Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Nová Fiesta prošla finálními náročnými testy

Nová Fiesta prošla finálními náročnými testy

 
2de5_nov_ford_fiesta_zvldl_nron_testovn

pátek, 7. prosince 2012

V rámci finálního vývoje nového Fordu Fiesta podrobil výrobce auto rozsáhlému testovacímu programu. Technici Fordu najeli při testech 1,2 milionu kilometrů na veřejných komunikacích a 850 000 km na polygonech zahrnujících hrbolaté dlážděné silnice i...

 

V rámci finálního vývoje nového Fordu Fiesta podrobil výrobce auto rozsáhlému testovacímu programu. Technici Fordu najeli při testech 1,2 milionu kilometrů na veřejných komunikacích a 850 000 km na polygonech zahrnujících hrbolaté dlážděné silnice i hluboké výmoly. Fiesta se nevyhnula ani testování v extrémních klimatických podmínkách, za teplot od - 40 do 82 °C.

 

„Kombinace technicky náročných laboratorních simulací, tvrdých jízdních testů na polygonech a zkoušek v běžném provozu nám pomohla přivést na svět spolehlivou Fiestu, jejíž majitelé si budou moci být jistí, že přežije i to nejhorší, co ji po dobu její životnosti potká,“ řekl Glen Goold, šéfkonstruktér programu nové Fiesty z Ford of Europe.

 

Při testování odolnosti ve zkušebním areálu společnosti Ford u belgického Lommelu se nová Fiesta projela mimo jiné po površích, které přesně napodobují skutečně existující silnice ve Velké Británii, Francii a Americe. Během testů se simulují nejhorší podmínky, s nimiž se mohou automobily zákazníků v reálném provozu setkat. Uměle vybudované překážky jsou navrženy tak, aby vystavily testované součásti přesně definovanému zatížení. Testy v laboratořích pak simulují celou životnost vozu i jednotlivých podsestav a někdy trvají celé týdny. Například při jedné zkoušce robotické rameno napodobuje člověka tlačícího dlaní na kapotu silou 360 N, ovšem 3000 krát za sebou!

 

Program „Voice of Customer Fleet“ sestává z testů blízkých reálnému provozu na hlavních tazích, venkovských cestách i ve velkých městech. Byl vyvinutý v Americe a v Evropě se používá od roku 2010. Posuzují se při něm různé pazvuky, pozice člověka v sedadle nebo i takové scénáře, kdy vozu zcela dojde palivo. Cílem této konkrétní zkoušky je ověření robustnosti palivové soustavy při nedostatku pohonných hmot a také přesnost ukazatele zbývajícího dojezdu.



Ford pro testování nové Fiesty najal 100 řidičů všech postav a věkových kategorií a vyčlenil pro ně 115 vozů, které byly opatřeny zapisovači jízdních údajů. Zároveň byli řidiči vyzváni, aby aktivně hlásili případné problémy nebo navrhovali možná zlepšení. Jeden z celkem jednatřiceti těchto testů dokonce prověřoval i srozumitelnost a jednoznačnost návodu k obsluze. „Tím, že jsme věnovali tolik pozornosti každému aspektu vozu, jsme dosáhli výrazného posunu v uživatelské a řidičské přívětivosti nové Fiesty,“ řekl Thomas Schlimbach, vedoucí technik programu Voice of Customer Fleet z Ford of Europe.

 

Nová Fiesta je již v prodeji a první vozy se již objevují na silnici.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz