Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Opel představil nové zážehové motory 1,6 l

Opel představil nové zážehové motory 1,6 l

 
9f3e_sidi

pondělí, 15. října 2012

Opel představil novou řadu svých zážehových čtyřválcových motorů SIDI (Spark Ignition Direct Injection) ECOTEC Turbo o objemu 1,6 l se systémem přímého vstřikování benzinu do válců. Tyto agregáty, kterými Opel zahajuje obnovu svého motorového...

 

Opel představil novou řadu svých zážehových čtyřválcových motorů SIDI (Spark Ignition Direct Injection) ECOTEC Turbo o objemu 1,6 l se systémem přímého vstřikování benzinu do válců. Tyto agregáty, kterými Opel zahajuje obnovu svého motorového portfolia, přinášejí výhody v oblasti spotřeby paliva, výkonu a kultivovanosti chodu. Oproti motorům předchozí generace poklesly emise CO2 i spotřeba paliva o 13 procent, výkon i nejvyšší točivý moment naopak vzrostly o 33 procent.

 

Nová řada motorů obsahuje dva čtyřválce: 1.6 Eco Turbo o výkonu 125 kW s maximálním točivým momentem 280 Nm, a 1.6 Performance Turbo o výkonu 147 kW s maximálním točivým momentem 300 Nm. Verze s nižším výkonem je optimalizována z hlediska spotřeby paliva, má vysoký točivý moment v oblasti nízkých otáček a vyniká pružností. Motory nové generace, které byly vyvinuty v Rüsselsheimu, se budou montovat do modelů Opel od začátku roku 2013.

 

Technické zajímavosti
Srdcem nové řady motorů SIDI ECOTEC Turbo je zcela nový blok motoru, schopný odolávat tlaku ve válcích až 130 barů. Litinový blok motoru je v zájmu snížení hmotnosti doplněný hliníkovou klikovou skříní. Turbodmychadlo je konstruované tak, aby umožňovalo motoru dosahovat vysokého točivého momentu už v nízkých otáčkách bez výrazného aerodynamického hluku. Nízkotlaké a vysokotlaké rezonátory téměř dokonale potlačují zvukové efekty v sacím systému motoru (hvízdání, pulzace, hluk vzduchu proudícího kolem lopatek). Proti předchozím agregátům je nový motor výrazně pružnější. Například akcelerace na pátý převodový stupeň z rychlosti 80 km/h na 120 km/h je kratší asi o 20 procent.

Pro docílení příznivé spotřeby paliva a nízkých emisí zvolili konstruktéři automobilky Opel systém přímého vstřikování benzinu do válců. Poloha zapalovací svíčky a vstřikovací trysky ve středu spalovacího prostoru v hlavě válců je základem mimořádně kompaktní konstrukce motoru a podporuje také homogenitu či vrstvení směsi.

Ventilový rozvod je poháněný bezúdržbovým řetězem s hydraulickým napínákem, vahadla ventilů s kladkou a hydraulickým vymezováním vůle přispívají ke snížení třecích ztrát. Blok motoru je vyrobený inovativní technologií tenkostěnného odlévání, která umožňuje integraci nejrůznějších funkcí a prvků přímo do odlitku, což snižuje výrobní časy. Koncepce výměnných prvků usnadňuje použití nového motoru v různých modelových řadách.

Nový motor má klikový hřídel vykovaný z oceli. Poměrně malý průměr hlavních ložisek klikového hřídele v kombinaci s litinovými víky ložisek zaručuje nízkou hlučnost a malé vibrace ve středních a vysokých otáčkách.

 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz