Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Eventy » Zprávy » Fleetové impulsy na O2 Dni s Fleetem 2012-podzim

Fleetové impulsy na O2 Dni s Fleetem 2012-podzim

 
b2b9_img_5675

pátek, 14. září 2012

Ing. Vlastimil Vyskočáni, manažer M2M Vertical společnosti Telefónica Czech Republic, v úvodu uvedl několik zajímavých čísel: 90 % nehod je způsobeno nesprávným stylem jízdy, 6 % služebních aut způsobí ročně alespoň jednu nehodu, 33 % spotřeby je...

 

Ing. Vlastimil Vyskočáni, manažer M2M Vertical společnosti Telefónica Czech Republic, v úvodu uvedl několik zajímavých čísel: 90 % nehod je způsobeno nesprávným stylem jízdy, 6 % služebních aut způsobí ročně alespoň jednu nehodu, 33 % spotřeby je ovlivněno nesprávným stylem jízdy a z firemních nádrží „odpaří“ zaměstnanci čtvrtinu pohonných hmot. Hodně těchto problémů dokáže vyřešit systém O2 Car Control společnosti O 2, za nímž stojí nejrozsáhlejší zkušenosti v oboru a největší zákaznická základna, čítající na 44 000 instalovaných vozidel. O2 Car Control se průběžně vyvíjí a nabízí stále nové a nové funkcionality. Patří mezi ně např. napojení na sběrnici CAN-BUS, vyhodnocování spotřeby PHM, čidla dveří zavazadlového prostoru, sledování teplotního průběhu přepravy či sledování provozu nástaveb. K dispozici jsou i dispečerské aplikace pro mobily a tablety, které umožňují přenos objednávky přeprav do vozidel, on-line komunikaci mezi řidičem a dispečerem, záznam činnosti řidiče apod. Výsledná vizitka systému O2 Car Control je více než přesvědčivá: úspora 15-30% nákladů na provoz vozového parku, zjednodušení administrativy, nižší opotřebení vozidel a větší životnost díky kontrole chování řidiče, větší efektivita logistiky atd.

Ing. Petr Hendrych, vedoucí oddělení podpory obchodu flotilového pojištění společnosti Allianz pojišťovna poukázal na nové, přehlednější kategorie povinného ručení pro fleety a jeho rozšíření o různá doplňková připojištění (asistenční služby, úraz, zavazadla, zvěř, živel, náhradní vozidlo, přímá likvidace). Produkt GAP (pojištění ceny nového vozu) při odcizení nebo totální škodě vyrovnává rozdíl mezi cenou obvyklou v době pojistné události a cenou nového vozu (do 1 roku stáří), případně výší nesplaceného úvěru (u starších vozidel). Allianz nabízí více i v oblasti asistenčních služeb - u základního produktu rozšíření o náhradní vůz (min. 1 den) u Asistence PLUS nově 3 varianty podle limitu ceny poskytnuté služby a také rozšíření pomoci o nové oblasti (vybitá baterie, zabouchnuté klíče, záměna/vyčerpání paliva, defekt pneu). Nouzové volání (eCall), volání při poruše vozidla (bCall) a nahlášení neoprávněného pohybu vozidla či krádeže pomocí elektronické palubní jednotky jsou další trumfy Allianzu v oblasti flotilového pojištění, které dostaly souhrnný název Šestý smysl.

Total Costs of Refuelling aneb Nechci slevu zadarmo..., tak se jmenovala přednáška zástupců společnosti CCS Česká společnost pro platební karty Mgr. Marka Paneše a Ing. Martina Švandy. Marek Paneš v úvodu uvedl, že téměř 1/3 TCO (celkových nákladů vlastnění vozidla) dnes tvoří pohonné hmoty. Část TCO, která pokrývá tuto oblast, se nazývá právě TCR (Total Costs of Refuelling). TCR netvoří pouze cena pohonných hmot, ale i další hlediska – kvantitativní i kvalitativní. TCR vyjadřují celkové náklady na tankování pohonných hmot, cenou paliva počínaje a pohodlím řidičů konče. Izolovaný tlak na cenu paliva přináší oproti komplexní změně přístupu pouze marginální přínosy. Výběrem levnějších čerpacích stanic lze dosáhnout úspory průměrně 4 %, výběrem nejlevnějších až 10 % nákladů na palivo. Řešení poskytovatele platební karty CCS přináší skutečně markantní a dlouhodobé úspory TCR.

Ing. Jan Tejnor, Bussines Development Manager společnosti Arval CZ, představil Corporate Vehicle Observatory , expertní platformu pro rozhodující manažery ve fleetu. Vzniká na základě nestranného, mezinárodního průzkumu, do něhož se zapojuje přibližně 4800 respondentů. CVO analyzuje postoje rozhodujících osob, vyhodnocuje hlavní trendy ve fleet managementu a zjištění porovnává napříč šestnácti různými zeměmi. Vzniká tak velice hodnotný Fleet Barometer, který pomáhá řídícím pracovníkům fleetů při jejich strategickém rozhodování. CVO rozpracovává problematiku do jednotlivých samostatných kapitol, jako jsou charakteristika trhu a fleetu, financování, car policy a výběr vozů, služby, bezpečí a telematika. Další prezentace společnosti Arval byla zaměřena na alternativní pohony a porovnání dvou hlavních směrů, tj. CNG a elektromobility.

Tomáš Kabrhel, manažer servisních konceptů společnosti Elit, představil program Car Fleet Service jako účinné řešení pro servis vozového parku. Car Fleet Service je služba určená firmám s vozovým parkem, pojišťovnám či leasingovým společnostem, přinášející efektivní řešení servisu a údržby vozidel. Široká paleta nabízených služeb je umocněna celou řadou řešení připravených „na míru“ fleetovým zákazníkům, jako je systém centralizované fakturace, systém kontroly provedených prací či schvalování oprav, reporting nákladů či záruka na provedené práce a dohodnuté ceny. Při výběru partnerů pro program CFS vyžaduje Elit splnění náročných kritérií, jako je umístění servisu, rozsah a kvalita poskytovaných služeb, technologické vybavení diagnostickými přístroji, softwarové vybavení či kapacitní možnosti. V další části své prezentace Tomáš Kabrhel vysvětlil principy tzv. Blokové výjimky, která se mimo jiné týká i možnosti servisu a údržby nových vozidel v záruce v nezávislých autoservisech a jasně definuje, že záruční doba nesmí být vázána na opravy a prohlídky ve značkových autoservisech a použití originálních náhradních dílů.

Ing. Aleš Zich, odborný poradce společnosti Auto AZ Consulting, pohovořil na téma controlling servisu vozového parku. Konstatoval, že kontroly prací provedených autoservisem se obvykle vůbec nedělají, kvůli čemuž často utíkají nemalé peníze a trpí životnost a spolehlivost vozidel. A týká se to dokonce i firem s větším počtem vozidel ve fleetu. Ani ty obvykle nemají zavedený žádný kontrolní mechanismus, nemají potřebné znalosti a informace pro řádné provádění kontrol a nemají ani vhodné lidi, kteří by měli čas a potřebné know how pro provádění kontrol. Aleš Zich dále uvedl, v jakých oblastech dochází nejčastěji k pochybením. Fakturují se práce či součástky, které nejsou zaneseny na zakázkovém listě, v oblasti servisních úkonů je to třeba nedostatečná nebo přímo neprovedená výměna motorového oleje (jedna z nejnebezpečnějších), neprovedená výměna filtrů, předčasná výměna brzdových destiček a brzdových kotoučů či neprovedené a přitom naúčtované čištění brzd.

Fleet program Color Motion a Carbon Miracle Technology představili Mgr. Miloslav Černý a Ing. Jiří Švec ze společnosti TopLac. Společnost TopLac zajišťuje více jak 20 let v České republice, Německu a na Slovensku komplexní servis v oblasti autoopravárenského lakování, renovace a údržby vozidel, poradenství, vybavení lakoven a servisů atd. Color Motion je funkční síť certifikovaných, nezávislých klempíren a lakoven pro zajištění ekonomických oprav pro fleetové a leasingové společnosti a pojišťovny. Carbon Miracle Technology je úsporná technologie oprav drobných poškození povrchových dílů karoserie bez nutnosti výměny poškozených dílů. Je to velmi efektivní a rychlá metoda, kdy se opraví pouze poškozené místo, tedy nemění se díl za díl. Technologie je výhodná zejména u svařovaných nebo konstrukčně a tvarově složitějších partií karoserie. Celková úspora činí až 60% proti ceně opravy standardním postupem. Je to metoda plně uznávaná výrobci - nesnižuje životnost protikorozní ochrany, zachování původní pevnosti karoserie a tudíž bezpečnost.

Ing. Lubomír Kolman, Project Manager společnosti RWE Plynoprojekt si, na začátku své prezentace položil otázku: Je stlačený zemní plyn (CNG) perspektivní pohonná hmota - Ano nebo Ne? Konstatoval, že CNG stojí od 18 do 19 Kč/m3 vč. DPH, přičemž 1m3 CNG = 1 litr benzinu. Výhodnost je tedy očividná. Na CNG je spotřební daň 0,35 Kč/m3 a očekává se jen malý růst do roku 2020. Silniční daň je 0 Kč. V případě benzinu je spotřební daň 12,84 Kč/litr, u nafty 10,95 Kč/litr. Rozšiřuje se i síť čerpacích stanic CNG: nyní je v provozu 40 stanic a dalších pět přibude ještě v letošním roce. Přistavují se i ke stávajícím benzínových čerpacím stanicím. Vysoký komfort dává uživatelům CNG také CNG karta, která platí pro všechny CNG stanice v ČR zapojené do sítě. Zákazník ji získá podpisem jednoduché smlouvy s regionální plynárenskou společností. CNG karta je s PIN kódem a umožňuje samoobslužné tankování nonstop 24 hod. Platba se uskutečňuje na základě vyúčtování jednou měsíčně za veškerý odebraný CNG v jednotlivých stanicích

 Ing. Libor Rajdl, obchodní ředitel společnosti Alcar Bohemia, lídr trhu v oblasti ocelových i litých kol, upozornil na problematiku nekvalitních kol, která se objevují na našem trhu. „Výbušná kola z Asie“, jak je nezval, mají řadu technických nedostatků a mohou znamenat značné bezpečnostní riziko. Falzifikáty se objevují i v případě tzv. litých kol. Alcar neúnavně informuje motoristy, jak mohou poznat schválená a tudíž bezpečná kola. Jistotou je lité kolo s odlitou značkou KBA nebo E v kroužku s číslem schválení na jeho čelní straně. Motorista by k zakoupeným litým kolům měl vždy požadovat TYPOVÝ LIST, ve kterém je uvedeno přesné typové označení jeho vozidla včetně výkonu motoru a rozměrů pneumatik, a protokol TÜV. V den konání O2 Dne s Fleetem - podzim Alcar shodou okolností zahájil i tradiční obchodní akci na podporu prodeje hliníkových disků pod názvem Elegance i v zimě. Pro letošní zimní období Alcar opět sestavil bohatou nabídku litých kol vhodných pro zimní provoz. Kvalitní litá kola zařazená do této nabídky jsou ideální volbou při výběru zimní sady kol svými jednoduchými designy, kvalitní povrchovou úpravou a také zvýhodněnou akční cenou. Ideálním produktem pro fleety, které preferují používání ocelových kol, jsou tzv. hybridní kola, která se vyznačují atraktivním designem. Ještě větší komfort uživatelů kol z produkce Alcar poskytují tzv. kola v originálních rozměrech, která jsou k dispozici pro značky skupiny VW. Alcar Bohemia nabízí kola značek AEZ, Dotz, Dezent a Enzo.

Všechny prezentace budou v blízké době k dispozici na www.ifleet.cz v portofoliu akce
 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz