iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Elektrické dodávky od PSA znají české ceny

Elektrické dodávky od PSA znají české ceny

 
peugeot-1

pátek, 18. září 2020

Tři značky skupiny PSA, Peugeot, Citroën a Opel oznámily ceny svých elektrifikovaných středních užitkových modelů. Peugeot e-Expert a Citroën Ë-Jumpy začínají na cenách od 899 900 Kč, Opel je se svým Vivarem-e nejlevnější. V rámci speciálních zaváděcích cen startuje na 670 000 Kč.

 

Elektrické provedení povedeného středního užitkového vozu nebo velkého MPV, je k dispozici ve všech třech délkách karoserie, čímž je na trhu unikátní. Vůz postavený na platformě EMP2 dostal elektropohon se dvěma úrovněmi dojezdu, tedy kapacity baterie. Buď základních 50 kWh nebo 75 kWh. Dojezd tak může dosáhnout až solidních 330 km (podle WLTP), což rozšiřuje pole působnosti za hranice městských aglomerací. S menší baterií je udáván dojezd 230 km. Motor je v obou případech stejný. Má výkon 100 kW a točivý moment 260 N.m.

Ceny u střední délky karoserie a 50 kWh baterie začínají na 690 000 Kč (Opel) nebo 924 000 Kč (Peugeot, Citroën). S baterií 75 kWh je to pak 815 000 Kč u Opelu, zatímco v případě dalších dvou značek již cena přesahuje milon, konkrétně 1 084 000 Kč. U dlouhého provedení jsou to v případě Opelu ceny 710 000 Kč nebo 835 000 Kč, zatímco u Citroënu a Peugeotu 949 000 Kč respektive 1 109 000 Kč. Výbava je jednotná. Stupeň Active u Peugeotu, Furgon Plus u Citroënu a Enjoy u Opelu.

V přístrojovém štítu se objevují informace potřebné pro ovládání elektromobilu, konkrétně indikátor odebíraného výkonu nebo rekuperace energie. Přibyly také ukazatel odběru topení a klimatizace, indikátor úrovně nabití baterie a barevná matrice pro zobrazení toků energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdější dobu), informací palubního počítače a dojezdu.

 

Nedotčená užitečnost

Oproti spalovacím verzím se nezměnil objem nákladového prostoru (4,6 až 6,6 m3), ani maximální užitečné zatížení, které činí 1275 kg pro Peugeot a Opel (Citroën udává 1199 kg). Je také možno tahat přívěs o hmotnosti až 1000 kg. Podle údajů PSA najede až 80 procent užitkových vozů v průměru méně než 200 km denně a tam, kde je podobný nájezd pravidlem dává elektrická dodávka smysl. Dobře tak poslouží nejen v koncové dopravě zboží k zákazníkovi (Last Mile Delivery), ale také například řemeslníkům, kterým výrazně sníží náklady na provoz vozidla. V případě ještě specifičtějších potřeb mohou karosářské firmy provést přestavby vozů pro různé účely, jako jsou například chladicí nástavby, vozy pro přepravu osob se sníženou pohyblivostí a podobně.

Elektrické verze se od svých spalovacích bratříčků vzhledově liší jen v detailech akcentujících elektropohon, jako jsou například dichroická loga, která mění barvu podle úhlu pohledu (součást doplňku „Pack Look“) u Peugeotu. Změn doznala také maska „chladiče“. Také v interiéru je změn pomálu, patří mezi ně například odlišný ovladač jízdních režimů.

 

Výkon

Všechny vozy nabízejí tři jízdní režimy. Eco (s výkonovým limotem 60 kW a 190 N.m) pro maximalizaci dojezdu, Normal (80 kW, 210 N.m) určený pro běžný provoz a Power (100 kW, 260 N.m) který umožní využít v případě potřeby plný výkon. V režimu Power je maximální rychlost 130 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 13,1 s.

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění s příslušným typem regenerace baterie. Buď je jen mírná, odpovídající brzdné charakteristice vozu se spalovacím motorem, nebo vyšší pro intenzivnější zpomalování a vyšší rekuperaci při uvolnění pedálu akcelerace. Parkovací brzda je elektrická.

 

Dobíjení

Pro dobíjení střídavým proudem je k dispozici základní palubní nabíječka s výkonem 7,4 kW nebo příplatková třífázová s výkonem 11 kW. Střídavým proudem lze nabíjet ze standardní 8A zásuvky (plné nabití během 31 hodin u 50kWh baterie, nebo 47 hodin u verze 75 kWh), ze zesílené 16A zásuvka (plné nabití během 15 hodin, respektive 23 hodin), s využitím Wall Boxu 7,4 kW (plné nabití během 7,5 hodiny, respektive 11 hod. 20 min, nebo výkonnějšího Wall Boxu 11 kW a palubní nabíječky stejného výkonu (plné nabití během 5 hodin, respektive 7,5 hodiny) pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW). Využít lze samozřejmě i rychlodobíjení stejnosměrným proudem, a to až do výkonu 100 kW (80% nabití během 30 minut respektive 45 minut).

Nabíjení lze naprogramovat přes displej on-line navigace nebo pomocí aplikace v telefonu (v závislosti na úrovni výbavy). Systém také umožňuje dobíjení kdykoli spustit nebo odložit nabíjení a zkontrolovat stav nabití.

Elektrické modely Peugeot e-Expert, Citroën Ë-Jumpy a Opel Vivaro-e budou na evropské trhy uvedeny na podzim letošního roku, konkrétní datum uvedení na náš trh zatím není stanoven.   

 

 
 

Související články

 
Advertisement
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2020 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz