iFLEET » Archiv 2005-19 » Neznačkově, přesto kvalitně

Neznačkově, přesto kvalitně

 
image969

Servisních konceptů na našem trhu stále přibývá. Mimo jiné proto, že se velcí dodavatelé snaží podporovat své obchodní partnery a kromě samotných produktů jim poskytnout pro boj s konkurencí i zbraně ve formě zajímavé nabídky služeb. Fleetoví...

 

Servisních konceptů na našem trhu stále přibývá. Mimo jiné proto, že se velcí dodavatelé snaží podporovat své obchodní partnery a kromě samotných produktů jim poskytnout pro boj s konkurencí i zbraně ve formě zajímavé nabídky služeb. Fleetoví zákazníci jsou samozřejmě vítáni.

Servisní koncepty se mezi sebou v řadě ohledů liší. Především je nutno je rozdělit na koncepty, které jsou zřizovány přímo výrobci autodílů, což u nás přestavuje pouze Bosch Car Service, a obchodníky s nimi, což jsou všechny ostatní koncepty. V prvním případě je výhodou skutečně kvalitní know how přímo od zdroje, ve druhém téměř neomezené možnosti rozšiřování nabídky sortimentu a služeb. V tomto ohledu u nás vede společnost Auto Štangl, která členy své sítě ASAŠ podporuje neustále se rozšiřující a inovativní nabídkou. Řada konceptů se teprve vyvíjí, všechyn však počítají s firemní klientelou jako s významnýou zákaznickou skupinou. Proto také zavádějí nebo již mají zavedeny takové vnitřní procesy fakturace a výkaznictví, aby v tomto ohledu firemní klientele vyhověli. Nejmladším a nejméně rozvinutým je zatím koncept AutoCoraConcept, AD Partner je stále ve fázi výběru a zajišťování regionálních partnerů, podobně jako program Autofit společnosti Meteor. Vedle níže představených společností na našem trhu působí i další. Například síť rychloservisů Temposervis, které se však zatím rozvoj franchisingové sítě nedaří tak, jak bylo zpočátku plánováno, nebo Auto Kelly Servis, který zahrnuje cca třicítku partnerských servisů.

Autorizovaný servis Auto Štangl
Společnost Auto Štangl patří mezi průkopníky servisních konceptů u nás a také mezi nejvýraznější a nejvýznamnější společnosti v oblasti autoopravárenství. K tomuto konstatování opravňuje dlouhý výčet nadstandardních a v některých případech dokonce unikátních služeb pro partnerské servisy. Vedle několika specializovaných programů, vytvářených ve spolupráci s dodavateli (LuK Meister Service, ATE Brzdové centum, Centrum bezpečných brzd) vytvořila společnost také vlastní servisní koncept Autorizovaný servis Auto Štangl (ASAŠ), který dnes zahrnuje více než pět set servisů po celé ČR a další na Slovensku. Servisům se dostává velmi rozsáhlé podpory v oblasti technické, marketingové, logistické i finanční. Silnou stránkou systému je pravidelný závoz servisů zbožím zdarma, a to i několikrát denně třemi stovkami vlastních vozidel. Společnost nedávno dokonce implementovala v zájmu dosažení co nejvyšší spolehlivosti v dodávkách ND systém sledování pohybu vozů Eurotel Car Control (nyní O2 Car Control). Servisy mají k dispozici nejen technickou hotline, ale mohou také využívat volání na tuto linku zcela zdarma prostřednictvím poskytnutého mobilního telefonu. Unikátní marketingovou podporou jsou náhradní vozy zdarma, které může získat partnerský servis při plnění určitých objemů odběru zboží. Tyto vozy pak slouží zákazníkům servisů opět zcela zdarma. To je zajímavá služba pro fleetové zákazníky a výrazná konkurenční výhoda proti běžným servisům, které náhradní vozy neposkytují buď vůbec, nebo za úplatu.

AD Partner
Mezinárodní společnost Autodistribution International (ADI) a českou obchodní společnost Corpim, a.s. spojuje partnerská smlouva, na jejímž základě vznikla společnost AD Partner se dvěma divizemi pro ČR a SR. Corpim se tak začlenil do silné mezinárodní sítě ADI, což mu umožňuje využívat dlouhodobé zkušenosti jednoho z největších sdružení prodejců autodílů v Evropě. Dostat se do servisní sítě ADI není nic jednoduchého, což vyplývá i ze slov obchodního ředitele AD Partner Tomáše Dvořáka: „Sjednocení s takto velkou mezinárodní sítí, která působí na trzích 26 zemí a disponuje více než 6000 autorizovanými servisy, je podle nás krok správným směrem. Všichni naši partneři, kteří se do servisního konceptu AD Partner dostanou, získají možnost podílet se na výhodách, které tato koncepce přináší. Jeho síla je hlavně ve sjednocení vnější identity, která je čitelná a jasně vyjadřuje svůj záměr. I fleetové vozy našich partnerů jsou stejně označeny.“

Servisní koncept AD Partner nabízí široké portfolio produktů kvalitních značek jako Bosch, Liqui Moly, Mann Filter, Goodyear, SKF, Valeo, Castrol, Luk, Sachs, ZF, Boge, Gates, Bosal, Meyle a další. Klíčovým partnerem s širokou nabídkou servisního vybavení je právě Bosch. Právě kvůli němu byla založena další dceřiná společnost, nazvaná AD Technik. „Díky ní jsme mohli více rozdělit a specifikovat cílové skupiny jednotlivých konceptů a diverzifikovat trh. AD Partner nabízí hlavně náhradní díly, zatímco AD Technik servisní techniku a další vybavení,“ říká Dvořák. Kromě vybavení je důležitou součástí konceptu také následné proškolování, informovanost a technická spolupráce.

„Náš servisní koncept se odlišuje od ostatní nabídky na trhu také další podstatnou věcí. Snažíme se investovat, budovy a pozemky pro naše podnikání kupovat, nikoliv pouze pronajímat. Pro zákazníka je to jasný signál, že se chceme do budoucna stát stabilním a silným partnerem,“ vysvětluje dále Dvořák. Vysoké ambice potvrzuje i certifikace ISO 9001, která proběhla v každé společnosti, patřící do konceptu AD Partner. AD Service je mezinárodní síť autorizovaných autoservisů, které vstoupily pod křídla společnosti ADI. V případě poruchy poslouží koncovému zákazníkovi servisu služba AD Garance, jejíž centrála sídlí v Bruselu. Ta zjistí, kde je nejbližší AD Service a zajistí zákazníkovi v terénu pomoc. Vše se pak účtuje přes domovský servis AD. Jedinou podmínkou je v takovém případě servis vozu právě v síti AD. „V České republice zatím takovou servisní sítí nedisponujeme, ale její vytvoření je pro nás prioritou. Koncepčně jsme se nejprve zaměřili na regionální partnery (velkoobchodníky), čímž jsme pokryli Českou republiku plošně. Nyní je na řadě právě síť vlastních servisů,“ říká Dvořák. Zajímalo nás také, zda vidí AD Partner budoucnost v zajišťování servisních služeb fleetovým zákazníkům. „Fleetová řešení vnímáme jako velice zajímavou oblast. Jakmile zajistíme servisní síť, rozhodně se na ní zaměříme. Je třeba ještě posílit personální stavy,“ dodává obchodní ředitel AD Partner.

Celý článek si přečtete ve FLEETu 3 / 06 

 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2021 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz