Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Nová Fiesta zavolá pomoc ve 26 jazycích

Nová Fiesta zavolá pomoc ve 26 jazycích

 
762d_system_automatickeho_nouzoveho_volani

úterý, 20. listopadu 2012

Nový Ford Fiesta disponuje systémem SYNC s funkcí automatického nouzového volání, který umí komunikovat s operátory tísňových linek ve 26 jazycích, jimiž se mluví ve 40 regionech Evropy. Výzkum, který si Ford nechal vypracovat, totiž ukázal, že 75...

 

Nový Ford Fiesta disponuje systémem SYNC s funkcí automatického nouzového volání, který umí komunikovat s operátory tísňových linek ve 26 jazycích, jimiž se mluví ve 40 regionech Evropy. Výzkum, který si Ford nechal vypracovat, totiž ukázal, že 75 procent Evropanů cestovalo v uplynulých pěti letech automobilem do oblastí, kde by v případě potřeby nedokázali zavolat na tísňovou linku v místní řeči. Proto Ford přistoupil u svého telematického systému k nebývale bohaté nabídce jazyků, kterými může komunikovat.

 

„Automatické nouzové volání se aktivuje v případě dopravní nehody, v jejímž důsledku by posádka vozu mohla být v bezvědomí, zraněná nebo dezorientovaná,“ uvedl Christof Kellerwessel, šéfkonstruktér elektrických a elektronických systémů Ford of Europe. „V takových situacích by bylo obtížné zavolat na linku tísňového volání i v mateřském jazyce mluvčího, natož v cizí řeči.“

 

Funkce Automatické nouzové volání, která se dodává jako standardní součást komunikačního a ovládacího systému SYNC, stanoví polohu vozu na základě dat z palubní GPS jednotky a mobilní sítě. Podle polohy potom zvolí řeč, ve které bude přehrána připravená zpráva. Následně systém Automatického nouzového volání vytočí celoevropskou tísňovou linku 112 prostřednictvím mobilního telefonu některého ze členů posádky, připojeného bezdrátově přes Bluetooth. Na základě souřadnic nehody dokáže systém zvolit správnou řeč pro danou oblast i v zemích, kde se hovoří několika různými jazyky.

 

K inicializaci systému dojde v důsledku aktivace airbagů nebo nouzového odpojení přívodu paliva. Automatický hovor se uskuteční po krátké pauze, během které ho lze zrušit, pokud posádka vozu žádnou pomoc nepotřebuje. Systém zprostředkuje komunikaci mezi operátorem tísňové linky a lidmi v havarovaném automobilu a v případě, že ten, kdo má telefon u sebe, vůz opustí, přenese hovor přímo do mobilního přístroje.
 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz