Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 1 / 2024 » Jaký může mít vliv případný pokles pořizovací ceny nového vozu na firemní politiku při obnově vozového parku?

Jaký může mít vliv případný pokles pořizovací ceny nového vozu na firemní politiku při obnově vozového parku?

 

pátek, 29. března 2024

Všeobecně očekávaný pokles poptávky po osobních automobilech v roce 2024 může mít za následek větší cenovou flexibilitu výrobců a prodejců. V prvním letošní vydání FLEET&business jsme se zeptali zhruba dvaceti správců vozového parku zhruba různých českých firem, zda by tato situace byla pro jejich firmu motivací pro nahrazení či rozšíření firemního vozové parku. A jaké značky, modely či verze nových vozů na ně zapůsobily i jako na soukromé osoby. Zde uvádíme malou ukázku.

 

V Danone a.s. probíhá obnova vozového parku průběžně podle expirací nájemních smluv. Systém operativního pronájmu nám umožňuje efektivně plánovat a řídit tento proces. Přestože dočasné výhodné nabídky mohou být lákavé, nejsou pro nás impulzem k masivnímu nákupu nových vozidel. Nicméně jsme ochotni je využít, pokud se naskytne vhodná příležitost.

Zejména nový elektrický Opel Astra si získal mou pozornost kombinací francouzské technologie s německou precizností. Dalším zajímavým modelem byl elektrický Renault Mégane, který přinesl mnoho nových zážitků nejen mně, ale i mým kolegům. Pro mě osobně byl nejlepší zážitek letošního roku týden strávený s vozem Alfa Romeo Stelvio. Mám rád hezká sportovní auta a tenhle vůz mě fakt překvapil designem i jízdními vlastnostmi

Rastislav Dobrovodský
Fleet Manager
Danone a.s.
Praha

Většinu nákupů nových vozidel plánujeme s delším časovým předstihem podle našich interních pravidel, takže na výraznější obměnu našeho vozového parku nebude mít větší cenová flexibilita skoro žádný vliv. Samozřejmě se během roku objeví nenadálé situace, kdy je potřeba pořídit vozidlo mimo rámec pravidelné obměny. V těchto případech budeme rádi za možnost pořídit nová vozidla za výhodnějších podmínek než v předešlém období. Již zkraje letošního roku je vidět, že některé automobilky přicházejí s výraznějšími slevami, takže jsem velmi zvědavý, jak se bude trh nadále vyvíjet.

V posledních letech se na trhu objevuje stále méně vozidel, která by mě dokázala něčím výjimečným zaujmout. Jedním z nich je například Ford Bronco. Vozidlo samozřejmě není v našich končinách plně využitelné a vzhledem ke své velikosti taktéž není úplně praktické, ale jinak je to dle mého názoru výborně postavený a designově povedený terénní automobil.

Ing. Pavel Bartoš
Project/Fleet manager
International Pharmaceutical Corporation, a.s.
Hradec Králové

Změny cen vozidel i souvisejících služeb monitorujeme a můžeme potvrdit, že vidíme první změny nejen na straně výrobců vozidel, ale i u poskytovatelů operativního leasingu, kde dochází k většímu rozevírání nůžek mezi nabídkami atraktivnějšími a méně atraktivními, ze kterých můžeme jako klienti více benefitovat.Obnova vozového parku Zentivy probíhá v souladu s naší strategií udržitelnosti, která zahrnuje konkrétní kroky, abychom byli v roce 2030 uhlíkové neutrální. Očekáváme, že vývoj v automotive během nadcházejících dvou let pro nás přinese atraktivní možnosti, a věříme, že nám pomůže implementaci uhlíkové neutrality urychlit, i bez potřeby navýšení našich nákladů.

Jiří Procházka
Car Fleet Manager
ZENTIVA GROUP, a.s.
Praha

Podle dostupných zpráv včetně těch přímo od prodejců se očekává v roce 2024 pokles poptávky po osobních automobilech a výrobci zřejmě budou muset nabídnout nějakou větší flexibilitu, aby udrželi svoje zákazníky. Na trhu se začínají objevovat nové značky z Asie, které svojí cenovou politikou válcují tradiční evropské automobilky. Můj osobní názor je, že firmy budou v letošním roce spíše vyčkávat, jak dopadne vývoj prodeje elektrovozidel, jestli se objeví nějaké dostupnější menší modely vhodné pro obslužnost firemních flotil a jaké nové značky, na které budou muset reagovat již zavedené fleetové automobilky v ČR, se tu objeví. Teprve až v příštím roce se bude rozhodovat, jak na to budou firmy reagovat a jestli přizpůsobí svou car policy nové situaci na trhu.

Co se týče otázky, jestli mě v poslední době opravdu zaujala nějaká značka nebo přímo typ vozidla, tak upřímně, odpověď je spíše ne. Automobilky nyní prezentují své modely spíš virtuálně než klasickým způsobem a auto vypadá vždycky trošku jinak na fotkách než v reálném světě. A pokud se za nějakým autem ohlédnu, tak většinou je to nějaký elektromobil, který je sice pěkný na pohled, ale chybí tomu klasický motor s vůní benzínu a jeho pořizovací cena nedává smysl. Ne že bych elektromobilitě nefandil, ale musí to dávat smysl!

Tomáš Kohout
Specialista vozového parku
Synthos a.s.
Kralupy nad Vltavou

Další názory si přečtěte v novém  vydání časopisu FLEET & business, které je k dispozici v tištěné formě u společnosti send.cz nebo v digitální formě na webu digiport.cz.Časopis můžete získat jako přílohu časopisu Ekonom, pokud si zakoupíte číslo, které vychází 28.3..2024
Ilustrační foto Zentiva

 

 

 

Napsal: redakce

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz