Nissan pouze s 11 dealery

čtvrtek, 14. prosince 2006
Prodejní strategie Nissanu staví do budoucna na silných a velkých dealerech. Z toho důvodu se značka zbavila řady kvalitních dealerů a nyní oznamuje vznik „nové“ dealerské sítě. Ta je ve skutečnosti složena z devíti dosavadních dealerů, kteří...
Prodejní strategie Nissanu staví do budoucna na silných a velkých dealerech. Z toho důvodu se značka zbavila řady kvalitních dealerů a nyní oznamuje vznik „nové“ dealerské sítě. Ta je ve skutečnosti složena z devíti dosavadních dealerů, kteří přistoupili na podmínky automobilky, a dvou nových. Spíše se tedy jedná o síť restrukturalizovanou. Tisková zpráva hovoří také o definování tzv. „Zákaznických nákupních oblastí“, neboli Customer Shopping Area (CSA), není však jisté, co přesně tento termín znamená. Samotný název evokuje praxi regionálního omezování dealera, které by však bylo v zásadním rozporu s podmínkami regulačního opatření známého jako „Bloková výjimka“. Menší množství dealerů v každém případě znamená zhoršenou dostupnost služby pro zákazníka, zejména pokud jde o servis vozů. Jak AutoBusiness zjistil z dobře informovaných zdrojů, Nissan podmiňoval uzavření nových smluv závazkem odběru nadiktovaného množství vozů ještě v tomto roce. Podle některých dealerů byly tyto objemy velmi vysoké až likvidační. Součástí sítě Nissanu zůstává i společnost Summit Auto, největší dealer značky v ČR. Objevily se však již spekulace o tom, že by pozici klíčového dealerství Nissanu v Praze rád převzal jiný silný subjekt.