Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Opel: Po napětí přijde proud (střídavý)

Opel: Po napětí přijde proud (střídavý)

 
5570

pondělí, 19. dubna 2010

Automobilka Opel prošla v loňském roce martyriem nejistoty a negativní popularity v souvislosti se svými hospodářskými výsledky a plány na odprodej značky novému majiteli. Navzdory tomu ale pokračovala dál ve vývoji nových modelů a technologií. Dnes...

 

Automobilka Opel prošla v loňském roce martyriem nejistoty a negativní popularity v souvislosti se svými hospodářskými výsledky a plány na odprodej značky novému majiteli. Navzdory tomu ale pokračovala dál ve vývoji nových modelů a technologií. Dnes už je jisté, že zůstane pod křídly amerického koncernu General Motors, který se rozhodl si německou automobilku ponechat v portfoliu.

General Motors se rozhodl nejen Opel žádnému finálnímu zájemci neprodat, ale navíc bude do jeho restrukturalizace investovat podle posledních zpráv 1,9 miliardy dolarů, tedy třikrát více, než se původně plánovalo. Na konci tohoto procesu by měla být efektivní, dobře řízená a perspektivní automobilka s moderním a atraktivním portfoliem. „To období určité nejistoty jsme tady všichni poměrně intenzivně prožívali,“ říká Zbyněk Janeček, fleetový manažer značky Opel na našem trhu, a jedním dechem dodává, že tato doba skončila a dnes je jasné, že Opel má před sebou jasnou perspektivu. „Svědčí o tom i závazek mateřského koncernu General Motors, který se již evidentně dostává z největších problémů a nyní hodlá restrukturalizovat Opel ze svých vlastních zdrojů. I z toho je vidět, jakou prioritu dnes Opel pro General Motors představuje.“ Zbyněk Janeček také upozorňuje na fakt, že vývoj nových aut probíhá v Německu, kde tedy vznikají i globální platformy koncernu GM, což důležitost Opelu v portfoliu amerického giganta dále zvyšuje. „Těch příkladů je celá řada, třeba dvojice Chevrolet Volt a Opel Ampera, na globální platformě je postaven i model Insignia nebo nová Astra.“

Téměř beze ztrát
Negativní zprávy v médiích nepřidají na popularitě žádné automobilce a v případě typické fleetové značky, jakou Opel nepochybně je, hrozí také odliv firemních zákazníků. Opel ale podle slov Zbyňka Janečka tuto situaci v České republice i na Slovensku ustál velmi dobře: „Za celý loňský rok jsem zaregistroval jediného většího fleetového zákazníka, který se rozhodl nás vyřadit ze své car policy. Alespoň tedy tehdejší situaci použil jako vysvětlení k rozvázání spolupráce. Ale vzhledem k tomu, kolik dnes máme fleetových zákazníků, je fantastické, že s námi všichni až na jedinou výjimku zůstali i v horších časech a já bych jim za jejich důvěru chtěl poděkovat. Zároveň pevně věřím, že se jim tento přístup vyplatí, protože auta, která dnes děláme, ať už je to velmi úspěšná Insignia, zcela nová Astra, Meriva nové generace, která přijde na trh za pár měsíců, nové Movano, Astra kombi, která přijde na podzim nebo Ampera, která bude uvedena napřesrok s revoluční technologií, stojí opravdu za to.“

Čas prodlužování a úspor
Začátek letošního roku přinesl podle Janečka mírné oživení fleetového trhu po loňském období, kdy firmy vyčkávaly a prodlužovaly leasingové smlouvy. „Letos se nám již podařilo uskutečnit několik zajímavých obchodů a jsme tedy mírně optimističtí,“ říká Janeček. Hospodářská krize ale ještě zdaleka neodezněla a firmy přinutila šetřit. V oblasti fleet managementu jim tak například ukázala, že není až takový problém provozovat automobily o rok déle, než tomu bylo doposud. Tento trend samy automobilky paradoxně podporují stále delšími zárukami. Pro automobilky by nebyl trend prodlužování průměrné délky intervalu obnovy firemních automobilů nijak dobrou zprávou, ale budou se s ním zřejmě muset nějak vyrovnat. Podle Zbyňka Janečka je v tomto směru Opel v určité nevýhodě: „Sami to máme spočítané a také leasingové společnosti nám potvrzují, že z hlediska servisních nákladů je Opel jednou ze tří nejlevnějších značek na trhu a mezi touto trojicí navíc nejsou velké rozdíly. U takových značek se může prodloužení intervalu obnovy vyplácet, zatímco u značek s vysokými náklady na servis je to poměrně riskantní krok.“ I když fleet manažer Opelu s nadsázkou označil nízké servisní náklady za „nevýhodu“, ve skutečnosti se jedná o jednu z největších konkurenčních výhod, jakou může automobilová značka mít a nabídnout. „Je to samozřejmě silný argument při jakémkoli jednání se zákazníkem a kalkulace servisních nákladů jsou automatickou součástí jakékoli nabídky. My se toho snažíme dlouhodobě využívat a v řadě případů to byl argument, proč se zákazník nakonec pro naši značku rozhodl. Obecně se dá říct, že v minulosti byl Opel vnímaný jako spolehlivý pracant za dobré peníze. Lidé jej ale vnímali až příliš jako pouhý pracovní nástroj, rozhodovali se pro něj rozumem, ale trochu chyběly emoce...“ Auta bez emocí, byť s nízkými provozními náklady a solidními technickými parametry se ovšem vždy budou prodávat hůře než taková, která dokážou k těmto kvalitám přidat také osobitost a styl.
 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz