Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Hyundai i40: Nováček mezi manažerskými vozy

Hyundai i40: Nováček mezi manažerskými vozy

 
ff0e_hyundai40

úterý, 6. září 2011

Na březnovém autosalonu v Ženevě oslavila světovou premiéru zcela nová modelová řada automobilky Hyundai, označená podle nového alfanumerického systému jako i40. Vůz střední třídy přichází na trh s karoserií kombi, což ilustruje úsilí korejské...

 

Na březnovém autosalonu v Ženevě oslavila světovou premiéru zcela nová modelová řada automobilky Hyundai, označená podle nového alfanumerického systému jako i40. Vůz střední třídy přichází na trh s karoserií kombi, což ilustruje úsilí korejské automobilky vyjít vstříc preferencím evropských zákazníků.

Konstruktéři a designéři Hyundaie se rozhodli vytvořit nevšední design karoserie, který podpoří špičková technika a velkorysý vnitřní prostor. U značky již nepřekvapuje důraz na výhodný poměr cena/výkon a nechybí ani na trhu zatím ojedinělý program pětileté komplexní záruky na vůz.
Kombíky představují v Evropě více než polovinu prodejů vozů střední třídy. Tuto karosářskou variantu upřednostňují nejen rodiny, ale i podnikatelé a firmy při nákupu manažerských vozů, a to je také důvod, proč se Hyundai rozhodl uvést novou modelovou řadu i40 na trh nejprve v provedení kombi a teprve ve druhé polovině letošního roku ji doplnit o klasický sedan.

Výrazný styl
Pro novou generaci vozů značky Hyundai je charakteristický expresivní a dynamický design. Hlavní inspiraci čerpali designéři i40 z konceptu Genus, který kombinoval praktičnost s emocemi ve snaze nabídnout evropským zákazníkům atraktivní alternativu k běžným vozům.
Přídi nového kombi i40 dominuje šestiúhelníková maska chladiče, rozdělená na dvě části zalomenou příčkou v barvě vozu, která opticky spojuje výrazně tvarované světlomety. Při pohledu z profilu zase zaujme klínovitý tvar pontonu, zvýrazněný nepřehlédnutelnou boční linií, která sahá od podběhu předního kola až k zadním světlometům a integruje robustní kliky bočních dveří. Směrem dozadu se svažující linie střechy je zakončena zadním spoilerem. Stylisticky výrazným prvkem designu je negativně skloněný C sloupek, který má navíc viditelný rádius. Právě tato partie vozu byla řešena v několika různých alternativách, od konzervativněji pojatých řešení až po ještě avantgardnější.
Délka karoserie 4,77 m a rozvor 2,77 m umožnily u nové i40 vytvořit interiér s nabídkou vnitřního prostoru odpovídající zvyklostem ve střední třídě. Zavazadlový prostor o základním objemu 553 dm3 lze zvětšit sklopením asymetricky dělených zadních sedadel až na 1719 dm3, což je špičková hodnota.
Nejen pro zavazadla, ale také pro cestující je nabídka uvnitř nové i40 na úrovni doby i kategorie. Na předních sedadlech mají cestující k dispozici jedny z největších hodnot výšky stropu nad rovinou sedáku (1025 mm), šířky interiéru v úrovni ramen (1455 mm) a podélného prostoru pro nohy (1170 mm) v segmentu D (střední třída).

Nové komfortní prvky ve střední třídě
Řidiči usnadňuje řízení řada vyspělých elektronických systémů, mezi které můžeme počítat například inteligentní parkovací asistent nebo asistent pro udržování jízdního pruhu. K dispozici jsou také například Bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním, navigační systém s velkoplošným displejem a zadní parkovací kamerou. Zvláštní pozornost věnovanou pohodlí osádky dokládá možnost vybavit i40 také luxusním prvkem, jakým jsou nejen vyhřívaná, ale také odvětrávaná přední sedadla. Také zadní sedadla mají možnost vyhřívání a kromě toho nabídnou i možnost změny sklonu opěradla podle individuálního přání cestujících. Mezi novinky v této kategorii patří systém automatického odmlžování oken nebo vyhřívaný věnec volantu. Vůz může být také vybaven funkcí denního svícení s xenonovými světlomety a přístrojovým panelem typu Supervision s LCD displejem.

Bude pět hvězdiček?
S novým modelem i40 hodlá Hyundai navázat na vynikající výsledky modelů i20, i30, ix20 a ix35 v nárazových a bezpečnostních testech agentury Euro NCAP, což znamená zisk maximálního pětihvězdičkového hodnocení. Všechny stupně výbavy i40 jsou proto vybaveny čelními, bočními i hlavovými airbagy, které doplňuje ještě kolenní airbag pro řidiče.
Součástí aktivní bezpečnosti vozu je především sama konstrukce podvozku, která staví na zavěšení předních kol na vzpěrách MacPherson a vyspělé víceprvkové zadní nápravě. Obě nápravy jsou uloženy v pomocném rámu a pečlivě odizolovány od karoserie, aby se do interiéru přenášelo co nejméně vibrací od podvozku.
Jízdní vlastnosti byly optimalizovány pro dosažení pohotových a jistých reakcí na zásahy do řízení na jedné straně a vysokého jízdního komfortu na straně druhé. Jak se to konstruktérům povedlo, to se pokusíme zjistit v redakčním testu, který máme naplánován do příštího vydání. Automobilka slibuje u řízení poměrně strmý převod a velký rejd předních kol umožňující otočení vozu na poloměru 5,5 metru. Součástí všech stupňů výbavy je stabilizační systém ESP, ABS, asistent rozjezdu do svahu, komplexní řízení stability vozidla VSM a brzdový asistent.

Cílem byla úspornost
Vývoj modelové řady i40 probíhal kompletně ve výzkumném a vývojovém středisku značky Hyundai v německém Rüsselsheimu, aby byl vůz dokonale vyladěn pro potřeby a vkus evropských zákazníků. Tomuto účelu byla samozřejmě přizpůsobena i paleta pohonných jednotek.
K pohonu je připravena paleta agregátů s přímým vstřikováním paliva, splňujících normu Euro 5. Pro příznivce zážehových motorů jsou připraveny dva nepřeplňované agregáty s přímým vstřikem paliva do válců (GDI – Gasoline Direct Injection) o zdvihovém objemu 1,6 litru a výkonu 99 kW a 2,0 litru s výkonem 130 kW. Zájemci o úsporný turbodiesel mohou volit nový agregát 1.7 CRDi, který je nabízen ve dvou výkonových verzích 85 kW a 100 kW. Motory jsou standardně spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou, na přání je možno zvolit pro zážehový dvoulitr nebo výkonnější turbodiesel šestistupňovou automatickou převodovku.
Zcela nový motor 2.0 GDI s interním označením „Nu“ dosahuje díky přímému vstřikování benzínu vyššího točivého momentu než agregáty s nepřímým vstřikem a také se může pochlubit nižší spotřebou paliva. Hyundai i40, poháněný tímto motorem v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou zrychlí z 0 na 130 km/h za 15,7 s a v kombinovaném režimu EU spotřebuje pouze 6,7 l/100 km. Emise CO2 ve výši 156 g/km jsou pro dvoulitrový motor v automobilu této velikosti vynikajícím výsledkem. I z toho důvodu automobilka očekává, že zážehové motory zaujmou až 35 procent zákazníků, což je nadprůměrná hodnota. V souladu se současnými trendy navíc nabízí Hyundai pro všechny motory ještě paket speciálních technologií vyvinutých v rámci ekologického programu BlueDrive, jejichž cílemm je další snižování spotřeby paliva a tedy i emisí. Paket BlueDrive zahrnuje systém ISG (Integrated Stop & Go, tedy automatické vypínání a spouštění motoru při stání), pneumatiky s nízkým valivým odporem a systém aktivního řízení alternátoru.

Vysoké ambice
Hyundai i40 je ilustrací nového sloganu značky, který zní: „New thinking, new possibilities“ (Nové myšlení, nové možnosti), a to nejen svými vlastbnostmi a technickými parametry, ale také službami pro zákazníky, které na majitele nového kombi střední třídy čekají. Atraktivní poměr cena/ výkon je podpořen pětiletým programem komplexní záruky, který zahrnuje pětiletou záruku bez omezení počtu ujetých kilometrů, což je velmi atraktivní pro firemní klientelu, dále pět let asistenční služby zdarma a také pětiletý program prohlídek stavu vozu zdarma.
 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz