Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Nechci dělat rozhodnutí jen od stolu

Nechci dělat rozhodnutí jen od stolu

 
d5b9_fam02

středa, 2. září 2009

Společnost byla založena v roce 1990 ve východní části Německa. Po dvou letech nastala expanze do dalších zemí Evropy a od roku 2008 patří Family Frost do skupiny Eismann, jejíž působení se touto akvizicí rozšířilo na téměř dvacet zemí...

 

Společnost byla založena v roce 1990 ve východní části Německa. Po dvou letech nastala expanze do dalších zemí Evropy a od roku 2008 patří Family Frost do skupiny Eismann, jejíž působení se touto akvizicí rozšířilo na téměř dvacet zemí napříč Evropou. Po České republice jezdí žluté dodávky od roku 1993 a za pět let se podařilo jejich službou pokrýt území z více než 95 %. Logistický proces rozvážky zboží je zajištěn vozovým parkem 229 vozidel. Za jejich spolehlivý a ekonomicky příznivý provoz je zodpovědný Roman Macháček, Fleet Manažer společnosti Family Frost, spol. s r.o.

Základem je logistika
„Většinu našeho zboží vyrábějí externí dodavatelé. Máme centrální sklad v Hradci Králové, kam se naváží zboží od dodavatelů a odtud se distribuuje na jednotlivá regionální depa, kterých jsou téměř dvě desítky. Z nich denně vyjíždějí prodejci se zbožím k zákazníkovi. Každé depo má 12 až 20 vozidel v závislosti na velikosti regionu, který obhospodařují, a týdně objíždějí na každém depu stovky rozvozových tras,˝ říká na úvod Roman Macháček. Na jedné trase může být padesát i více zastávek a délka trasy je různá v závislosti na regionu. V Praze je rozvozová trasa dlouhá padesát kilometrů, mimo město může čítat až dvě stě kilometrů.
 
Na mobilitě záleží
Family Frost využívá pro rozvážku zboží vozidla Mercedes Benz Sprinter 308 a 309 CDi, tedy vozy s celkovou hmotností do 3,5 tuny. Nástavby pro rozvoz mraženého zboží jsou montovány v Německu. „Nejedná se o klasické mrazicí boxy, je zde využit systém akumulačního (eutektického) mražení, kde eutektikum - kapalná akumulační náplň - do sebe pojme velké množství energie a při akumulaci nízké teploty tuhne. Jedná se o 10 až 15 desek v závislosti na velikosti nástavby. Jsou umístěny pod stropem přes celou délku nástavby, jsou silné cca 20 cm a obsahují asi 130 kg eutektika, které není ekologicky závadné. V přední části nástavby je umístěn mrazicí agregát, který zajišťuje zmražení tohoto média. Jako zdroj energie je využita elektrická energie.“ popisuje systém mražení rozváženého zboží Roman Macháček a dále vysvětluje, že vozidlo se večer po příjezdu z rozvozové trasy připojí do sítě elektrického napětí v depu a akumuluje energii v přepravním prostoru do druhého dne. Během této doby se přepravní prostor vozidla zmrazí na teplotu - 35° Celsia a je tak připraveno na další rozvoz. Těsně před tím, než vozidlo vyjede, dojde ještě k doplnění sortimentu zboží ve vozidle, který čítá cca 100 druhů zboží.
Vozidla jsou využívána v režimu operativního leasingu a jsou obměňována po šesti letech, přičemž ročně najedou přibližně čtyřicet tisíc kilometrů. Životní cyklus nástavby na přepravu mraženého zboží je dvojnásobný, tj. 12 let.
 
Další nezanedbatelnou část vozového parku společnosti Family Frost představují osobní vozidla, kterých jsou tři desítky. Uživateli těchto vozidel jsou top management a manažeři jednotlivých dep a jejich asistenti. Každé depo má k dispozici v závislosti na své velikosti jedno nebo dvě osobní vozidla, která nejsou přidělena konkrétnímu jedinci, ale pro celé depo. Největší zastoupení zde má tuzemská značka Škoda a v loňském roce do vozového parku přibylo několik vozidel Ford Fusion a C-Max. Délka užívání osobních vozidel činí tři roky a najedou přibližně šedesát tisíc kilometrů ročně. Také tato vozidla jsou pořizována formou operativního leasingu, ale je zde i několik vozidel, která jsou v majetku společnosti.
„Využíváme uzavřenou kalkulaci, ze které jsou vyjmuty pneumatiky. Zde využíváme dodavatele v rámci jednotlivých dep na základě centrálně domluvených smluv. Jako ideální řešení se nám s ohledem na jízdní režimy rozvážkových vozidel jeví používání celoročních pneumatik, kde nám odpadají náklady na jejich výměnu a uskladnění. Celoroční pneumatiky splňují výklad zákona o povinné zimní výbavě vozidla.
Snažíme se, aby k obměně pneumatik docházelo na podzim. Vozidlo v září přezujeme, tj. přes zimu má novou pneumatiku, která odpovídá normám, je bezpečná a my jsme schopni na ní i ve složitých horských podmínkách zboží k zákazníkovi dovézt. Vzhledem k našemu nájezdu sada vydrží přesně jednu sezonu,“ říká Roman Macháček a dále pokračuje: „Z uzavřené kalkulace máme vyjmuté také pojištění, o které se stará naše makléřská společnost. Nyní uvažujeme, že s ohledem na náš dobrý škodní průběh v posledních pěti letech upravíme limity spoluúčasti, nebo vozidla přestaneme pojišťovat. Je to poměrně zásadní krok a nyní jsme ve fázi analýz možných rizik a způsobů řešení.“

Celý článek přináší FLEET č. 4 / 2009

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz