Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Krizi čelit kvalitou

Krizi čelit kvalitou

 
image3294

Rok 2009 má před sebou řadu otazníků. A to především v oblasti spotřebitelského chování. Už dnes, dva měsíce po ohlášení světové finanční krize, se ozývají varovné signály z řady oborů… V současnosti jsme svědky stagnace automobilového průmyslu,...

 
Rok 2009 má před sebou řadu otazníků. A to především v oblasti spotřebitelského chování. Už dnes, dva měsíce po ohlášení světové finanční krize, se ozývají varovné signály z řady oborů…
 
V současnosti jsme svědky stagnace automobilového průmyslu, lépe na tom nejsou firmy z oblasti reklamy, cestovního ruchu či služeb. Jak této situaci čelit? Podle zúčastněných jednak úsporami, jednak kvalitními a nadstandardními službami. Na to, co takový přístup obnáší v případě operativního full service leasingu jsme se ptali ing. Jaroslava Laura, obchodního a marketingového ředitele společnosti ALD Automotive.
 
Jak hodnotíte současnou finanční krizi?
Každá tržní ekonomika prochází cyklickým vývojem, ta současná je právě v období recese, která se z USA vlivem globalizace a úzkého propojení národních ekonomik přelila do celého světa. V každém případě bych tuto situaci neviděl až tak černě jako někteří komentátoři. Současný stav bych v žádném případě nepřirovnával ke světové krizi v 30. letech minulého století. Vyspělé ekonomiky sice zpomalily svůj ekonomický růst i jeho budoucí odhady, ale o růstu HDP se stále jedná, proto prozatím nehovořme o globální krizi.
 
Má tato situace přímý dopad na leasingové společnosti, případně na chování jejich klientů?
Samozřejmě, že současný stav má dopad na uvažování našich klientů, zejména těch nadnárodních. Ve firmách jsou přijímána někde mírná, jinde drastická úsporná opatření a auta bývají jako první „na ráně“.  Někteří klienti prodlužují platnost svých smluv nebo revidují svoji car policy a například i kvůli emisím pořizují vozy nižší kategorie nebo s nižším objemem motoru. V horším případě ti menší uvažují o pořízení ojetých vozidel ze zahraničí.  Říjnové výsledky prodeje nových vozidel signalizují pokles, ale celkový trend za rok 2008 je nadále rostoucí. Full service leasing je však nejen otázkou financí, ale především služeb.  A právě na kvalitní a dostupné služby se ve full service leasingu musíme soustředit.
 
O jaké služby u full service leasingu jde především? Kde konkrétně můžete kvalitu zlepšovat?
Full service leasing je kompletní outsourcing v oblasti financování a správy vozového parku. Základní princip je stejný jako u operativního leasingu, k němuž jsou připojeny další služby spojené s životním cyklem každého automobilu. Nejčastěji jde o zákonné a havarijní pojištění, ale i o řadu dalších forem jako je úrazové pojištění, pojištění sedadel, zavazadel, čelního skla aj. Dále pak servis, který zahrnuje pravidelné servisní prohlídky, záruční i pozáruční opravy, výměnu a uskladnění pneumatik, zajištění náhradního vozidla, silniční asistence, administrace a úhradu veškerých daní a poplatků, dálniční známky, monitoring pohybu vozidel a podobně. Leasingová společnost tak zajišťuje vše od počátečních konzultací při výběru optimálního modelu a výbavy vozu přes jeho objednání, přihlášení, předání a zajištění bezproblémového provozu, až po jeho konečné převzetí a nahrazení novým vozidlem. Je nutné zdůraznit, že tyto služby může na profesionální úrovni poskytnout pouze společnost, která se na full service leasing specializuje. Konkurenční tlak a rozvoj nových technologií nutí společnosti zabývající se full service leasingem k poskytování progresivních produktů s vysokou kvalitou. Stále častěji využívají podpory IT nástrojů, jednoznačnou tendencí je tlak na transparentnost, efektivnost a jednoduchost produktu. Proto progresivní společnosti vyvíjejí podpůrné aplikace pro naplnění reálné funkce outsourcingu. V našem případě je takovou aplikací mimo jiné on-line reporting Fleet Monitor.
 
Jaký přínos má tento reporting pro klienty?
Význam těchto aplikací tkví v přístupu klientů k informacím o jejich vozovém parku. Každá reportingová aplikace tohoto typu by měla obsahovat potřebná data o vozidlech, uzavřených službách, sjednaných pojištěních či informace o provozních nákladech na každé vozidlo v průběhu trvání nájemní smlouvy. Některé společnosti nabízejí i vícejazyčné verze. Nové technologie umožňují leasingovým společnostem zlepšovat svou dostupnost a zabezpečení. Služba Fleet Monitor je pro naše klienty dostupná z jakéhokoliv počítače s připojením na internet 24 hodin denně sedm dní v týdnu. Systém je on-line napojen na informační systém společnosti, což zaručuje klientům vždy aktuální informace. Mezi nejžádanější výstupy patří detailní přehledy tankování a elektronické faktury v datové podobě. Současné monitoringy obsahují řadu standardizovaných reportů o vozovém parku či vybraném vozidle. Nechybí základní přehledy všech aktivních a ukončených smluv, přehled objednaných vozidel s předběžným datem dodání, přehled sjednaných služeb za jednotlivá vozidla s uvedenou cenou za tyto služby či reporty fakturace. Samozřejmostí jsou pak detailní přehledy o nákladech jednotlivých služeb v průběhu smlouvy a detailní reporty tankování za všechny tankovací společnosti. Klienti mají k dispozici souhrn nájezdů jednotlivých vozidel a přehled doporučených změn smluvních nájezdů v případě, že vozidlo bude mít před koncem smluvního vztahu vyšší nebo nižší počet najetých kilometrů, než bylo plánováno. Každý řidič si může snadno ověřit sjednaná pojištění, nechybí přehled všech pojistných událostí na vozidle. Na základě čerpání pohonných hmot a dalších vstupních parametrů systémy automaticky generují elektronickou knihu jízd. Novinkou letošního roku je u nás fakturační modul, který umožňuje našim klientům náhled tiskové podoby veškerých faktur či export datových vět zvolených faktur.
 
Celý článek přináší FLEET č. 6/2008


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz