Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Odznaky úspěchu a moci ii

Odznaky úspěchu a moci ii

 
image284

Vozy spadající do segmentu vyšší třídy jsou často nejluxusnějšími automobily, jaké se ve firemním autoparku vyskytují. A platí to často i pro společnosti, které by si z čistě finančního hlediska mohly rozdíl v ceně mezi touto a luxusní kategorií...

 

Vozy spadající do segmentu vyšší třídy jsou často nejluxusnějšími automobily, jaké se ve firemním autoparku vyskytují. A platí to často i pro společnosti, které by si z čistě finančního hlediska mohly rozdíl v ceně mezi touto a luxusní kategorií dovolit.

Automobily segmentu označovaného jako E1, či vyšší třída (pozor, ne vyšší střední třída), nemají na rozdíl od vozů luxusní kategorie v nabídce jen výrobci považovaní za členy prémiového segmentu, ale také masové značky. Při unifikaci vozového parku společnosti jsou tedy tyto vozy tím nejluxusnějším, co je k dispozici. A že se často není rozhodně za co stydět ani ve vysokých manažerských kruzích, dokazují takové modely jako nový Citroën C6 nebo například i Hyundai Grandeur.

Nabídka trhu je v této automobilové kategorii poměrně bohatá a na rozdíl od luxusní třídy zahrnuje i vozy s karoserií kombi. U větších společností nemusí být v rámci corporate image a s ní související car policy povoleny, majitelé prosperujících menších firem je však volí s oblibou. Mimo jiné i proto, že v těchto cenových relacích je úspora na DPH velmi citelná (řádově stovky tisíc korun) a ve většině případů domácí zastoupení přestavbu na N1 s možností odpočtu DPH umožňují.

prémiový segment
Alfa Romeo 166
I když prošel tento model v loňském roce modernizací a faceliftem, jeho obliba u zákazníků klesá a je evidentním, že se po sedmi letech na trhu čeká na zcela novou generaci tohoto vozu. Největší alfa nabízí poměrně málo prostoru na zadních sedadlech (rozvor 2700 mm odpovídá spíše vozu střední třídy), na oplátku však uspokojí i náročného řidiče svými vytříbenými jízdními vlastnostmi, které navzdory rozměrům karoserie nemají daleko ke sportovním automobilům. Také designérské ztvárnění interiéru působí v konkurenci ostatních vozů svou originalitou jako příjemné osvěžení, nehledě na velmi dobrou ergonomii ovládání. Alfa 166 je rozhodně vozem pro řidiče. Výběr motorů na našem trhu zahrnuje čtyři volby. Základem je čtyřválec 2.0 Twin Spark se zdvojeným zapalováním a max. výkonem 110 kW, pro náročnější jsou připraveny dva šestiválce: 3.0 V6 162 kW a 3.2 V6 177 kW. Nechybí ani turbodiesel 2.4 JTD, který je dodáván ve dvou výkonových verzích: 110 kW a 129 kW. Stupně výbavy jsou tři: Progression, Distinctive a Luxury.

vybrané ceny
Alfa 166 2.0 TS Progression 999 000 Kč
Alfa 166 3.0 V6 Sportronic Distinctive 1 364 000 Kč
Alfa 166 3.2 V6 Luxury 1 539 000 Kč
Alfa 166 2.4 JTD 10v Distinctive 1 164 000 Kč
Alfa 166 2.4 JTD 20v Sportronic Luxury 1 446 000 Kč

A6 Avant 2.7 V6 TDI quattro 1 435 000 Kč

BMW řada 5
Nová generace této řady byla představena před dvěma roky, vloni přibyl v nabídce také model Touring, tedy verze kombi. Vůz se může pochlubit dlouhým rozvorem 2890 mm, který nahrává vysokému komfortu na zadních sedadlech a celkově i na tuto třídu nadstandardní prostornosti interiéru. Jak je u BMW zvykem, poháněna je v zájmu požitku řidiče z ovládání vozu zadní náprava, v nabídce jsou ale také dvě verze s pohonem všech kol (525xi a 530xi). Základem motorizace je zážehový řadový šestiválec 2.5 130 kW s pokrokovým systémem Valvetronic, který nahrazuje klasickou škrticí klapku. Agregát 3.0 o výkonu 190 kW je rovněž řadový šestiválec, vrcholný 4.4 pak vidlicový osmiválec o výkonu 245 kW. Také turbodiesely jsou v nabídce tři: verze 525d 130 kW, 530d 160 kW a 535dA 200 kW.

vybrané ceny
523i 1 173 600 Kč
545i 1 947 190 Kč
530d 1 426 390 Kč
525d Touring 1 404 790 Kč
530xi Touring 1 572 490 Kč

Cadillac STS
Novinka na našem trhu je reprezentantem nového stylu slavné a prestižní americké značky. Jedná se automobil na pomezí segmentů E1 a E2, neboť do pětimetrové délky chybí jeho karoserii jen 15 mm a také rozvorem 2957 mm překonává i některé luxusní vozy. Podobně lze charakterizovat základní výbavu, ať již se jedná o verze Elegance či Launch Edition. O jejich vysokém standardu svědčí například kožené čalounění, měnič CD či paměťový systém el. ovládaných sedadel. Nabídka motorů zahrnuje pouze dva agregáty: šestiválec 3.6 V6 189 kW a osmiválec 4.6 V8 239 kW. Podobně jako BMW také Cadillac nabídne pohon zadní nápravy, u obou motorů je standardem pětistupňová automatická převodovka. Cadillac STS svým celkovým pojetím patří k mimořádně komfortním vozům.

vybrané ceny
STS 3.6 V6 Elegance 1 461 650 Kč
STS 3.6 V6 Launch Edition 1 550 000 Kč
STS 4.6 V8 Elegance 1 842 950 Kč
STS 4.2 V8 Launch Edition 1 931 300 Kč

Jaguar S-Type
Atraktivní limuzína s výrazným retrodesignem karoserie je na trhu již od roku 1998, tedy sedm let, stále však působí dostatečně moderně. Silnými stránkami vozu jsou vedle výjimečné image také dostatek prostoru na zadních sedadlech díky dlouhému rozvoru 2910 mm a výkonné motory. Základ tvoří šestiválec 2.5 V6 147 kW, následují 3.0 V6 175 kW a osmiválcový 4.2 V8 219 kW. Vrchol představuje motor verze R, přeplňovaný 4.2 V8 o výkonu 291 kW. Pro příznivce turbodieselů byla nabídka letos obohacena o zcela nový agregát 2.7d 153 kW. V nabídce převodovek vyniká pokročilý šestistupňový automat od specializované firmy ZF. Ta je standardem pro verzi R a Executive, lze ji za příplatek dokoupit také do verze 2.5 V6. Zajímavostí je aktivní podvozek vycházející ze sportovního modelu XKR. Je standardní výbavou všech osmiválcových verzí S-TYPE, jako volitelnou výbavou jím ale mohou být vybaveny všechny modely. Systém automaticky uzpůsobuje charakteristiku nastavení tlumičů podle stylu jízdy a povrchu vozovky.
vybrané ceny
Classic 2.7 V6 1 395 000 Kč
Sport 2.5 V6 1 545 000 Kč
Luxury 3.0 V6 1 645 000 Kč
Luxury 4.2 V8 1 945 000 Kč
S-Type R 2 495 000 Kč

Lexus GS
Zcela nový model luxusní divize automobilky Toyota je oproti předchozí verzi stylizován výrazně sportovněji a měl by představovat především konkurenci BMW řady 5. A to i z toho důvodu, že stejně jako on nabízí pohon zadní nápravy. Není přitom žádným tajemstvím, že byl tento vůz koncipován tak aby uspokojil jak amerického, tak evropského zákazníka. Je pro to velmi dobře vybaven, i když nepatří v dané konkurenci mezi největší modely. Po vzoru staršího modelu LS nabízí i nový GS extrémně nízkou hladinu vnitřního hluku a tedy i vysoký cestovní komfort podpořený možností nastavení sportovního či komfortního modu odpružení. Motory jsou v nabídce dva: šestiválcový 3.0 V6 183 kW a osmiválcový 4.3 V8 208 kW. V obou případech je použita šestistupňová automatická převodovka. Za zmínku stojí vedle pověstné spolehlivosti lexusů také bohatá výbava již v základu. Nechybí v ní tempomat, deset airbagů, dřevěné vykládání v interiéru či adaptivní světlomety. S výjimkou základního modelu pak také kožené čalounění.

vybrané ceny
GS 300 1 580 764 Kč
GS 300 Executive 1 747 980 Kč
GS 300 Luxury 1 967 225 Kč
GS 430 Executive 2 075 362 Kč
GS 430 Luxury 2 370 124 Kč

dokončení příště

Vozy vyšší třídy na našem trhu

prémiový segment
Alfa Romeo 166
Audi A6
BMW řada 5
Cadillac STS
Jaguar S-Type
Lexus GS
Mercedes-Benz třída E
Mercedes-Benz třída CLS
Saab 9-5
Volvo S80

masový segment
Citroën C6
Hyundai Grandeur
Chrysler 300C
Kia Opirus
Peugeot 607
Renault Vel Satis
Škoda Superb





 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz