Picasso v testech ncap

pondělí, 9. října 2006
Nové Picasso si připsalo pět hvězdiček za ochranu cestujících, tři hvězdičky v oblasti ochrany dětských pasažérů a dvě v oblasti bezpečnosti chodců. Tento výsledek je dán inovativní architekturou vozu s důrazem na vyšší úroveň bezpečnostních prvků....
Nové Picasso si připsalo pět hvězdiček za ochranu cestujících, tři hvězdičky v oblasti ochrany dětských pasažérů a dvě v oblasti bezpečnosti chodců. Tento výsledek je dán inovativní architekturou vozu s důrazem na vyšší úroveň bezpečnostních prvků. Novinkou v konstrukci vozu je technologie pohlcování energie při čelních nárazech, a to zejména díky zesílení některých partií vozu. Energie uvolněná nárazem je pohlcována ve spodní části auta, což umožnilo odlehčit horní partie modelu. Inovace se týkají zejména využití polyamidových kompozitů podobných medovým plástvím, které se umisťují do vybraných spojů konstrukce vozu a které mají tendenci tuhnout. Značně rozšířené jsou také samotné deformační zóny.
Sedm airbagů už ve standardní výbavě, včetně kolenního a čelního airbagu řidiče. Citroën věnuje dlouhodobě pozornost bezpečnosti dětí, proto nový model disponuje čtyřmi úchyty Isofix, rovněž v základní výbavě. Nad dětskými cestujícími bdí také elektronická signalizace otevřených zadních dveří a oken. Picasso disponuje sedmi signalizačními prvky nezapnutých bezpečnostních pásů – světelnými i akustickými. Může se také pochlubit řadou prvků aktivní bezpečnosti. Zejména se jedná o výkonný brzdový systém, který si poradí s kluzkým povrchem vozovky, za obtížných podmínek se aktivuje elektronický pomocný systém a ve standardu jsou i systémy ABS, EBD, ASR. C4 Picasso disponuje varovným systémem při nechtěném opuštění jízdního pruhu (AFIL, systém vyzkoušený a osvědčený u modelů C4, C5 a C6, jež má zbránit následkům mikrospánku za volantem).