Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Volvo bude od roku 2030 plně elektrické, prodeje výhradně online

Volvo bude od roku 2030 plně elektrické, prodeje výhradně online

 
v40recharge

čtvrtek, 4. března 2021

Po Fordu se k čistě elektrické budoucnosti v dohledném horizontu zavázala další automobilka. Nepřekvapivě se jedná o Volvo, značku, která kdysi do portfolia modrého oválu patřila, ale dnes je již zcela samostatnou automobilkou s vlastními technologiemi, mezi které patří i „stavebnicová“ řada spalovacích motorů Drive-E. Ta bude pravděpodobně poslední, kterou automobilka vyvinula…

 

Podobně jako Ford se také Volvo hodlá od spalovacích motorů zcela oprostit, to znamená, že bude konec také oncepci plug-in hybridů, kterých dnes najdeme v produkci Volva několik. Přechod k pozici výrobce plně elektrických vozidel představuje součást ambiciózního klimatického plánu Volva s důsledným snižováním uhlíkové stopy nejen provozu, ale i výroby. Automobilka ve svém rozhodnutí spoléhá na to, že bude vytvořena příslušná legislativa a současně se bude rychle rozrůstat infrastruktura nabíjecích stanic, což rozvoj elektromobility podpoří.

Volvo zahájilo svou nabídku elektromobilů modelem XC40 Recharge, na který právě navázala modelem C40 Recharge. Další modely budou následovat a v roce 2025 by podle očekávání automobilky měly tvořit polovinu jejích globálních prodejů elektromobily, druhou polovinu pak hybridy. Pak přijde v roce 2030 konec spalovacích motorů. „Z dlouhodobé perspektivy nemají auta se spalovacím motorem budoucnost,“ uvedl Henrik Green, technický ředitel společnosti. „Jsme pevně rozhodnuti začít vyrábět pouze elektrická vozidla, přičemž by k této změně mělo dojít v roce 2030.“

 

Nový model: C40 Recharge

Volvo C40 Recharge je „klonem“ dříve uvedeného modelu XC40 Recharge. Liší se hlavně linií střechy, která je snížená ve stylu vozů kupé a novou zádí. Pohon vozu je tvořen dvěma elektrickými motory, z nichž jeden pohání přední kola a druhý zadní. Energii zajišťuje 78kWh akumulátor. Dojezd vozu by měl být kolem 420 km, tato vzdálenost by se měla postupem doby díky softwarovým aktualizacím OTA (vzdálený přístup) ještě prodloužit. Stejně jako Volvo XC40 Recharge je i provedení C40 Recharge vybaveno infotainmentem postaveným na základě OS Android a vyvinutým ve spolupráci se společností Google. Mezi jeho výhody patří integrované aplikace a služby Google, jako jsou například Google Maps, Google Assistant a obchod Google Play. Zajímavostí interiéru je, že zde již v žádné výbavě nenajdeme nic z přírodní kůže.

 

Webový výběr

V souvislosti s plánem na přechod k elektromobilům oznámilo Volvo další zásadní změnu. Automobilka se rozhodla opustit stávající prodejní model a přesunout se do online prostředí. Souběžně s tím se chce zaměřit na budování silných vazeb se zákazníky, což zní ovšem trochu jako protimluv. Lex Kerssemakers, ředitel pro globální obchodní operace, k tomu uvádí: „Budoucnost společnosti Volvo Cars je definována třemi pilíři: elektřina, online prostředí a růst. Chceme našim zákazníkům nabídnout pocit klidu a bezstarostné vlastnictví vozu Volvo tím, že proces získání vozu a následné cestování s ním zbavíme všech složitostí. Usilujeme především o jednoduchost a komfort.“

Volvo koketuje s různými nápady na nestandardní systém prodeje už od konce devadesátých let minulého století, řada ohlášených záměrů ale nenápadně skončila. Jak to dopadne nyní, uvidíme, každopádně to neznamená konec delaerů. Že to bez nich nejde, je jasné. Jejich úkolem ale bude v podstatě jen příprava objednaných a dodaných vozů, jejich předávání a následný servis. A také to, čemu Volvo říká „zákaznický zážitek“. Ten by měl zajišťovat program Care by Volvo, který dosud zajišťoval předplacené služby a nyní bude rozšířen. Online zakoupený vůz bude dodáván s „balíčkem komfortní péče“, která zahrnuje položky jako jsou servis, záruka, silniční asistenční služba a na základě dostupnosti také pojištění a různé možnosti pro nabíjení v domácích podmínkách.

V rámci svého obchodu na stránkách volvocars.com, automobilka radikálně zjednoduší i proces objednání vozu. Zákazníci budou vybírat jen z předem konfigurovaných elektrických modelů. Další zjednodušení představuje stanovení jednotných cen vozů. Tím dojde podle automobiulky k „eliminaci nutnosti vyjednávat“ (rozuměj: omezí se prostor pro slevy). Inspirace Teslou je více než zřejmá… Online prodej plně elektrických vozů spustí Volvo v průběhu letošního roku také u nás.

„Abychom i nadále slavili úspěchy, potřebujeme ziskový růst. Proto jsme si místo investic do zmenšujícího se segmentu vybrali investici do budoucnosti, která bude elektrická a online,“ prohlásil generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson. „Nyní se plně soustředíme na cíl stát se lídrem v rychle se rozrůstajícím segmentu prémiových elektrických vozů.“

 

 

 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz