Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Klid před bouří

Klid před bouří

 
f474_nissan

pondělí, 29. října 2012

Asi žádná automobilka nemá tak ambiciózní rozvojové plány pro nejbližší léta, jako Nissan, který slibuje pro následujících šest let uvádění novinek v pekelném tempu co šest týdnů jednu, a očekává díky tomu výrazný růst prodejů jak celosvětových, tak...

 

Asi žádná automobilka nemá tak ambiciózní rozvojové plány pro nejbližší léta, jako Nissan, který slibuje pro následujících šest let uvádění novinek v pekelném tempu co šest týdnů jednu, a očekává díky tomu výrazný růst prodejů jak celosvětových, tak evropských a samozřejmě i českých.

Terénní auta neumí zdaleka každá automobilka. Skoro každá dnes sice vyrábí nebo si aspoň nechá vyrábět nějaké SUV, ale aut schopných náročného provozu v těžším terénu je dnes na trhu poskrovnu a hned několik jich nese na kapotě značku Nissan. V jeho portfoliu najde zájemce asi nejširší paletu aut s pohonem obou náprav, taková nabídka ale nezajistí dostatečně silnou pozici na trhu.

Co bylo, bylo...
Nissan měl v minulosti co nabídnout nejen v segmentu offroadů a crossoverů, ale i mezi klasickými auty střední nebo nižší střední třídy. Jenže modelová politika značky se ubírala trochu jiným směrem a tak, jak mizela před pár lety dealerství Nissanu v rámci dodnes těžko pochopitelného decimování vlastní prodejní sítě, tak se z evropských trhů vytrácely i modely s potenciálem zajistit Nissanu prodejní objemy. Zejména Almera a Primera mu dnes na evropských trzích výrazně chybí. V Asii nebo USA je ale situace jiná a pohled na modelovou paletu značky, která jen mezi osobními vozy vyrábí na 42 modelů, je působivý. A to jich má být zanedlouho 66! Řada z nich se objeví také u nás a začnou klepat na dveře nejen privátních, ale i fleetových zákazníků.
„Naše stávající modelová řada je jistě faktorem, který se negativně podepisuje na naší pozici ve fleetovém byznysu, protože nemáme auta v tradičních masových segmentech. Ale v krátké době se tato situace začne měnit. Příští rok budeme mít nový Note, novou generaci Qashqaie a také zcela nový model nižší střední třídy s karoserií hatchback,“ říká Jan Horáček, který působí u českého regionálního zastoupení Nissanu přes dva roky jako Area Fleet Manager. Podle něj se na nízkém tržním podílu Nissanu u nás, mimochodem jednom z nejnižších na evropských trzích, podepisuje vedle modelové palety také přetrvávající vnímání Nissanu jako drahé značky: „Jak z hlediska ceny, tak provozních nákladů, zejména servisu, je Nissan považován za drahý. Možná i proto u nás firmy neberou Nissan v potaz, když obměňují či rozšiřují svůj vozový park. Třeba ve Velké Británii je Nissan ve zcela jiné pozici. Díky továrně v Sunderlandu je vnímán jako domácí značka a jeho obliba je výrazně vyšší, než u nás.“
Mezi faktory, které brzdí prodeje na našem trhu, patří i vnímání modelu Qashqai veřejností. Ten je asi jediným vozem, který může být v současné modelové paletě Nissanu na našem trhu stavěn jako alternativa proti kombíkům či hatchbackům nižší střední či střední třídy. „Firmy jej ale vnímají jako SUV, takže jeho výběr narazí na firemní car policy, která většinou taková auta zapovídá. Především kvůli vyšší spotřebě. Přitom nové provedení s turbodieselem 1,6 litru vykazuje spotřebu jen 4,5 l/100 km,“ povzdechne si Jan Horáček. Menší Note zase ke své škodě spadá do segmentu, kterému u nás vládne Škoda Fabia, a přestože nabídne více místa pro cestující, základním objemem zavazadelníku na její kombi přece jen ztrácí. „Těším se na nový model, který vychází z designového konceptu Invitation a vypadá opravdu velmi atraktivně. Také nový model v segmentu C nám hodně pomůže. Bude to úplně nové auto, takže věřím, že bude na špičce své třídy a zákazníky zaujme,“ neskrývá optimismus fleet manažer Nissanu.

 

Celý profil přináší FLEET 5 / 2012

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz