenzivně připravuje na definitivní odluku od Fordu, do jehož portfolia švédská značka spadala do roku 2010, kdy ji americká automobilka prodala čínské Žejiang Geely Holding Group za 1,8 miliardy dolarů. Už zanedlouho proto představí...

 

Volvo se intenzivně připravuje na definitivní odluku od Fordu, do jehož portfolia švédská značka spadala do roku 2010, kdy ji americká automobilka prodala čínské Žejiang Geely Holding Group za 1,8 miliardy dolarů. Už zanedlouho proto představí vlastní a zcela novou modulární platformu a také kompletní řadu zcela nových motorů. Prvním z nich bude čtyřválec, ale stále se neví, jestli novou epochu ve vývoji značky zahájí zážehový nebo vznětový agregát. Každopádně se u Volva dočkáme poměrně razantního downsizingu, který by měl této značce pomoci v honbě za přísnými limity emisí CO2, která si vymýšlí Evropská unie.

Ví se ale, který vůz použije jako první novou velikostně značně flexibilní modulární podvozkovou architekturu SPA (Scalable Architecture Platform). Bude to na sklonku příštího roku zcela nové Volvo XC90, na které už příznivci velkých SUV netrpělivě čekají. Poté budou na nové SPA postaveni nástupci stávajících modelů V70 a S80, přičemž dojde k sjednocení jejich názvu na V90 a S90. A vyloučeno prý není ani kupé této řady. Nové V40, představené teprve vloni, ještě využívá platformy od Fordu. Pro další generaci už ale bude mít Volvo vlastní kompaktní platformu, kterou budou sdílet i čínské vozy značky Geely.


Čtyři válce stačí drahoušku
Nové motory Volva budou mít maximálně čtyři válce. „Čas počítání počtu válců je za námi,“ řekl k tomu Peter Metrtens, šéf výzkumu a vývoje švédské automobilky. Vysoká modularita agregátů bude znamenat sdílení až 40 procent dílů mezi zážehovými a vznětovými motory, přičemž pevný objem válce bude mírně pod 0,5 l. Čtyřválce tedy budou dvoulitrové, tříválce budou mít pracovní objem 1,5 l. Tříválce budou ale jen zážehové, do tříválcových turbodieselů se Volvo pouštět nehodlá. Všechny motory budou přeplňované ve výkonovém rozpětí od 88 kW do 170 kW u dieselů a 103 kW až 205 kW. Spotřeba by měla v porovnání se stávajícími jednotkami poklesnout až o 30 procent. Širšího uplatnění se dočká hybridní systém, který Volvo poprvé představuje v modelu V60 Plug-in Hybrid. Nejvýkonnější hybrid by mohl disponovat sdruženým výkonem až 290 kW.


Vichr před bouří
Než k uvedeným změnám dojde, představilo Volvo pro letošní rok alespoň rozsáhlou modernizaci a facelift svých stávajících modelů. „Jedná se o nejrozsáhlejší modernizaci stávajících modelů v historii značky. Zaměřili jsme se na kvalitu a na pozornost k detailům, čímž se nám podařilo dodat těmto dynamickým modelům novou energii a výrazně posílit jejich konkurenceschopnost,“ říká Lex Kerssemakers, viceprezident pro produktovou strategii a modelové řady u Volva. Prakticky všechny modely dostaly nové materiály a řadu detailních vylepšení v interiéru. Faceliftem prošel model S60, zajímavý je také nový informační a zábavní systém Sensus Connected Touch, který umožňuje konektivitu a připojení k internetu ve vozidle a díky skenování infračerveným paprskem dělá ze sedmipalcového displeje nejmodernější dotykovou obrazovku, kterou lze ovládat i v rukavicích.
Adaptivní digitální displej přístrojového štítu, který byl poprvé představen u nového Volva V40, je nyní dostupný i pro nové modely S60, V60 a XC60, výbavu vozů je možno doplnit o celou řadu nových či inovovaných elektronických zařízení.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz