iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Ford představil zcela nový Explorer. Bude k mání na konci roku

Ford představil zcela nový Explorer. Bude k mání na konci roku

 
explorer-2019

čtvrtek, 4. dubna 2019

Ford představil v Amsterdamu nový Ford Explorer, který se dostane i na evropské trhy. Rozšíří tak nabídku Fordu v segmentu SUV směrem nahoru, tedy o sedmimístné velké SUV. Spotřebu a emise bude krotit plug-in hybridní pohon založený na třílitrovém zážehovém šestiválci.

 

Šestá, zcela nová generace Exploreru byla na severoamerickém trhu představena již začátkem letošního roku, nyní Ford předvedl i provedení pro Evropu. Na starém kontinentu bude největším Fordem v nabídce (v Americe má modrý ovál ještě větší model Expedition s délkou 5,23 m), protože měří na délku 5,05 m, dva metry na šířku a bezmála dva metry na výšku. Díky tomu může nabídnout dostatek prostoru i sedmi cestujícím. Zásadní změnou oproti předchozímu modelu je návrat k podélně uloženému motoru, což umožňuje použití nové podvozkové platformy. A není to jediné pojítko s původním Explorerem z roku 1990. Také priorita pohonu zadní nápravy v rámci pohonu všech kol nejnovější verzi s tou první spojuje. Ford Explorer je vůbec nejúspěšnější SUV na severoamerickém trhu, nejnovější šestá generace se tedy představí i evropským zákazníkům.  

 

Stvořen pro tahání

Explorer Plug-In Hybrid zde bude nabízen ve dvou variantách. Buď ve sportovněji střiženém provedení Explorer ST-Line nebo v komfortní verzi Explorer Platinum. Pohon je v obou případech shodný, tedy plug-in hybridní systém, sestávající ze zážehového přeplňovaného šestiválce 3.0 EcoBoost o výkonu 257 kW, desetistupňové automatické převodovky, elektromotoru (74 kW), generátoru a baterie o kapacitě 13,1 kWh. Hnací soustava dosahuje kombinovaného výkonu 331 kW a točivého momentu 840 Nm. I díky tomu je Explorer autem jako stvořeným pro tahání těžkých přívěsů. Na to u Fordu mysleli také při vybavování vozu asistenčními systémy. Vedle speciálního jízdního režimu je zde například také vyspělejší systém hlídání mrtvého úhlu, který funguje i při jízdě s přívěsem dlouhým až deset metrů.

 

Připraven téměř na všechno

Systém pohonu všech kol zohledňuje řadu parametrů jízdy jako je rychlost, příčné zrychlení, prokluz kol, teplotu vzduchu nebo to, zda je připojen přívěs a jak se chová. Nová jednostupňová rozvodovka je opatřena elektromechanickou spojkou, která dokáže podle potřeby během 100 milisekund plynule změnit rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Systém Terrain Management nabízí sedm přepínatelných jízdních režimů: Normal, Sport, Trail (nezpevněné cesty), Slippery (kluzký povrch), Tow/Haul (jízda s přívěsem), Eco, Deep Snow (hluboký sníh) a Sand (písek). Každému z nich odpovídá specifické grafické zobrazení na 12,3palcovém přístrojovém štítu. Jízdu v terénu usnadní i systém pro kontrolované sjíždění svahů. Mezi asistenčními systémy nebude chybět třeba adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go včetně rozpoznávání dopravních značek a vedení vozu uprostřed jízdního pruhu. Parkování rozměrného vozu usnadní příplatkový aktivní parkovací asistent, který umí plně automatické zajetí do podélného i příčného parkovacího místa. Řidič pouze vyřadí na neutrál a během manévru drží stisknuté tlačítko na středové konzoli. Vůz sám ovládá řízení, plyn, brzdy i přepínání mezi jízdou vpřed a couváním. Při manévrování pomohou také přední a zadní kamery s automatickým čistěním čoček nebo doplňkové kamery pod zpětnými zrcátky, díky nimž lze na palubním displeji zobrazit kompletní okolí vozu v rozsahu 360 stupňů.

 

Prostor pro víc než dva metry krychlové

Silnou stránkou Exploreru je jeho prostornost a variabilita. Sériově dodávaná sedadla Easy Fold s funkcí Power Raise ve třetí řadě a sedadla Easy Fold ve druhé řadě lze sklopit do podlahy a díky tomu vytvořit zavazadlový prostor o objemu 2274 litrů. A při sedmimístném uspořádání interiéru zbyde stále ještě 515 l prostoru pro zavazadla. Odkládací prostory po celém interiéru mají souhrnný objem 123 litrů. Cestující na první a druhé řadě sedadel mají k dispozici více než metr prostoru pro hlavu i nohy, vnitřní šířka v úrovni ramen přesahuje 1,5 metru. Třetí řada nabízí 96 cm místa pro hlavu, více než jeden metr na šířku v oblasti ramen a více než 83 centimetrů prostoru pro nohy, takže i ve třetí řadě mohou cestovat dospělí komfortně.

 

40 kilometrů elektricky

V režimu elektrického pohonu by měla energie plně nabité baterie vystačit pro ujetí až 40 km (bez přívěsu). Způsob využívání elektřiny uložené v baterii může řidič ovlivnit volbou režimu: EV Auto (automaticky), EV Now (elektrický režim až do vybití baterie), EV Later (vůz šetří elektřinu v baterii na pozdější dobu) a EV Charge (průběžné dobíjení). Při vyčerpání energie v baterii vůz automaticky přejde do režimu EV Auto. Díky využití elektropohonu by měla vycházet průměrná normovaná spotřeba 3,4 l/100 km, v praktickém provozu však bude dlouhodobě jistě vyšší. Testovací cyklus WLTP totiž přikládá při výpočtu výsledku velkou váhu kapacitě baterie a tedy i elektrickému dojezdu.

Tisíc wattů, hotspot a tak dále

Součástí bohaté standardní výbavy jsou mimo jiné vyhřívaná a ventilovaná, v deseti směrech elektricky seřiditelná přední sedadla; vyhřívaná sedadla ve druhé řadě; podložka pro bezdrátové dobíjení; vyhřívaný volant, sluneční clony v bočních oknech u druhé řady sedadel a tónování bočních oken od B-sloupků dozadu. Modely Platinum mají navíc tisíciwattový audiosystém B&O se čtrnácti reproduktory. V případě varianty ST-Line nabízí audio B&O výkon 800 wattů a 12 reproduktorů.

Zabudovaný modem FordPass Connect vytvoří z vozu pojízdný WiFi hotspot až pro deset zařízení. FordPass Connect umožňuje využívat v navigaci aktuální dopravní informace získávané v reálném čase, streamovat zvukový a video obsah během jízdy a v kombinaci s mobilní aplikací FordPass Connect používat několik funkcí dálkového přístupu (poloha a stav vozidla, odemykání a zamykání nebo spouštění motoru na dálku).

S novým Explorerem nabídne Ford zajímavou alternativu k velkým prémiovým SUV. Vysoký výkon, prostornost a bohatá výbava budou patřit mezi jeho silné zbraně. Ceny zatím stanoveny nebyly, prodávat by se měl začít až na konci letošního roku.

 

 

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2019 - registrace

Den s Fleetem 2018Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz